Komentáře uživatelů k filmu (2 586)

  • POMO
    *****

    Prvá polovica, ktorej jediným highlightom je šanghajský mrakodrap, je remeselne dobre zvládnutá ale zdĺhavá. V zajatí povinných bondovských tradícií sa zdržuje pre príbeh zbytočnými postavami (bondgirl) a prináša málo prekvapení (vybavenie technologickými hračičkami). Od scény s plachetnicou, smerujúcou k ostrovu – a teda od nástupu záporáka na scénu – ale to najlepšie čo Bond kedy priniesol. Paradoxne nie moc bondovské... Škoda, že v tom, čo tu Mendes nastolil, nebudú následujúci režiseri schopní pokračovať. Strihačské umenie v schylovaní sa k útoku na súd, a obrazová estetika v Škótsku, povyšujú značku Bond na delikátnu filmovú drámu. Prvá bondovka, v ktorej ma bavilo riešiť súvislosť postáv. Jokerovsko/hannibalovskému Bardemovi prosím oscarovú nomináciu za najlepšieho vedlajšáka.(2.11.2012)

  • KevSpa
    *****

    První bondovka, kterou můžu označit za umělecké dílo. Věděla jsem, že ve chvíli, kdy se vřítí do bondovského světa vizionář Sam Mendes, všechno obrátí vzhůru nohama. Ale tohle? Krystalické old fashioned potěšení, říznuté moderními hrozbami a ještě vydatnou dávkou osvěty od Mr. Mendese. A ti herci!!! Bond už nikdy nebude stejný jako dříve. A mně nezbývá než tleskat a tleskat a...(16.2.2013)

  • verbal
    ***

    Když začal Brosnanovi uhnívat Piercing, bylo na sedmičku tolik nadějných kandidátů. Ať už můj milovaný Šón Fazolka, charismatický Útes Trouba a dokonce se prý uvažovalo i o tom, že se poruší tradice, další Obligace nebude Angličan a vrazí tam Žužu Džordže! A co se nestalo! Náhle se odněkud vynořil nesympatický prasečí xicht, hnusný jako ... jako, no napadá mě takhle rychle z hlavy snad jen prdel Heleny Růžičkové, a bác ho, z fešáckého, charismatického a vtipného elegána je zádumčivý morous s vizáží, která mohla vzniknout snad jen křížením Pitbulla a Pekingského palácového pinče. Co se stalo? Můžeme pouze spekulovat. Osobně si myslím, že se mu patrně povedlo dokonale vylízat dvaapadesátiletou Broccoliho dceru. Já vím, tahle teorie zní na první pohled jako jídelní part z Faktoru strachu, ale četl jsem v odborné literatuře, že když do sebe jeden naháže pár oblbováků chuťových buněk, cvakne si na frňák kolík na prádlo a zavře oči, tak prý to jde! No, každopádně si jeho příchodem sbalil Bond jako takový vše, co jej dělalo Bondem (lehkost, poťouchlou poetiku, pompéznost, charisma, roztomilou přitaženost za vlasy a někdy až rozkošně blbý humor) a šel do hajzlu. Myslím si však, že ze všech dílů nové éry je tenhle nejlepší a nepřistupujeme li k němu jako k dalším trampotám superagenta ve službách zdegenerované, senilní krávy, ale jako k docela pohodovému akčňáku s ohyzdným hlavním hrdinou, starou bábou a skvělým, agresivním teploušem, je to bez debaty minimálně na tři!(2.1.2013)

  • Cival
    *****

    Fantastický. Mocnej scénář, plnokrevný postavy a úcta k bohatýmu bondovskýmu univerzu, v němž je ale tentokrát třeba skrze slzy završit restart padesátileté série. A klapne to. V tom sebevědomém skotském finále se Bond zase vyrýsuje v hrdinu, jenž tu s náma musí být alespoň dalších pět dekád. Mendes se vyrovnal svému inspirátorovi a mistrovsky naplnil nolanovský koncept. S potěšením...(29.10.2012)

  • Douglas
    *****

    Nemá smysl se ptát, jestli je to stále bondovka, protože bezesporu je - už proto, že je v ní James Bond, tajná služba a že bondovky se neustále mění. Ale je zkrátka jinak, což pořád považuji za nejdůležitější schopnost umění a mám radost, že bondovky po čtyřech desetiletích zase představují důležité filmy, nejen populární - vice viz Douglasovy poznámky.(28.10.2012)

  • Houdini
    ****

    Oscar 2 : Píseň - "Skyfall", Zvukové efekty + 3 nominace: Kamera, Hudba, Zvuk(11.1.2013)

  • Galadriel
    ****

    Daniel Craig mi nikdy nebyl jako James Bond sympatický, nicméně Casino Royale byl natolik dobrý film, že jsem se nad to dokázala povznést a v roli neohroženého (byť tentokrát i trochu bytého hrdiny) ho více méně vzala. Ve Skyfall ale zašel Sam Mendes ještě o dva řády dál a z neohroženého, vždy skvěle upraveného a sebevědomého hrdiny udělal psychickou trosku plnou nashromážděných křivd z dětství, nejistoty a tápání v sobě samém. A co víc - to všechno připravil velmi uvěřitelným způsobem, který sice neodporuje ničemu z toho, co jsme za padesátiletou dobu existence bondovek viděli, ale odporuje silně mojí představě Jamese Bonda. A v tom tkví můj největší problém s tímhle jinak výborným promyšleným akčním filmem. Jistě se najde spousta lidí, kterým se nový (nebo naopak původní) agent 007 bude líbit víc, já se ale subjektivně těžko smiřuji s jeho křehkou podobou a proto jdu s hodnocením o hvězdičku níž. Kdyby Skyfall neměl nálepku 007, jistě by u mě dosáhl na metu nejvyšší.(11.12.2012)

  • Gemini
    *****

    Pohádka o tom jak oscarový především vztahový frajer nějakým kouzlem dokázal nebondovským stylem natočit skutečně nejlidštější a filmově nejzajímavější bondovku ze všech, a přitom použil nejen tradiční bondovskou nezničitelnost (závěr úvodní sekvence), ale i od pohledu vyšinutého a esteticky odporného superherce/superpadoucha (gaye, jak jinak), a ještě ukolébal diváka všech převážně klukovsky popcornových dobrodružství agenta 007 odkazy na "staré dobré předrestartové časy", aby dost výrazně naznačil, že je pomalu zatáhne i do hájemství Náčelníka Kamenného Ksichta. A jen tak mimochodem, téměř bezzvuková scéna se zrcadlově lesklými skly a odstřelovačkou je vizuální orgasmus - a další oscarová křivda pro Mistra Rogera Deakinse. Co dál? Třeba to, že si leckdo naivně myslí, že za bondgirl tu byla Bérénice Marlohe. K čemuž mám ještě drobné BTW - označování Toniy Sotiropoulou, která se objevila ve dvou záběrech, za hvězdu z bondovky - což se dělo mimo jiné v souvislosti s českým plesem v opeře - je naprostý výsměch... asi jako že Rytmus "hraje" v Die Hard 5;) V zásadě se dá říct, že mě Skyfall svojí zážitkovou hutností a přístupovou dvojakostí velice bavil. Přesto je pořád na čem pracovat, protože způsob jakým se děj posunul rozhodujícím způsobem kupředu (vypořádání tajné služby s nejhustopekelnějším hackerem na světě připojením jeho laptopu do svojí sítě, hahaha), je stále nedůstojný úrovně "moderní bondovky", i leckteré z těch starších. I tak ale říkám - excelentní bondovka/nebondovka, výborný film. 90%(9.4.2013)

  • Tosim
    *****

    Bond propojuje svůj svět celkově, to nové od posledního představitele a reflektuje i společnost. Působí svěže, poutavě i seriózně, je odvážný a my jsme svědky zásadního snímku i zábavy, pravého filmového umění i filmu, při němž srdce milovníka pohyblivých obrázků plesá a v případě chlapů se můžeme cítit i jako malí kluci a nemusíme k tomu nutně mít 3D nebo monstrózní roboty. A jsme zpátky u té vážnosti. Bál jsem se toho a bojím se pořád...něco tak báječného totiž nevydrží příliš dlouho. Působila na mě i jistá odtažitost, mimo jiné také proto, že v tomto díle působí emoce míň, je to dáno vztahem k jinému typu ženy, než jaký byl zobrazen od Casina Royale. A také částečný návrat do starších dob, i když Bond už nemůže být nikdy stejný. To by bylo ostudné. Dovolte mi proto jistou rezervu, 90%.(1.11.2012)

  • Tom Hardy
    *****

    Nebál jsem se toho. U Skyfall se sešlo tolik talentovaných a zkušených lidí, že by bylo přímo zarážející, kdyby bylo výsledkem něco menšího, než senzace. Přesto mě výsledek dostal. Nápaditá akce (úvod, bojová „stínohra“), výborné dialogy a především skvěle vykreslené postavy, v nichž mají i malé postavy opravdové zázemí. Nový Bond zrozen. Beru všemi deseti. A Javier Bardem naprosto excelentní. Výborně uchopený i vystylizovaný záporák. Skoro jsem mu fandil. Více zde.(27.10.2012)

  • Matty
    *****

    Tomuto komentáři bylo uděleno povolení SPOILERovat. „Čekal jste snad výbušné pero?“ Jestliže se Bond v Quantum of Solace naučil používat paměť, teď již své vzpomínky využívá k mnohem hlubšímu ponoru do vlastního nitra (čeho tvůrci následně využívají k hlubšímu vnoření do MI6). Jeho iniciační cesta zpátky k sobě samému příznačně začíná pádem do hlubin (titulková sekvence ze zásvětí) a následným ústupem do temnot (v akčních scénách se zde vůbec podezřele často padá). Větší část filmu se v návaznosti na to odehrává v podzemí a/nebo v noci. Jako v některém ze starých dobrých filmů-noir, z nichž Mendes párkrát zacituje (Dáma ze Šanghaje, Třetí muž). Vzpomínkou na dřívější časy je celá úvodní akce, působící vedle následujících minut jako poslední rozloučení s přímočaře akčním, provinilou zábavu garantujícím přístupem. Jistě ne náhodou, neboť díky atypické délce, výtečné gradaci a množství vystřídaných dopravních prostředků by prolog bez obtíží obstál i jako finální atrakce filmu. Kruhová dramaturgie, se začátkem fungujícím zároveň jako konec a koncem fungujícím jako začátek, dochází naplnění v posledním aktu, který oproti nesmírně dynamickému startu překvapuje svou statičností. ___ Defenzivní charakter závěrečné akce nachází opodstatnění v dalším úkolu, před nějž je Bond postaven – musí doslova ubránit své staromódní postupy. Před geeky, byrokraty i bělovlasým ďáblem. Ten podle útočí na jednu ze záruk agentovy nesmrtelnosti, která je tematizovaná napříč celým filmem, na jeho mužství. Úžasně subverzivní (vůči heterosexuálnímu nastavení majority) scéna mučení trvá oproti dřívějšku nezvykle dlouho a homosexuálními narážky jsou v ní podány dost srozumitelně, aby u diváků v kinech vyvolávala obranný smích. Silva dle zvyklostí ambiciózních blockbusterů představuje pochybně motivované, velmi těžko zachytitelné zlo medúzovitého charakteru (medúzovité útvary můžeme vidět nejenom v titulkové sekvenci, ale také během šanghajské akční stínohry) a současně tvoří komplementární protipól kladného hrdiny (zatímco on je v bílém, Bond na sobě má černý oblek). Se sirotkem Bondem sdílí pomyslnou matku, a zatímco jemu náleží role syna zavrženého, James je synem navrátivším se. Zatímco jméno (M) zůstává stejné, matku na konci nahrazuje otec a od něj odvozena otčina, což vysvětluje větší důraz na „anglickost“ snímku (řada rakví přikrytých anglickými vlajkami, Turnerův obraz, citování Tennysona, hrdé záběry Londýna) i to, v čem nachází Bond smysl svých dalších aktivit – ve službě vlasti. K motivu odyseovské pouti se tak přidává archetypální konflikt Kaina a Ábela. Ti opovážlivější by mohli film interpretovat jako rodinné melodrama – jde zřejmě o první film série, kde vidíme Bonda nejen s lahví piva, ale i se slzou v oku. Stejně jako v předchozích filmech jsou i tady ženy melodramaticky za oběti, ačkoli už ne zcela pasivní. ___ Skyfall není významově nesmírně bohatý jenom z hlediska psychoanalýzy (MI6 jako superego, Silva jako temné podvědomí a Bondovo ego mezi nimi), své by si v něm jistě dovedli najít i odborníci na kulturální studia (exotické krajiny tentokrát zastupuje symbol moderní Číny a bývalá kolonie). Hlavně je ale inteligentním psychologicko-špionážním thrillerem. S úchvatnými náladotvornými ustavujícími záběry, přehlednými akčními scénami (příjemná změna po Forsterových stříhacích orgiích), nečernobílými postavami, dobře šlapajícím soundtrackem (jen škoda neekonomického užívání Barryho hudebního motivu), rozkošně nevtíravými narážkami na předcházející filmy série i některá slavná díla kinematografie (Bondův příjezd do futuristického Hong Kongu připomíná dlouhou jízdu autem z Tarkovského Solaris, jízda do Skyfallu je snímán jako prolog Osvícení). Záběry mezi akcí a reakcí, kdy Bond jenom objevuje nové lokality, nejlépe vystihují snahu tvůrců přiblížit agenta reálnému světu. Vícekrát se opakuje otevírací záběr, kdy s Bondem a kamerou za jeho zády vcházíme na nepoznané území, doslova se před námi (a Bondem) otevírá nový svět. Lze předpokládat, že se 007 v následujících filmech, po vyřešení svých soukromých traumat, vyjádří k problémům dneška ještě otevřeněji. 90% Zajímavé komentáře: kiddo, berg.12, Radko, Toj, Macejko, ScarPoul, Fancipal, salalala, Honzua, F.W.Colqhoun(4.11.2012)

  • Isherwood
    *****

    Jako nekritického obdivovatele QoS mne docela zaráží, kolik se najde lidí, kteří jsou schopni štkát nad tím, jak Bond přestává být Bondem a vytrácí se ze série. Přitom Sam Mendes natočil nejklasičtější příspěvek ságy, který dokonale pasuje především do časů Seana Conneryho, a zároveň je schopný fungovat v mantinelech nového století. V úvodní akci bagr jakoby symbolicky zbořil trend předchozích dvou filmů, aby se pak hrdina skrze cestu domnělé smrti vydal vstříc novému dobrodružství. To servíruje všechny propriety staré školy, počínaje úchylným záporákem, kterého si Bardem vychutnává naprosto bezezbytku (dentální expozice mě bude dlouho budit ze sna), aby si z nich přitom stihlo dělat legraci (rozhovor s Q) a ještě se stihlo zabrousit do Bondovy hlavy hlouběji, než minule. Vše pak vrcholí ryze osobním závěrečným bojem, který se stylizuje do role personální apokalypsy (nejenom pro ten vrtulníkový nálet). Pokud něco zaslouží extrémní pochvalu, pak je to Deakinsova kamera a práce se světlem (Šanghajská epizoda vládne!), kterou korunuje Newmanova hudba, která jde neotřelou cestou ve stylu Johna Powella. Craig jako obvykle na jedničku. Jestli mám chuť něco tomu vytknout, tak snad až tu úpornou snahu připomínat, že se jede ‚old-school‘. Ale to zajisté spraví druhá projekce. [A spravila. Film dokonalý v každičkém detailu. Sledovat jej je čistá extáze.](27.10.2012)

  • Malarkey
    ****

    Bonda jsem vždycky považoval za borce, který prostě zabije každýho a uteče i z epicentra zemětřesení mžikem oka a kromě toho žije v absolutně nerealistickém prostředí, kterému vládne britská MI5. Vždycky to tak bylo, než se objevil Daniel Craig a spolu s drsností Bondovské sérii přiřadil i realistično, které mi v jeho příbězích tak strašně chybělo. Perfektní to je například už v Casino Royale, které považuji za nejlepší Bond film. Následný Quantum of Solace byla zívačka a tak bylo třeba, aby se tvůrci vzbouřili a natočili něco...něco na co se prostě nezapomene a hodí do série opět trošku elegance. Skyfall je takový realistický nerealistický Bond neBond. Bond už není takový borec, jak ho známe, občas o něj máme i strach. Pořád tam jsou ale scény, které se o dnešní realitu ani okrajem neotřou. I tak je to ale skvělá zábava. Akce je dostatek. I když je decentní, dokáže zaujmout .Sam Mendes je skvělý režisér a tohle se mu prostě nedá upřít. Příběh také není špatný a konečně se současný Bond také vrátí trošku k minulosti. Nejlepší na celém filmu ale je bezesporu Javier Bardem. Tak skvělého záporáka jsem viděl naposled u Batmana, když se v nové sérii objevil Joker. A už tenkrát jsem si říkal, že takového záporáka asi nikdo nepřekoná. Každopádně když v půlce tohodle filmu na plátně vykoukne naprosto úchylnej Javier, měl jsem jasno. Nechci říct, že ho překonal, ale minimálně se mu vyrovnal. Vlastně i díky němu jdu v tomhle hodnocení tak vysoko. Bez něj by to byla hrozná nuda. No, co říct na závěr? Třetí film Daniela Craiga jako Bonda se vysloveně povedl. Už to pro mě není takový šok, jako při Casino Royale, ale pořád je to vcelku fajnová zábava, která se snaží být realistická, ale pořád je to jenom zábava. Ale tak, Bond stejně jiný nebude, tak co.(12.11.2012)

  • Cervenak
    *****

    Miestami som skoro kolaboval blahom. Asi 100 minút je to "iba" vysoko nadpriemerná moderná bondovka. Parádne natočená, sústredená na postavy, dávajúca hercom dostatok priestoru, s luxusným záporákom, super hudbou, dokonale prehľadnou a pritom dynamickou akciou, precíznou stavbou každej scény a úspornými dialógmi, v ktorých nie je navyše ani jediné slovo. Lenže potom príde finále. Bože. Už od prvého záberu na zahmlenú Vysočinu som sa usmieval ako idiot, lebo mi docvaklo, že vyvrcholením bude čisto osobná, staromódna, rambo-westernová prestrelka. Niekde pri "Vitajte v Škótsku!" som už len chrochtal ako taká prasnica, keď ju poškrabeš na ceckoch. Možno najlepšia bondovka a rozhodne najlepší popcorn roku 2012.(28.10.2012)

  • J*A*S*M
    *****

    K Bondovkám mám velmi vlažný přístup ("je to jenom Bond"). Hrdinou Skyfall ale není James Bond, nýbrž Sam Mendes. Skyfall je jen perfektně odvedené řemeslo, nic víc. Skyfall je tak perfektně odvedené řemeslo, že mi nezbývá nic jiného, než být v podstatě nadšený. Finále ve skotské mlžné vrchovině jsem si vyloženě užíval. Výtečný Bardem.(14.12.2012)

  • Djkoma
    ****

    Potemněle a v ústřední trojici (007, Silva, M) dramaticky vygradované k dokonalosti. Méně akce, než by si kdekdo přál dokážu s lehkým srdcem odmítnout (a poslat srdečné pozdravy), protože Craigův Bond prochází svým vzkříšením z bournevského stylu zpět k trochu více tradičnímu pojetí včetně několika drobností způsobující úsměv nejednoho fanouška (a tím nemyslím jen "parfémového vraha" Q...). Skyfall je precizně nasnímaný, v mnohém stylizovaný, ale v postavě Bonda mnohem reálnější, než minulé díly. Jeho dokonalost je pryč, konečně naplno a doufám, že navždy, přesto zůstává tankem, který má opět sílu svou houževnatostí a oddaností ke Královně, zbořit třeba Petrohrad:). Osobně mi je jen líto slabšího začátku, některých zbytečně digitálních prvků (vrtulníky??) a přehnaného spojení "zloduch ví vše" (především scéna s "prázdným!" metrem...). Vše vynahradí ústřední dvojice a především neokoukaný Javier Barden... Ovšem zrovna od Mendese bych nečekal takový silný odklon od nastoleného trendu a návrat ke klasickým prvkům, do velmi úzké a temné budoucnosti, na kterou nebude jednoduché navázat tak, aby tenhle díl nebyl vnímám jako "pouhý" odvážný úkrok stranou.(26.10.2012)

  • Enšpígl
    *****

    Nikdy jsem nezažil za 144 minut víc orgáčů ( myslím těch filmovejch,uklidněte se zase, milé děti ) jak tady. Totální král nařezů. Možná tenhle Bond nepůsobí až tak bondovsky jak za straých dobrých časů, ale kurva berme v potaz, že je jiná doba všechno se vyvijí a proč by mělo každé pokračování jen kopírovat mustr, který sic milujeme, ale už ho dávno máme. Já jsem ze Skyfallu nadšen, co nadšen ja radostí začal mluvit mandarinsky. Skyfall nikde nedrhne, především poprvé u Bondovky jsem cítil strach o hlavní hrdiny, příběh paráda, způsob vyprávění, kdy se třeba nějaký to tajný hovado ptá naší milovaný nulanulasedmičky na Skyfall, já netušil a pak, až po x minutách jeden záběr, nic víc, žadný vysvětlování, žádný, halooo, diváku debile, my ti to všechno vysvětlíme. Vůbec. Aknčí scény, no ty kráso, tohle asi hned tak něco nepřekoná, za všechny třeba ten fight proti světlům z neonů, kdy jsou vidět jen tmavé postavy, odpal metra, no prostě žrádlo všech žrádel říkám tohle nepřibije ani svíčková z mladýho bejčka. Hrozně se mě líbila ta holící scéna, tolik erotična a smyslnosti už jsem dlouho z plátna necítil. Ona ostatně i ta sprchovská byla dobrá, taková něžná. Propracovanost postav vynikající a zase, udělej si diváku na jednání všech postav svůj názor aneb nic není černobílé. No a herecký výkony ? Dan Craig, Judi Dench a Javier Bardem zahráli oscarově o tom není pochyb. Sam Mandes na hrad ! protože stvořil biják, proti kterýmu všechny ostatní letošní kino hity, působí jak špatně vykvetlý kedlubny. Dopočuju Imax, jednou dvakrát, třikrát.....sedmkrát a ideálně s přítelkou nebo kámošem na vedlejším sedadle, protože dvě nuly vedle sebe (myšleno z bondího pohledu) v sedmý řadě, to je přece zatraceně sexy.(31.10.2012)

  • T2
    ****

    Rozpočet $200miliónovTržby USA $304,360,277Tržby Celosvetovo $1,108,694,081Tržby za predaj Blu-ray v USA $50,095,532 //počet predaných kusov 2,473,415Tržby za predaj DVD v USA $44,666,493 //počet predaných kusov 2,638,803║ __ Kolekcia Bond 50: Tržby za predaj Blu-ray v USA $89,702,673 //počet predaných kusov 494,549 ║__ Sam Mendes a akcia nejde až tak dokopy, dejový koncept ujde a Mendes sa snaží vystavať drámu ale..., určite to je ale hodnejšie než predošlé Quantum of Solace ale na Casino Royale a jeho kompaktnosť a dravosť sa to nechytá, tento diel je skôr taká retro dôchodcovská etapa kde ako keby už Daniel Craig dožíval a pýtal sa o výmenu. Samozrejme že Craig svoju úlohu slušne ustojí ale absolútne ho zatieni Javier Bardem, ak by dejové neduhy boli vybrúsené tak by to bola slasť, lebo Bardem ako zloduch v danom koncepte mohol úžasne fungovať a aj preto si nepomôžem ale scenár mi príde na rýchlo zbúchaní alebo počas natáčania menení, lebo miestami to dosť striela mimo, hlavne keď chce Bond na vlastnú päsť ukryť M a to skoro bez výbavy a zbraní. Podstata je taká pozerá sa na to dobre, hlavne od chvíle čo nastúpi v druhej polovici filmu zloduch Bardem. V rámci štábu je tam cítiť aj druhého režiséra Alexander Witt-a, ten určite kočíroval akciu a bezpochyby aj skúseného strihača Stuart-a Baird. Osobne som od filmu čakal ale viac. /videl v kine: 80%/(31.10.2012)

  • Marigold
    *****

    Film o důležitosti velkých plachetnic v časech rychlých korabů a romantické snění o návratu, díky němuž Bond přežil půl století. Narcistní zrcadlení toho, za co bondovky roky zbožňuju. Sail on, heroic heart, made weak by time and fate, but strong in will to strive, to seek, to find and not to yield.(26.10.2012)

  • larelay
    *****

    "Here's the latest thing from Q branch. It's called a radio." Do I have to say more? Yeah. One word. CLASSIC! And we are back to the roots. Thank you Sam, thank you Daniel, thank you Judi.(1.11.2012)

<< předchozí 1 2 3 4 33 66 98 130
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace