Režie:
Peter CollinsonScénář:
Troy Kennedy-MartinKamera:
Douglas SlocombeHudba:
Quincy JonesHrají:
Michael Caine, Noël Coward, Benny Hill, Raf Vallone, Tony Beckley, Rossano Brazzi, Margaret Blye, John Le Mesurier, Harry Baird, Robert Powell (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Vyfouknout mafii čtyři miliony dolarů ve zlatě přímo pod nosem chce notnou dávku drzosti. Charlieho Crokera právě propouštějí z vězení, kde si odseděl dva roky. Že je to ale ten správný londýnský frajer, ihned plánuje nějakou větší prácičku, tentokrát v zahraničí. Volba padne na italský Turín, kde se nabízí ukrást čtyři miliony dolarů ve zlatě, převážených v obrněném konvoji z letiště do automobilky Fiat. Má to ale háček. Takto rozsáhlou akci je potřeba důkladně zafinancovat, a pak je tu samozřejmě italská mafie, která si něco takového na svém území rozhodně nenechá líbit. Finance nakonec zajistí šedá eminence anglického podsvětí pan Bridger a to ostatní už bude záviset na bezchybném provedení Charlieho troufalého a velmi propracovaného plánu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (142)
Po dlouhe dobe zase film, u ktereho jsem se diky suchemu anglickemu humoru dobre pobavil a diky zajimave pseudo-JamesBond zapletce odreagoval. Pravda, cele to vyzni jako delsi reklama na minicoopery s par vydarenymi parodickymi vlozkami, ale k dokonalosti tomu jeste par kroku chybi, ale zklamani se nekona, spis prijemne prekvapeni v oblibenem kabatu 70.let ()
Snímek ´Dannyho jedenáctka´ (1960), se svého času stal naprostým fenoménem v oblasti zlodějských filmů, což zapříčinilo nemalou inspiraci dalších tvůrců ke vzniku snímků podobných. No, a tento, v koprodukci VB a Itálie, je jeden z nich. A tak tu máme další partu, kterou vede propuštěný vězeň (jak jinak) Charlie, odhodlaných k velké loupeži zlatých prutů ve své době v hodnotě deseti milionů dolarů. A že to musí být plán naprosto promyšlený snad ani není třeba připomínat. A promýšlené to samozřejmě mají a pro nás je to, i po tolika letech, stále fenomenální ukázka dokonalosti všech tvůrčích nápadů, jaké tu jsou k vidění. Největší divácký zájem míří především k autům použitých k úniku, jaký svět neviděl. Coby reklama na Mini Coopery snímek tímto zábavnou formou prostě zapůsobil dokonale. Tady máme možnost vidět, kde všude se dostanou a čím vším dokážou projet. Dynamika jízdy je brilantní a honička jako celek skutečně zábavná. A právě v tom je síla snímku. V žádném případě se nebere vážně a naopak spíše využívá sentiment všech daných skutků. Jasně, je v tom místy ironie i nadšení, ale ani trocha filozofie neuškodila. Hlavně na samém konci. ´Ostatní můžete přelstít, ale zkoušet štěstí nemusí být vždy bezpečné.´ A jen tak pro zajímavost, pozná někdo v jedné z rolí známého britského komika Bennyho Hilla? ()
To nebyli smuteční hosté, to byli mafiáni! Dokonale pohodová, akční a především nadsazená první scéna, je jednou z nejlepších a o pojetí filmu vlastně řekne vše. Nebo pojetí jeho první poloviny, druhá je více závodní a to občas lehce nezáživně, ale o tom později. První polovina má více Charlieho Crokera, tedy i více humoru, obzvlášť při seznamování s týmem (nikoliv tím hotelovým, i když...). Z něj samozřejmě po Michaelu Caineovi zaujme nejvíce Benny Hill, jako profesor se skoro trefným příjmením Peach, skutečný milovník dam větších rozměrů. Od nich se dostávám k autům menších rozměrů, tedy k závěrečné honičce, nebo spíše reklamě na Mini Cooper... projede neskutečné, ale to je tak vše, čím dlouhá scéna zaujme. Ona samozřejmě baví, jenom je opravdu až příliš dlouhá, i v tomto filmu občas nelogická, ale takové podbarvení hudbou by možná pomohlo. V bodě zlomu přichází záchrana, nebo také možná ne, každopádně ta filmová ano. Závěrečná scéna je památná, prakticky stejně trefná, jako ta úvodní a končí přesně tam, kde končit má. A ještě maličkost, to co se v Italian Job občas děje, by se dalo nazvat týráním aut, nebo alespoň jejich fanoušků. Hold hluboká alpská údolí jich pojmou kolik vlastně? Hodně! 75% ()
Tak čekal jsem něco ve stylu remaku z Markem Wahlbergem, ale tento Italian job má společné jen hlavního hrdinu Charlieho Crockera a tři minicoopery. Jinak se celý film nese v duchu klasických kriminálek tehdejší doby se špetkou humoru. Ze začátku se mi to zdálo až moc nezábavné, a v tu ránu jsem si říkal, že je to hodně přehodnocené. Ale druhá půlka se nesla už v zajetých kolejích. Výborné honičky, precizní prácička a Michael Caine tak, jak jsem si ho představoval už od žačátku. Navíc skvěle pasující hudba a konec, u kterého si budete muset udělat závěr vy sami, možná ale i proto to má své kouzlo. 70%. ()
Mám moc rád Michaela Caina, mám rád britské filmy a mám rád šedesátá a sedmdesátá léta, takže na Italian Job jsem se fakt těšil. Ale nakonec musím konstatovat, že remake filmu v podobě Loupeže po italsku byl zkrátka lepší. Možná celkový zážitek shazoval podivný Cainův dabing, který mi k němu moc nešel, možná pár nelogičností a možná také vtipný, ale podivně seknutý konec... Ač nebylo špatné, hody se nekonaly, spíš takový pouliční fast food. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (17)
- Studio Paramount původně chtělo do hlavní role obsadit Roberta Redforda, avšak zcela originální Caineův akcent a přirozená vizáž profesionálního lupiče-gentlemana rozhodly jinak. (venus)
- V záverečnej piesni filmu "Getta Bloomin' Move On" si zaspieval i Michael Caine (Charlie Croker). (sackrebleu)
- Budova, na jejíž střechu vyjedou Mini Coopery s policejním autem, je původně veletržní hala Torino Palavela, která byla v roce 2004 přestavěna na sportovní arénu pro potřeby zimních olympijských her v roce 2006. (Marator)
Reklama