Reklama

Reklama

Lidice

  • Velká Británie Fall of the Innocent (více)
Trailer
Česko / Slovensko, 2011, 121 min

Režie:

Petr Nikolaev

Předloha:

Zdeněk Mahler (kniha)

Scénář:

Zdeněk Mahler

Kamera:

Antonio Riestra

Hrají:

Karel Roden, Zuzana Fialová, Roman Luknár, Zuzana Bydžovská, Ondřej Novák, Norbert Lichý, Veronika Khek Kubařová, Václav Jiráček, Jan Budař (více)
(další profese)

Film o největší tragédii v moderních dějinách naší země – vyhlazení Lidic... Na začátku příběhu jsou Lidice obyčejnou středočeskou obcí, která se snaží přečkat protektorát. Šíma je otcem dvou synů a rozhodně ne špatným otcem. Jeho žena Anežka však před lety ochrnula a Šíma se rozhodl celou situaci řešit pragmaticky – o rodinu se sice stará dál, ale má mimomanželský poměr. Anežka, Šímova milenka i celá vesnice jsou s celou situací – zdá se – smířeni. Jen starší Šímův syn tím trpí, v hospodě vyprovokuje rvačku, při níž ho opilý otec nešťastnou náhodou zabije. Šíma se ocitá ve vězení a snaží se vyrovnat se svojí vinou. S každou návštěvou mladšího syna, s každým balíčkem od Anežky v sobě živí naději, že ještě existuje cesta zpět. Život ve vsi mezitím plyne dál, lidé se rodí, umírají i zamilovávají. Stejně jako Pepík Fiala. Je sice ženatý, ale našel zalíbení v mladičké Aničce. Celou romanci maskuje jako ilegální odboj. Jeden z jeho dopisů se však dostane v nesprávnou chvíli do nesprávných rukou a události po atentátu na Heydricha dostávají spád – všichni muži nad šestnáct let jsou zastřeleni, ženy odvlečeny do koncentračních táborů, sedm dětí posláno do Německa na převýchovu, ostatní hromadně popraveny v náklaďácích kdesi v Polsku. Vesnice je do základu vypálena. Šíma nic z toho netuší. Že ustaly návštěvy mladšího syna i posílání balíčků od Anežky, si vykládá po svém. O to větší šok prožívá na prahu osvobození, když se dozví pravdu. Po propuštění mu nikdo jeho vinu nepřipomíná, ale také mu ji nikdo nedokáže odpustit. Nepohodlným "hrdinou" - jediným, kdo dokázal přežít vypálení Lidic - se stává i pro poválečné úřady. Stává se nikým? (Česká televize)

(více)

Diskuze

Georgex

Georgex (hodnocení, recenze)

Omg Hopffere ty si Vůl s velkým V, měl bys vyhlasit bojkot všem hrám z období druhé světové války...

Příspěvek byl smazán administrátorem.

woody

woody (hodnocení, recenze)

jhr: "Oni mají jen jedinou možnost obrany a to je terorismus" ... lulz
"Izraelci si zabrali to území celé" ... Zapomněl jsi na to část, kdy jim hodinu po vyhlášení státu Izrael okolní státy vyhlazovací (zdůrazňuji vyhlazovací) válku ... Oni jim, ne Židé muslimům, ale muslimové Židům a to trvá dodnes.

jhr

jhr (hodnocení, recenze)

Hopffer: S námi tam blokovali náckovský pochod tisíce antifašisticky smýšlejících Němců, což je myslím dostatečná odpověď.  
Co se muslimů týká tak většina z nich je normálních, těch fundamentálních je relativně málo a hlavně za jejich nárůst si může západ sám, USA jim krade ropu a další nerostné suroviny po celém středním východě a Africe. Oni mají jen jedinou možnost obrany a to je terorismus, to že je to zároveň spojené s náboženským bojem, je docela pochopitelné, protože cítí zcela oprávněně ohrožení svojí kultury v podobě amerikanizace.
Na území Izraele měli vzniknout dva státy, židovský a palestinský ale Izraelci si zabrali to území celé a to je jádro problému, ani jedna ze stran není ochotna ustoupit, takže ten konflikt jen tak neskončí.

vegetol.mp

vegetol.mp (hodnocení, recenze)

Hopffer: Ty pořád děláš, jako když někdo někoho ovlivňuje. Z tvých komentářů k jiným filmům,  jsem nabyl dojmu, že ti prostě vadí film, který hlásá nějaký názor se kterým nesouhlasíš a ty mu dáš odpad né proto, že je špatný, ale proto, že by tomu někdo mohl uvěřit a skončit na zcestí. Neměl bys tu interpretaci toho, jak lidi vnímají filmy, nechat na nich? Třeba se po shlédnutí Lidic najde někdo, s názorem, jako ty a bude tvrdit že to bylo jednostranné. Ač samozřejmě nevím jestli je nebo není, film jsem neviděl. Ale chci říct to, že něco pořád někomu předžvejkávat a říkat to je špatný a to dobrý, nepřemýšlej, vyložím to za tebe, to je cesta do pekla...

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

Hopffer: nechápu proč to definuješ jen podle tobě známých ukazatelů. Prostě a stručně řečeno vlastenectví je mít pocit, že znáš vlastní národ a víš všechno něm. ty to jen zaonačuješ už do těch tvých diskriminačních vod.

Příspěvek byl smazán administrátorem.

flanker.27

flanker.27 (hodnocení, recenze)

woody: Hele, kdo se drbe :) A kdo zaměňuje terminus technicus a co vyjádření osobního poměru k části lidstva.

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

Hopffer: prosimtě buď rád že žiješ v celkem normální části Zeměkoule , kde po tobě chce jen to, aby sis utřel prdel a umejval si ruce. Ono je totiž snadný tady kázat nějakou morálku, ale mnohem težší je se oprostit od davu ( v tomto případě muslimové o kterých tu mluvíš) který už je zaběhnutý kolem 2 tisíc let a riskovat život svojí rodiny, diskriminaci v práci apod.

Příspěvek byl smazán administrátorem.

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

já si myslim, že vlastenectví je jen pomýlený titul, kterym se častuje každý, kdo si myslí že má právo kázat co je pro jeho národ nejlepší. V tomto ohledu se to nijak neliší od náboženství čili diktatury. Láska k vlasti neexituje podle mýho.

Příspěvek byl smazán administrátorem.

jhr

jhr (hodnocení, recenze)

Hopffer: Tento rok jsem se zúčastnil blokády neonacistického pochodu právě v Drážďanech, připadá ti několik desítek tisíc Německých neonacistů, kteří díky nám neprošli jako málo?

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

vegetol.mp: neřikám, že by to očistilo úplně jejich konání to snad ani nejde. šlo by jen o to ztvárnit, že ne všichni němečtí vojáci byli stvůry, ale poukázat na to, že to byli normální lidé odvedeni od rodin ke zbrani( samozřejmě ne všichni) a za neuposlechnutí rozkazu by jim hrozila kulka od svých vlastních. Ale na co točit takovýto film o tom, že byli i dobří Němci, když už jich je spousta. Zrůdnost je třeba zobrazit zrůdně.

Příspěvek byl smazán administrátorem.

Příspěvek byl smazán administrátorem.

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

Hopffer: já zas neberu jak adekvátní trest smrt a kdyby je mučili, stali by se sami tím, čím byli náckové. Ono se nám to kecá teď 65 let po tom. A co se týče těch nacionalistů, myslim že to bude stejný jak u nás a proto se nedivim, že už jsou z toho rozlišování jednotlivých politických sdružení unavení, vždyť u nás většina rádoby nacionalistů si v soukromí zahajluje a zaspívaj si Agresi nebo jinou zakázanou kapelu.

Příspěvek byl smazán administrátorem.

vegetol.mp

vegetol.mp (hodnocení, recenze)

hororwatch: To máš sice pravdu. Je otázkou, jestli by zrovna tohle, u takového masakru, na který jsou dodnes češi citliví, domácí publikum skočilo. Ale bylo by rozhodně zajímavé, promluvit si s vojáky, kteří likvidovali Lidice.

jhr

jhr (hodnocení, recenze)

woody: 
Upřímně s tebou nemohu souhlasit, když jsem asi v deseti letech viděl filmy jako Schindlerův seznam, Atentát a další tak jsem si hrozně přál být odbojář nebo spojenecký voják a pokosit pár nácků ale ani ve snu mě nenapadlo je spojovat s dnešními Němci, spíše bych si připadal divně, kdyby to semnou nic neudělalo nebo ještě něco horšího.
Je přece normální nacistické zrůdnosti odsuzovat a vychovávat k antifašismu dědi už od mala, jinak hrozí, že by se díky své neznalosti mohli těmi nácky samy stát.

Příspěvek byl smazán administrátorem.

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

vegetol.mp: šlo...v případě uvedení do příběhu např. Německého nižšího důstojníka nebo obyčejného vojáka, kterému by se tyto metody příčily. Ale na to aby byl film oboustranný by potřeboval víc, než jeden díl.

vegetol.mp

vegetol.mp (hodnocení, recenze)

woody: Neviděli, to máš pravdu. Jsou ale osoby nebo události, které lze vykládat různě. Jejich výklad není jednoznačný. Tady bohužel není příliš možnost nějakého různého výkladu. Když řeknu, aniž bych film viděl, že němci tu budou vylíčení jako hnusné krvežíznivé svině, myslím, že nebudu daleko od pravdy. A bylo to vlastně ve skutečnosti jinak? Šel by třeba tenhle film natočit tak, že by byl k oběma stranám fér? A pokud ano, jak ho tedy pojmout? Je něco, na straně němců, co by se dalo ve filmovém scénaři použít k jejich zlidštění? Jsem optimista a budu doufat, že tě něco napadne:))

woody

woody (hodnocení, recenze)

vegetol.mp: Máš pravdu, z mravního hlediska je to bez sympatií. Na druhou stranu, bavíme se zde o filmovém zpracování, které jsme zatím ani jeden z nás neviděli, proto ani nemůžeme říci, jak je zde druhá strana prezentována.

vegetol.mp

vegetol.mp (hodnocení, recenze)

woody: Jako sorry, ale aby děti něco chápali nebo ne, o to se má postarat rodina  a škola. To bys pak platilo, že za každého debila, je odpovědný tvůrce filmu. Nechme ty lidi taky trochu přemýšlet. Jako jak moc tendenčně vylíčená může být událost, kdy náckové zmasakrují a srovnají se zemí vesnici. Je tam opravdu nějaká možnost sympatizovat s agresory, ať už se to pojme jakkoliv?

woody

woody (hodnocení, recenze)

flanker.27: V tom případě bys musel pozavírat většinu autorů o mongolských nájezdnících.

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

20.02.2012

Brněnská filmová komunita v březnu ožije festivalem CINEMA MUNDI. Ten ve své jedinečné koncepci přinese během osmi dnů kolekci těch nejlepších českých a světových filmů za uplynulý rok. V hlavní… (více)

Reklama

Reklama