Režie:
Roland EmmerichKamera:
Ueli SteigerHrají:
Matthew Broderick, Jean Reno, Maria Pitillo, Hank Azaria, Kevin Dunn, Michael Lerner, Harry Shearer, Arabella Field, Doug Savant, Malcolm Danare (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve Francouzské Polynésii došlo vinou pokusných jaderných explozí k silnému ozáření. Po nějaké době je napaden japonský tanker neznámým obrovským netvorem. Mezitím je mladý americký biolog Niko Tatopoulos, expert v oboru vlivu radioaktivního záření na živé organismy, povolán ministerstvem vnitra k naléhavému úkolu. V Panamě byly totiž objeveny obrovské stopy neznámého veleještěra. O případ napadené lodi se začne zajímat záhadný Francouz Philipp Roaché, který tvrdí, že zastupuje pojišťovnu. Niko si myslí, že jde o nový druh živočicha, který vznikl mutací, a jeho vyjádření se dostane i na televizní obrazovky, kde ho zahlédne bývalá snoubenka, snaživá reportérka Audrey. Vypukne panika, obrovský, téměř stometrový netvor vstoupí do ulic New Yorku a ukryje se v metru. Na Nikův návrh je navezena na blízké náměstí obrovská hromada ryb, která netvora přiláká. Audrey, která Nika vyhledá, se zmocní tajných záznamů a sestříhá z nich reportáž, kterou se pokusí proslavit. Na scéně se opět objeví Roaché. Ve skutečnosti je agentem francouzské tajné služby a má za úkol Godzillu zabít. Uvnitř slavné Madison Square Garden čeká muže děsivé překvapení v podobě téměř dvou set vajec, z nichž se začínají líhnout malé Godzilly. Niko se pokusí upozornit na nebezpečí, které hrozí lidstvu, a snaží se s agentem, Audrey a kameramanem Victorem uniknout hladovým mláďatům. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (774)
Roland Emmerich mi přichystal po Dnu nezávislosti, u kterého jsem se slušně bavil, celkem zklamání. Godzille chybí lepší akce a celkem je to docela nudný a tudíž i dost dlouhý (140 minut je opravdu dost přestřelená stopáž). Jediné co po skončení Godzilly vím, že už se na to podruhé téměř s jistotou nepodívám :). Dvě a půl hvězdičky.... ()
Nadprůměrná hollywoodská zábava, která mě nenudila ani sebemenší chvilku. Vždycky bylo na co koukat. V čele celého filmu stojí dva nezpochybnitelní sympataci Jean Reno a Matthew Broderick, kteří film dostávají i do civilně osobní roviny. Blockbuster scény jsou udělány s největší láskou k tomuto žánru. Plus když k tomu přidáme svěží humor a milé detaily, nemohu hodnotit jinak. Já opravdu nevím co bych tomu vytknul, snad jen pár děr ve scénáři a jistou schématičnost děje. ()
Zmutovaná tlapa si usmyslela, že New York vypadá moc vymazleně, singl Puff Daddyho burácí, takže nic nestojí v cestě tomu, aby se zřítilo pár mrakodrapů. Kultovní japonské monstrum, francouzské atomové pokusy, doktor zkoumající dešťovky na Ukrajině, americké velkoměsto jako ideální půda pro demolici a jeden Němec, který kdesi v pozadí pořádá veselé katastrofické orgie. Roland Emmerich, jak je dobře známo, se řídí heslem „čím větší, tím lepší“. Jeho destruktivní představivost nezná mezí, takže když se Godzilla na čas vytratí, nahradí ji právě vylíhlá mláďata, která musejí teprve dorůst, ale k tomu je potřeba čerstvá potrava. Prostě Emmerich tady nepřináší žádné umění, moc dobře ví, že tvoří jednoduchou, ale efektivní zábavu. Dejme stranou, že obrovská příšera najednou zmizí a vojenská technika ji nemůže vypátrat, horší je to s dynamikou příběhu. První nálet ničitele je impozantní, triky působí moc fajn, ale v dalších výletech do civilizace to vypadá, jako by se na nich podílel snad i jiný tým trikařů. Působí těžkopádně, místy i lacině a průhledně. Děj se mimo destruktivní akci vleče, je řídký a bez gradace. Hlavní postavy jsou nezajímavé, jejich trable diváka nudí a jak to asi bylo s několik let starou žádostí o ruku, je opravdu všem šumák. Pokud by si dala Godzilla mdlého Matthewa Brodericka ke svačině, nikomu by to nevadilo, pokud by zblajzla Jeana Rena, to už by někteří i slzu zamáčkli. ()
Emmerich trochu ubral tempo po zběsilém Dnu nezávislosti, i tak je to stále jeho jedinečný styl "megalomansko katastrofický film". V tvorbě tohoto režiséra se nesmí hledat vyžší význam, jeho díla jsou zkrátka ty nejlepší popcorny na světě a tak se to má brát, navíc impozantní záběry na Godzillu ničící vše na cestě či hnízdo vajec ohromí. ()
Všechno, co u Dne nezávislosti fungovalo, tady nefunguje. Je to krok zpátky snad ve všech směrech a vedle sexy a nadupaného konkurenčního Armageddonu slušný trapas. Nesympatické postavy, nefunkční obsazení, trapný humor a triky jsou místy jako od Asylumu - Emmerich věděl, proč celý film odehrál za deště nebo v noci, popř. to zkombinoval. A závěrečná hra na schovávanou s godizillími mláďaty v Madison Square garden by chtěla zkrátit na polovinu. Snaha svézt se na úspěchu Juráče jen přispěla k pochování dinosaurů ve filmu zpátky pod zem, což už rok před tím zvládl Spielberg s mizerným Ztraceným světem. ()
Galerie (74)
Photo © 1998 Tristar Pictures
![Godzilla - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/158/583/158583077_77dbdb.png)
Zajímavosti (58)
- Ve 28. minutě filmu si můžeme všimnout, že TV vysílá seriál Barney a jeho přátelé (od r. 1992). A 51. minuta nám ukazuje scénu ze – 62. minuty – snímku Hrůza přichází z moře (1955). (ČSFD)
- Na vrtulníku Piasecki H-21B, který přiletí do Černobylu pro Dr. Nika Tatopoulose (Matthew Broderick), je hvězda s bílým a červeným lemem – označení sovětského bojového letectva. (Mr.Hudson)
Reklama