Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (984)
Z online deníku poldy, aneb jak to vypadá, když se dá "bílej" a mexičan dohromady jakožto policejní hlídka, která si občas rejpne a řeší věci ne zcela podle předpisů. Vtipné, akční,některé scény hodně drsné, částečně natočené na dig. kameru a hudba, která k tomu sedne. Film při jehož shlédnutí mě zamrazilo a to nejen jednou. 85% ()
Film natolik zaujatý svou formou, až přestává být podstatné, že má i nějaký obsah. Hypermedializovaný styl bez přísně dodržované kontinuity mezi záběry částečně omlouvá rozdrobenost zápletky, škoda však, že jeho modernost nenachází adekvátní odezvu ve vyznění filmu, které je naopak velmi konzervativní (heroizace policejní práce, potlačení náznaků latentní homosexuality ve prospěch tradičního rodinného modelu). Počínání ústřední dvojky, která svou službu vlasti proměnila v něco mezi videohrou a reality-show, není podrobováno kritice, kterou by tak jako tak oslabovalo „empatické“ přejímání jejich úhlu pohledu a rozšíření náhledu do jejich životů o soukromou sféru. Oba dva přitom očividně trpí poruchami sebeovládání a užívají srovnatelně razantních postupů jako grázlové, na nichž si vybíjejí vztek. Nepopírám, že pár záběrů je zatraceně cool (Gyllenhaal klikující za svitu neonů) a že se Anna Kendrick rozkošně usmívá (nic jiného jí scénář ani nepředepisuje), ale jako taková postrádá Patrola hloubku, koncept i jakékoli estetické kvality. 70% ()
Problém nie je ani tak v tom, že nejde o nič nové v tomto žánri. Nie je to ani zvolená forma a ani silná epizodičnosť deja. Problém je všetko dokopy. Dokumentárny štýl, ktorý mi subjektívne úplne nesedí je pritom v zásade v poriadku a Ayer stále dokáže prísť s dobre napísanou či vygradovanou scénou. Ale chýba niečo naviac a bezprostredne po skončení dojmy vyprchávajú až príliš rýchlo. Aj kvôli snaživým hercom je to škoda. 70% ()
Tak to bylo silný.Skoro v každý větě fucking a nějaký ten joke. Příběh dvou poldů z LAPD, nutno říct, že kromě posledních 20ti minut značně idealizovaný, který Ayer vykreslil pomocí roztřesené kamery. A teď si nedělám srandu. Režisérské pojetí "nenucených" minikamer na uniformách sice nejprve může dost kazit zážitek, ale jakmile si zvyknete, pochopíte, že jste vlastně vtaženi doprostřed děje. Film nemá ani dvě hodiny, ale ani tento fakt nezaručuje, že se nezačnete nudit, což se ale v mém případě rozhodně nestalo. Užíval jsem si každou scénu. A ten konec? Ten k tomu patří! Kdekomu může připadat hloupý nebo nevkusný, ale mě se líbí. A líbí se mi lhavně z toho důvodu, že je na něm cítit, že takhle to prostě režisér chtěl...90% ()
Once upon a time in South Central... Výborná policejní bromance, (věrný?) obraz poměrů v drsnější části L.A. kde se to masí mezi členy LAPD, gangy Bloods a "putos" hispánci / zatím jasně nej zářez od Davida Ayera. Formát ruční kamery a dokumentární efekt reality-TV zde má dokonalý smysl, celá stopáž je jedna velká série zásahů při hlídce a vtahující akce, cool záběrů velkoměsta, parťáckých konverzací a střípků z osobního života. Gyllenhaal & Peña jsou skvělí, jejich zásluhou funguje chemie a emoce... Výjimečně portrét složek tamní policie bez korupce, "zlo" je zde vyloženě pouliční neřád. NY Times moralizuje (x) nad exploatací menšin, zločinu a násilí, což bývá spolehlivá známka kvality :) Druhá projekce, zvyšuji na 5*. ♪♫ ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Během natáčení noční scény, kdy Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) a Mike Zavala (Michael Peña) pronásledují a následně narazí vozem do dodávky, došlo k opravdové nehodě. Náraz nebyl ve scénáři a došlo k němu v důsledku smyku na nově upravené vozovce a vypnutému ABS. (Degreet)
- V jedné scéně v autě říká Mike (Michael Peña) Brianovi (Jake Gyllenhaal), že sbalí každou holku, protože byl u mariňáků. Jake Gyllenhaal hrál hlavní roli ve filmu Mariňák (2005). (šerminator)
- Většina dialogů v autě mezi Jakem Gyllenhaalem (Brian Taylor) a Michaelem Peňou (Mike Zavala) byla improvizací. (HellFire)
Reklama