Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madsbender
    ***

    Hneď skraja musím povedať, že Everest neradím medzi najlepšie blockbustery sezóny a ani filmy, ktoré mi utkvejú v pamäti. Vlastne je mi donedávna závratne vysoké hodnotenie tak konvenčného a šablónovitého produktu záhadou a pripisujem ho skôr nadšeniu divákov, ktorí mali film, podobne ako ja, možnosť vidieť vo formáte IMAX 3D. Z toho je patrné, že film neprekračuje životnosť momentálnej atrakcie a Baltasar Kormákur v Hollywoode i naďalej zastáva rolu zručného remeselníka, ktorý si pre svoje anglicky hovorené filmy ani nepíše scenáre._____Vo filme sa bijú protichodné ambície vytvoriť dôveryhodnú rekonštrukciu udalostí z 10. a 11.5.1996 a ponúknuť divácky atraktívny audiovizuálny prežitok v duchu konvencií katastrofického a survival žánru, ktoré sa v dôsledku vzájomne negujú. Preto ani jeden zámer nefunguje tak, ako by mal. Objektivitu a dôraz na fakty odkláňajú odbočky k rodinným príslušníkom členov expedície, na ktorých sa prednostne zameriava rozprávanie (tejto pocty sa dostáva predovšetkým Hallovi a Weathersovi) v snahe vytvoriť medzi nimi a divákom silnejší vzťah, melodramatické dialógy a napokon striktne zmyslové (teda iracionálne) uchopenie samotnej katastrofy. Dokonale naliehavému sprostredkovaniu tragédie bráni letmé načrtnutie charakterov postáv, rýchle a nie vždy prehľadné prechody medzi nimi, kvôli ktorým sa nie je o koho báť a do popredia tak ako hlavný protagonista vystupuje samotný titulný Everest. Moje pocity po skončení tak boli veľmi rozporuplné. Minimálne jednu hviezdu preto dávam z jediného dôvodu, ktorý možno zhrnúť v dvoch slovách: IMAX 3D._____Na záver si dovolím drobnú interpretáciu: I keď sa na prvý pohľad pristupuje ku všetkým postavám rovnocenne a udalosti ich postihujú rovnakou mierou, predsa nejde len o dramatickú rekapituláciu bez sprievodného významu. Mám za to, že film práve tým, ktoré postavy sa ocitajú pred kamerou najčastejšie, postuluje iracionálnu neuchopiteľnosť celej tragédie a trúfalú snahu človeka s vynaložením posledných síl pokoriť prírodu. Kým na hore zahynú obaja skúsení vodcovia expedícií, Yasuko Namba, pre ktorú ide o posledný zo siedmych najvyšších vrcholov sveta, alebo Doug Hansen, ktorý po opakovaných neúspešných pokusoch konečne zdolal riskantný výstup, Beck Weathers, ktorý ho kvôli problémom s očami nedokončí, zázračne prežije. 70%(18.10.2015)

  • Fr
    ****

    „SOUPEŘENÍ MEZI LIDMA JE NA NIC. KAŽDEJ ČLOVĚK TOTIŽ SÁM SOUPEŘÍ S TOU HOROU. A POSLEDNÍ SLOVO MÁ VŽDYCKY HORA.“ /// Vydržím ten povinej seznamovací úvod, páč obsazení je fajn. Stejně jde hlavně ten souboj – buď ty nebo hora…, takže se těším, až to začne bejt nebezpečný a bolet (že je to drahý a že to ničí vztahy je jen vedlejší produkt). Film není o dobytí, ale hlavně vo přežití. Baví mě sledovat lidi na pokraji sil. A tady je jich asi tak 13. Pak mě fascinuje ta soudržnost, bez který šplhat na kopečky nejde. To všechno tady je. Navrch super filmařina. Bohužel, na konci nemám pocit absolutního opojení. Hereckej potenciál nevyužitej (ty vole, tam měli dělat jako co?) a všechno je to upnutý na ten sestup, takže zbytek filmu brzo vyšumí z palice. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chyběl jsem. 2.) Zjistím, jak se spinká pod Everestem. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ **(19.3.2016)

  • Morien
    ****

    Jak praví klasik českého bigbítu Stromboli: "Prodíráš se vpřed. Jediná chyba - cesta končívá. Nevrátíš se zpět. Buď ty nebo ona, v tom to spočívá." Vizuální a faktická nádhera. Jason Clarke, jak jsem o něm zpočátku pochybovala, zda dokáže film utáhnout jako jeho nejnosnější postava, mě nakonec velmi přesvědčil o svých kvalitách. Jenom se ještě snažím zapátrat v paměti, jaké všechny filmy o posedlosti a lezení jsem viděla a jestli se mi některý zdál intenzivnější, protože sice nemůžu na žádný další přijít, ale přesto mám dojem, že k absolutnímu zážitku mi přece jenom ještě něco chybělo.(3.3.2018)

  • POMO
    ***

    Každý, ku komu si vytvoríte sympatie, sa dostane do veľkého prúseru. To je jediná dramaturgická ambícia Everestu. IMAXový marketingový produkt, ktorý s širokoúhlym formátom využíva sotva polovicu IMAXového plátna. Načisto priemerný scenár bez jediného pamätihodného dialógu, momentu alebo postavy. Výborné medzinárodné obsadenie prakticky nemá čo hrať, a Gyllenhaalova postava, na ktorú sme sa tešili najviac, dostáva 3x viacej priestoru než v trailery. Vizuál pekný, prostredie Everestu autentické. Efektné zábery zhora na exponované traverzovanie pod Hillaryho schodom. Kľúčovou zbraňou filmu je intenzita výchrice, ktorá vás v kvalitne ozvučenom kine zarazí do sedadla (Dolby Atmos positive). Film chválihodne neprekrucuje realitu, nepatosuje a nezhadzuje sa vlastnou blbosťou (Vertical Limit). Ale tým všetkým sa pýši aj Nordwand, ktorý nezaváňa odbitou štúdiovou zakázkou a naopak s rozprávačským nadšením a záujmom o postavy popisuje historicky významnejší a v dianí dramatickejší výstup na švajčiarsky Eiger (ktorý je čo do náročnosti úplne iný level horolezectva než "choďák" na Everest).(22.9.2015)

  • Kaka
    ****

    Největší výhoda je, že si během úvodní představovačky oblíbíte určitě hned několik charakterů. Může to být charizmatický Clark, který konečně šlápl do pořádné role a budiž mu odpuštěn fail v podobě Terminátora. Může to být Gyllenhaal, či snad namistrovaný Brolin. Zcela jistě stojí za zmínku Emily Watson a další. Zkrátka Kormákur rozjel zajímavou konverzačku v táboře, kerá má několik skvělých scén, již důvtipně křižuje s panoramaty nejvyšších masivů. Samotný výstup není zdaleka tak popkornový, jak by se mohlo zdát. Umírá se rychle, v tichosti a téměř bez hudby. Emoce jsou především díky komorním scénám a audiovizuálně podmanivým záběrům velehor na všechny možné styly ze všech možných stran - občas to vypadá jako výcuc toho nejlepšího z National Geographic. Překvapivě se tak jedná o příjemnou odbočku od Vertical Limitu apod. Všechno je civilní, v rámci mezí velmi realistické a vizuálně patřičně podmanivé.(27.9.2015)

  • - Šerpa Ang Dorje vylezl na Everest celkem sedmnáctkrát. (JardaBauer)

  • - Natáčení bylo velmi náročné, někdy museli členové štábu vstávat ve 4h ráno a tři hodiny někam lézt, aby se dostali na plac ve výšce 4200m n.m., než vyjde slunce. [Zdroj: E15] (hippyman)

  • - Seaborn Beck Weathers (ve filmu Josh Brolin) měl takové omzrliny, že mu byla amputována částečně pravá ruka, prsty na levé ruce, části obou nohou a nos. (PatrikP4)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace