Nastala chyba při přehrávání videa.
  • vyfuk
    ****

    Zdálo se, že to bude další seriál z historie, která nebude nijak zajímavá. Další lekce z historie. Ale ono to tak úplně není. Už jenom kvůli tomu, že záležitosti se zde pohybují na rovině poválečné s Yorky a Tudorovci, což je zajímavá kapitola, která mi byla vždycky nějak skryta a vždy jsem o ní chtěl slyšet více. Seriál mi to skvěle umožnil i příjemnou cestou. Mnoho momentů bylo takových zbytečných i nudných, ale celkově to přebil zájem. Bezchybné to není, ale nezajímavé také ne. Celkově by se někdo mohl odhodlat zpracovat anglické středověké dějiny. Něco jako Vikings. No. Do toho!(8.2.2018)

  • anatheman
    ****

    Silné 4*. Z určitého úhlu pohledu lepší než Bílá královna. Ale to patrně tím, že jsem byl překvapen, jak tvůrci uchopili dobu počátku vlády Jindřicha VII., což je přeci jen méně lákavé téma, než jakým byla předcházející válka růží. Seriál si velice rád hraje s historickými nejasnostmi, což je přirozeně nejvíce patrné na osudech yorkských princů. Je tak ukazována jedna z možností, co se s nimi mohlo stát. Vše vychází z dnešního moderního předpokladu, že Richard III. byl nevinen, a je zde relativně realisticky zobrazeno, jak mohlo dojít k pošpinění odkazu tohoto posledního yorkského panovníka na anglickém trůně. I když mám subjektivní tip, kdo mohl za vraždou princů (ve skutečnosti) stát, zároveň zastávám názor, že jejich "odstranění" představovalo patrně nejlepší řešení pro ukončení konfliktu mezi Yorky a Lancastery. Mám také relativní pochopení pro všechny potenciální podezřelé. Ovšem je jisté, že by o morálním aspektu tohoto činu mohla proběhnout dlouhá diskuze. Nicméně se všemi těmito otázkami si chytře pohrává seriál, k němuž bych se chtěl vrátit. Je zřejmé, že díky nastavenému kurzu dochází k záměrné "úpravě" historie. To se ale dá jistě pochopit. Bílá princezna se nesnaží být nějakým stoprocentně autentickým dokumentem, což nám vždy připomene závěr jednotlivých epizod. Kostýmy a prostředí vypadají někdy pohádkově, ale není to nic závažného. Předností díla jsou nepochybně postavy, kterých se mistrně ujali jejich herečtí představitelé. Mnohé z nich se účinně mění a přizpůsobují se svému prostředí. Což je nejvíce patrné na Alžbětě z Yorku, která se postupem času přibližuje své tchyni Markétě Beaufortové. Obě totiž spojuje bezmezná láska k svým dětem, což mnohdy přerůstá do extrémních aktů. Oceňuji, že Alžbětu ztvárnila Jodie Comer, neboť místy připomíná svoji seriálovou "matku" Rebeccu Fergusson z předcházející Bílé královny. Markéta "dark Catelyn" Beaufortová je také výborná a Michelle Fairley tato role nesmírně sedla. Jindřich VII. byl vykreslen poměrně netradičně. Možná místy ve velice světlých barvách. Ale já to beru - proč ne. Jenom se mi zdálo, že byl občas poměrně pasivním. Alespoň tedy ve srovnání s Alžbětou. Tato skutečnost vede k mému přiznání, že jsou zde skutečně očividné jisté feministické tendence. :) Nevím, zda je to adekvátní pojmenování tohoto stavu, ale seriál je zkrátka velice orientován na ženské postavy, jejichž volání po suverénnosti je místy vyloženě explicitní. :-) Zvláště na závěr 15. století. V této tezi ovšem není nic šovinistického - je to prostý fakt. ;-) Bílou princeznu mohu doporučit. V žánrové konkurenci se rozhodně neztratí.(5.6.2017)

  • Arsenal83
    ****

    Veľmi dobrý seriál s dobrým začiatkom a postupnou gradáciou deja až do úplného konca. Posledné dve časti boli mimoriadne dobré. Pre neznalcov doby je seriál veľmi priamočiary, človek sa v ňom nestráca. Herecky tu vyniká v zápornej roli stará Starková z Hier o tróny, hoci ani kráľ Henrich VII. vôbec nebol najhorší. Celé to je natočené v zmysle beletrie, je to viac menej fikcia založená na skutočnosti, na čo aj dicákov tvorcovia upozorňujú, preto tu nie nutné kritizovať za historickú nepotvrdenosť. Dejovo a dobou seriál veľmi dobre zapadá medzi ďalšie seriály z anglickej histórie. Kto sa chce niečomu priučiť, odporúčam pozrieť si seriály v nasledovnom poradí: Biela kráľovná, Biela princezná a potom pokojne Tudorovci.(4.12.2017)

  • Helo
    *****

    Je škoda, že vyměnili herce z White Queen. Na druhou stranu to tomu ve výsledku ani moc neuškodilo, protože Margaret Beaufort je tady stejně na nervy lezoucí jako s předchozí představitelkou a ve výsledku mě pak ani tolik nesralo, v jakou svini se proměnila stará Woodwillka, protože kdyby jí pořád hrála tzv. Božská Rebecca, tak by mě to asi dost nasralo a kdo ví, jestli bych jí to vůbec věřil. Za to jsem dost věřil mladý Woodwillce - její dceři - která za těch osm epizod prošla značnou proměnou a jak ze scénáristickýho tak z hereckýho hlediska naprosto skvěle provedenou.(1.7.2017)

  • sidonka
    *****

    Seriál se mi líbil. Vyvolal ve mně silné emoce . Zvlášť vygradovaný konec působil uvěřitelně, dobová syrovost a drsnost vyplula konečně na povrch. První díl jsem i přes čtyři hvězdy původně spíše strhala jako naivní příběh pro ženy, postavy se tam chovají mnohdy dost naivně a viděla jsem, že se příběh příliš ubírá do fiktivních světů než že by se držel skutečných historických faktů. (Viz můj komentář k první epizodě). Pak jsem přistoupila na hru tvůrců a musela si opakovat, že nesleduji skutečné osudy a intriky Tudorovské dynastie, ale spíše vyfantazírovanou zemi, která si vypůjčila slavné královské jména a vybrané nejzákladnější události. Patrně pro větší sledovanost seriál smazává mnohá fakta a neobjasněné věci nahrazuje domněnkami tvůrců, jak se to třeba mohlo tehdy odehrávat (jako dosud neobjasněné zmizení princů a jejich osudy, atd.). Seriály, filmy ani knihy zcela fiktivní s neznámými postavami totiž nemají takovou odezvu a nejdou na odbyt jako ty co nosí slavná jména historických či současných celebrit. A tak sledujeme zcela jinou Alžbětu, zde oslovovanou jako Bětka a musíme jí brát jako hodně vyfantazírovanou filmovou hrdinku. Pak nám nemusí vadit, že ve skutečnosti milá Alžběta, která podle dostupných faktů absolutně nezasahovala do politiky, byla nekonfliktní a sympatickou osobou, se nám zde v seriálu postupně proměňuje v cynickou mocí opojenou vládkyni, která zapomněla na svůj původ, šla drsně proti vlastní původní rodině, do níž se narodila a pomohla zlikvidovat svůj vlastní rod. Povedl se přerod postavy původně nevyzrálé mladé ženy, která postupně získává postavení a nechce se už nechat manipulovat druhými (zvláště matkou a tchýní). Jde si čím dál bezohledněji za svým vlastním prospěchem, ač morálně pochybnými skutky ukončuje kromě vlastních osobních výhod i vleklé války dvou znepřátelených stran. – Jako některým dalším divákům mi v tomto zpracování také vadí menší důraz na vztah mezi ní a jejím královským mužem Jindřichem, který mohl působivě gradovat. Časové skoky (po dvou drobných příhodách se z vekých nepřátel stává náhle sehraný milující pár, bez období postupného sbližování, bez znatelného vývoje), ale jsou zde i jiné časové skoky. V jednom dílu je například těhotná a má pouze prvorozeného syna Artura, v dalším se najednou bez vysvětlení a bez zmínky o dalším těhotenství objevuje náhle asi pětiletý další syn Jindřich. To, že porodila další dítě vyplývá na povrch poměrně nejasně (sedí u stolu najednou s dvěma chlapci a hrají společně šachy) a divák vyjeveně čeká, zda a kolik dětí se ještě na plátně nečekaně v průběhu seriálu zjeví a kolik jim bude v uvedení na scénu let. Nicméně jak říkám, pokud budu brát příběh jako především fikci o intrikách a boji o postavení a ne jako věrný historický popis událostí, mohu být i přes všechny uvedené výhrady spokojená.(21.7.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace