Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (662)
U pokračování Mlčení Jehňátek jsem očekával, že film se bude hlavně zaměřovat na herecký výkon Anthonyho Hopkinse a dá se říci, že se jim to povedlo a bylo to jediné, co dá filmu přičíst k dobru. Julianne Moore ani náhodou nenahradila herecky ani krásou Jodie Foster. Jinak průběh filmu a dialogy nebyli nikterak zajímavé a závěr mě absolutně nezaujal a nešokoval. Hudba narozdíl od prvního dílu nebyla vůbec výrazná a o atmosféře radši ani nemluvím. Druhý díl oproti Mlčení Jehňátek je silně slabý odvar a mé hodnocení 1,5 hvězdičky... ()
Takže místo Jodie Fosterové Julianne Mooreová? Nemám nic proti druhé jmenované, ale bez Jodie to už není ono. Jinak to mělo docela náboj, ikdyž už tu nebylo to kouzlo z prvního dílu. Trochu spíšené pocity ve mně vyvolala scéna s večeří (je vůbec možné, ikdyž je člověk hodně, hodně nadrogovaný, stále jednat a být vzhůru, když mu někdo druhý právě krájí kousek mozku?). No, ale díky znovu excelentnímu Hopkinsovi hodnotím 4*. ()
Původní Mlčení jehňátek u mě dlouho bylo "pouze" skvělým thrillerem, ale s dalšími viděními v osobním žebříčku citelně stouplo. Psychologické profily postav i námět samotný byly jednoduše geniální, k tomu boží Hopkins s Fosterovou a pár chutných scén v příloze. Perla. Hannibal už v drzém názvu naznačuje, že Lecter tentokrát nebude "pomocná složka extrémního hnusu, využitelná při řešení jiného hnusu", ale přímo "titulní složka hnusu, které by měl někdo rozšlápnout ksicht, ačkoliv víme, že některé z nás nejspíše sežere". Pryč je aura neskutečně charismatické děsivosti, která sálala ze zdánlivě neškodného, uvězněného zločince. Trochu paradox, když má teď volné ruce. Problém je, že z ocelově neproniknutelného pojmu, který ohromoval lhostejností, inteligencí a zvrácenou šarmantností, se stala obyčejná oběť. Osoba, na kterou je tentokrát upírána všechna pozornost jedné scénáristicky chabé kriminálky. Klasická kočka a myš. Tak sledujeme předvídatelnou báchorku o policajtovi, který chce odměnu, jenže jak už to tak bývá, je za padouchem o krok pozadu. Clarice mezitím duševně onanuje nad záznamy s Lecterovým hlasem, někdejší Lecterova oběť dopadne přesně tak, jak se dá od začátku čekat a abych řekl pravdu, závěrečná půlhodina, se vším tím zachraňováním a prcháním, mi přišla jak pěkná hromada tvůrčí nemohoucnosti. Lecter je naštěstí pořád solidní bastard, Mooreová se s nástupem za Fosterovou poprala obstojně, pár scén donutí zvýšit pozornost a... má to docela dobrou atmosféru. 5/10 ()
Soundtrack Hans Zimmer: 1. Dear Clarice - Sir Anthony Hopkins [6:02] ,2. Aria de Capo - J.S. Bach [1:48] ,3. The Capponi Library - Hans Zimmer [1:14] ,4. Gourmet Valse Tartare - Klaus Badelt [6:50] ,5. Avarice - Hans Zimmer [3:54] ,6. For a Small Stipend - Hans Zimmer [0:55] ,7. Firenze di Notte - Martin Tillman/Mel Wesson [3:09] ,8. Virtue - Hans Zimmer [4:37] ,9. Let My Home Be My Gallows - Hans Zimmer [10:00] ,10. The Burning Heart - Hans Zimmer [4:24] ,11. To Every Captive Soul - Hans Zimmer [6:55] ,12. Vide Cor Meum - Patrick Cassidy [4:20], ()
,, Mimochodem, teď mne tak napadlo, že sním vaší ženu! '' ---- Ať si kdo chce co chce co chce říká, mně se t líbilo. A nepíši to zde jen proto aby se mi jednoho dne před obličejem neobjevil éterem napuštěný kapesník, který by mne odnesl na kuchyňské prkékno Dr. Hannibala... Hopkins byl skvělý i krásná Julianne. Část ve Florencii, kterou mám moc rád byla skvostná a ten koho napadlo do filmu vsadit božskou skladbu ,,Vide cor meum'' by zasluhoval zatraceně vysokou prémii! Tímto počinem byl film povýšen ještě kamsi dál a výš. Skvělý byl i Ray Liotta, který už asi za celou svoji kariéru nebude mít tepzastavující roli, než jakou měl zde... Já mám s filmem jediný problém, už si nikdy nedám můj oblíbený ,,mozeček'' s bramborem. A je úplně jedno, že se jedná o vajíčko s květákem. prostě je to mozeček... 4 snítky petrželky, která tak dobře voněla! :-) * * * * ()
Galerie (69)
Photo © 2001 MGM
Zajímavosti (40)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
- První záběr ve Florencii odpovídá Lecterově (Anthony Hopkins) kresbě v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
Reklama