Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Andrzej SekulaHrají:
Harvey Keitel, Tim Roth, Michael Madsen, Chris Penn, Steve Buscemi, Lawrence Tierney, Randy Brooks, Kirk Baltz, Edward Bunker, Quentin Tarantino, David Steen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mafián Joe najme na vyloupení klenotnictví partu gangsterů, kteří se vzájemně neznají a oslovují se smyšlenými jmény. Akci však zmaří policie a lupičům nezbývá než uprchnout a ukrýt se ve starém skladišti. Pan Oranžový je postřelen a pan Bílý se ho pokouší udržet naživu, dokud nedorazí pomoc. Napětí ve skladu však narůstá, protože policie je jim v patách a pan Růžový je přesvědčen, že šlo o past – někdo z nich musí být zrádce. Každý má ovšem vlastní verzi toho, co se stalo. Jak dlouho bude trvat, než vytáhnou pistole a drama se změní v masakr? (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 395)
Komentovat tento film nemá téměř cenu. On se vám tak nějak okomentuje sám. Totiž, na to, jak je upovídaný, je to velice svižný a zábavný film. Skvělá gangsterka z pera začínajícího fenoménu jménem Tarantino. Za zmínku stojí i skvělý písničkový soundtrack, který je celý koncipován jako fiktivní rozhlasová stanice. ()
"Někdo nám strká do prdele rozžhavenej pohrabáč a já chci vědět kdo." Kdyby mě starej Joe pozval na tuhle fušku, tak bych evidentně byl panem Bílým - zkušeným, schopným a nevědomky chránícím krysu. Nemám totiž koule na to bejt panem Oranžovým, jsem příliš heterosexuální pro roli pana Růžovýho, považuju se za málo kultovního režiséra pro štěk pana Hnědýho a na rozdíl od pana Světlýho mne nijak zvlášť nepřivádí k orgasmu uřezávat uši cizím lidem. Ovšem pozvání na Tarantinův ukecaný debut nikdy neodmítám a song "Stuck in the middle with you" pak z hlavy nedostanu ani zblízka vypáleným střelivem značky Luger ráže 9mm. ()
Myslíte si, že gangsterka, co se ze tří čtvrtin odehrává v prázdné místnosti jednoho skladiště a místo akce ja postavena hlavně dialozích, nemůže fungovat? Může. A zatraceně dobře. Jestliže "Pulp Fiction" vytvářejí pomalu jakousi gangsterskou filozofii, tohle je ještě pěkně surové a přímočaré a s charaktery, které hned tak nezapomenete. ()
Stačila jedna pitomá přestřelka, flashback vsazený do přepadení toho krámu s diamantama, nebo cokoliv, kde se střílí (těch pár výstřelů od Mr. Pink skutečně nepočítám). Bohužel to byla jen hodinu a půl dlouhá diskuze o tom, co se ASI stalo, kdo ASI zradil a co se bude ASI dít dál. 50% nuda ()
Tarantinův suverénní debut je jakýmsi after-heist movie, neboť z plánování loupeže a jejího následného provedení vidíme jen útržky. Gauneři se rozebíhají až v momentě, kdy většina filmu tohoto subžánru končí a více než o procesu jsou tudíž o vztazích mezi postavami a jejich jednání ve vyhrocených situacích, které dává s každým dalším zhlédnutím více smyslu. Právě proměnami postav, které se před námi odhalují svými replikami a zároveň jsou odhalovány nevšední strukturací vyprávění, mne film baví víc než politicky nekorektními dialogy nebo Tarantinovou záliba ve věcech, které si navzájem odporují. Taky proto z Gaunerů nejvíc obdivuji retrospektivu pana Oranžového, která je nejen portrétem jedné postavy, ale také miniesejí o tom, jak gangsterské prostředí mužům dovoluje ztvárňovat role, jež by ve "slušném" prostředí byly nepřijatelné. 85% Zajímavé komentáře: Rob Roy, kiddo, Kryšpín, mis-ko, Bilky ()
Galerie (119)
Zajímavosti (147)
- O svém obsazení do role pana Růžového se Steve Buscemi dozvěděl po castingu na záchodcích u pisoáru. Quentin Tarantino si vedle něj stoupl a řekl: „Jo, mimochodem, dám ti tu roli pana Růžového.“ Buscemi se však ucházel postavu pana Světlého, o pana Růžového pro změnu usiloval Michael Madsen. (Kinofil)
- Pan Růžový (Steve Buscemi) stále poukazuje na to, že je "Profesionál". Quentin Tarantino tím vyjadřuje poctu režiséru Howardu Hawksovi, neboť je jeho velkým fanouškem. (cihlenka)
- Některé momenty se staly téměř legendárními. Předmětem mnoha diskusí se stala scéna, v níž Hezký hoch Eddie (Chris Penn) přejede autem oranžový balón. Fanoušci usoudili, že jde o jinotaj označující pana Oranžového jako zrádce. Ve skutečnosti balónek patřil dětem z nedaleké oslavy. Tarantino se později rozhodl tento záběr ve filmu ponechat. (SallyZen)
Reklama