Reklama

Reklama

Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)

(více)

Videa (3)

Recenze (1 226)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem nezažila, aby mi k hodnocení nestačily hvězdičky, tohle se opravdu povedlo a i když jsem se chtěla pokusit svým pocitům dát nálepky, až si to ve mně sedne, je to přetlak šílenej a nezbavím se ho, dokud to tu nebude černý na bílym. Ben mi nikdy moc nevoněl, zato jeho bratr Casey od prvního filmu ano. Tady jsem viděla, jak báječně to může klapnout, když "já na bráchu, brácha na mě" a když se ke spolupráci přiberou ještě další vynikající herci, kteří ví, co se po nich chce a uvěří tomu. Film o únosu holčičky ... film, kde musíte projít každým zvratem, každou vrstvou a podílet se na jejím odkrývání, objevovat nejen v temných suterénech domů ale i lidí, abyste si na závěr položili otázku, co a jak byste udělali vy. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Otec hnije pod drnem, matka si krátí dny šňupáním kokainu a ona, čtyřletá neposkvrněná duše, sedí v jakémsi zapáchajícím pokoji, v rukou žmoulá plyšového medvěda a po tváří jí stékají velké slané slzy. Takhle nějak trávila čas malá Amanda McCready, dokud ji neunesli. Ano, dokud ji neunesli a nenaznačili, že existuje i jiná spirála, než ta, nalajnovaná povahou její matky. Možná lepší, možná horší. Jiná. Je teď šťastnější? Je teď poprvé šťastná? Není už náhodou mrtvá? ___ Ben Affleck natočil výborný film. Čistě pro úplnost, ten všemi vysmívaný, neoblíbený Ben Affleck natočil výborný film! Gone Baby Gone lze vážně řadit k nejlepším americkým dramatům za poslední roky. Zpracovává ožehavé téma, necupitá po povrchu a dokáže zasáhnout na citlivých místech. Scénář až do mírně překombinovaného závěru odhaluje stále nové skutečnosti a neustále vás nutí klást si otázku „co bude dál?“. Teoreticky by mohl skončit zhruba po hodině, kdy je ústřední případ uzavřen, všechny motivy ujasněny, osudy většiny postav uzavřeny, jenže pár minut nato je jasné, že věci nebudou tak jednoduché a že trénink mozkových závitů nepřijde vniveč. Na jistou situaci navazuje jistý dialog a jistý dialog vede k netušenému odhalení. Zdaleka ne poslednímu. ___ Člověk se až diví, kde se Affleck naučil s hodinářskou přesností dávkovat kvalitně napsané dialogy, akčnější momenty a nesmírně sugestivní scény, kdy mu stačí několikavteřinový záběr na něco hnusného a váš žaludek začne připomínat opilý koráb. Třeba podotknout, že provázanost některých motivů scénáře není z nejjasnějších a zdaleka ne všechny nabudou smyslu během posledních minut. Affleck to ovšem vyvažuje filmařstvím, nad jehož vyzrálostí máte chuť jásat. I díky sympatickým hercům a občasné přítomnosti cynického humoru mi přišlo, že konec tohoto dvouhodinového snímku přichází nečekaně, vážně nečekaně rychle. Konec, kdy nejspíš také pocítíte onu pověstnou “morální rozpolcenost”. Na některé otázky prostě ani po dlouhém uvažování nedokážeme odpovědět “ano” či “ne”. Rovněž platí, že málo témat vzbuzuje tak vášnivé reakce jako násilí páchané na dětech, jestli toho tvůrci zneužívají ve svůj prospěch (tzn. k citovému vydírání diváka), to nechť každý posoudí sám. ___ Aniž bych chtěl režisérovi (a scénáristovy v jedné osobě) křivdit, bez svých dobře vyšlechtěných konexí těžko naláká srovnatelný zástup profesionálů. Hercům dominuje Casey Affleck, z profilu a některými výrazy velmi podobný bratrovi, ale celkově mnohem větší sympaťák. To drsný polda Eda Harrise je z jiného těsta a i když je jeho jednání v druhé půli poněkud pochybné, pořád budí dojem chlápka, který moc dobře ví, co dělá. Taktéž technické zázemí je epesní. Efektivní kamerové „nálety“ Johna Tolla za doprovodu hudby Harryho Gregsona-Williamse a dramatičnost umocňující střih Williama Goldenberga vyvedou z omylu ty, kteří od Gone Baby Gone čekají komorní drama. Mít mu za zlé, že je „pouze“ špičkovým mainstreamem s nejednoznačným morálním přesahem? Mít to za zlé filmu chytrému a zábavnému, povětšinou obé současně? À Propos, znáte snad jiný hollywoodský snímek, který vás postupně přesvědčí, že všichni ti povětšinou nenalíčení herci ve skutečnosti hrají sebestředné zmetky, sledující výhradně své vlastní cíle? Momentálně si na žádný nemohu vzpomenout. 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Visáč, liuk, Antek ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ben Affleck vrací úder všem posměváčkům nad jeho hereckým talentem a ukazuje, že za kamerou zvládá mnohem více než před ní. Jakákoliv absence neuvážených kroků, ale naopak naprosto dokonalý timing scény, bravurně zvládnutá práce s kamerou či výborná montáž, ukazují, že zde stojí maximální talent. Zvláště, když si i propříště vybere výborný scénář, který vás svou intenzitou dialogů, dávkou životní zkušenosti a hlavně závěrečným double-twistem smete. Po American gangster druhý film, jehož absence na oscarovém klání je nepochopitelná. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Na to, že jde o Benův debut, tak to klobou dolů, protože režisérsky se jedná o superkvalitu, problém však nastává s obsahem dlouhé stopáže. Casey s Michelle působí nevýrazně což nejlépe vidíš při vzájemných scénách s Morganem nebo Ed Harrisem, který ač v daleko menších rolí na sebe vždy dokáží strhávat mnohem víc pozornosti, no a druhý minus jsou dialogy , ty jsou vícemeně o hovnu a tak místo aby situace gradovala, přijdeš do finále a je ti to tak nějak jedno i když myšlenková linie případu je velmi silná. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Silné drama, velmi dobře napsané, ale především brilantně zrežírované. Pod zde několikrát zmíněný myšlenkový přesah bych se podepsal, to dilema, které se v závěru od hlavní postavy přenese i na diváka, je působivé a ten poslední záběr, bože, to je dokonalost sama. A hlavně - celé to vyprávění má prostě ŠMRNC a je jedno, jestli jde o mrazivě drsnou scénu s pedofilem v 2.půlce filmu, nebo o pouhý dialog mezi dvěma protagonisty. Opravdu radost pohledět. A Casey Affleck? Artikuluje divně, působí divně, vypadá divně :o), ale všechno dohromady z něj dělá tuze zajímavou personu, ze které jsem nemohl odlepit zrak. Bene, do budoucna hraj tak jako v ´Hollywoodlandu´, přitom nadále rozvíjej svůj nepochybný režijní talent a mě nezbyde, než opakovat: "Těšilo mě. Velmi." ()

Galerie (37)

Zajímavosti (12)

  • Film sa mal začať premietať vo Veľkej Británii 28.12.2007, ale premietanie bolo odložené na neurčito kvôli podobnosti filmu a zmiznutia 4-ročnej Madeleine McCann, ktorá zmizla z prázdninového apartmánu počas dovolenky v Portugalsku 3.5.2007 zo skutočného života. (ladko)
  • Statistiky o pohřešovaných a zneužívaných dětech:
    - 85 až 90% pohřešovaných osob nahlášených policii jsou mladiství.
    - Americké ministerstvo spravedlnosti nedávno oznámilo, že v průběhu jednoho roku bylo pohřešováno více než 797500 dětí.
    - Zhruba 26% z nich bylo obětí únosu jedním z rodičů.
    - Ve stejném roce se uskutečnilo zhruba 204000 únosů cizími lidmi.
    - Odhaduje se, že ve Spojených státech budou jeden z osmi chlapců a jedna ze čtyř dívek sexuálně zneužíváno.
    - 58% nahlášených pohřešovaných dětí jsou dívky a 33% jsou černoši.
    - V roce 2005 policie označila 16897 případů jako „v ohrožení“, což znamenalo že se předpokládá, že je zadržuje nebezpečný dospělý.
    - 99% pohřešovaných dětí se policii podaří naleznout. Přibližně 10000 případů ale zůstává nevyřešených. (Bart)

Reklama

Reklama