Reklama

Reklama

Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (1 273)

genetique 

všechny recenze uživatele

Nebyť takého rozruchu okolo toho, že sa Benovi podaril taký skvelý debut, asi by som film obchádzal trošku dlhšie. Naozaj, odteraz aj Affleck Bros. už obaja pôsobia veľmi svojským, ale zato vyspelým a sebavedomým dojmom, Casey zatiaľ len pred kamerou, Ben už aj za ňou a s herectvom je aspoň na rovnakej úrovni. Trošku som čakal viac svižnosti, vyšetorvacích akcií, pátrania, ale aj ponúknuté dramatické záležitosti som veľmi dobre prijal, trávili sa ťažšie, ako každý film s podobnými osudmi. Tu je dej lišiacky nepatrne rozdelený na dve časti, inovatívna záležitosť, ale viac prezrádzať nebudem. Po tomto všetkom skvelom ma trošku rozhodil mierne rozpačitý záver, ale potom som si uvedomil, že iný by som asi ani nechcel. 85%. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Silné drama, velmi dobře napsané, ale především brilantně zrežírované. Pod zde několikrát zmíněný myšlenkový přesah bych se podepsal, to dilema, které se v závěru od hlavní postavy přenese i na diváka, je působivé a ten poslední záběr, bože, to je dokonalost sama. A hlavně - celé to vyprávění má prostě ŠMRNC a je jedno, jestli jde o mrazivě drsnou scénu s pedofilem v 2.půlce filmu, nebo o pouhý dialog mezi dvěma protagonisty. Opravdu radost pohledět. A Casey Affleck? Artikuluje divně, působí divně, vypadá divně :o), ale všechno dohromady z něj dělá tuze zajímavou personu, ze které jsem nemohl odlepit zrak. Bene, do budoucna hraj tak jako v ´Hollywoodlandu´, přitom nadále rozvíjej svůj nepochybný režijní talent a mě nezbyde, než opakovat: "Těšilo mě. Velmi." ()

Reklama

Lynn 

všechny recenze uživatele

Ben Affleck si teď musí určitě pokládat tu samou otázku jako (a nejen) já: proč vůbec ztrácel deset let čas s herectvím (to může s čistým svědomím přenechat svému bratrovi) a něvěnoval se od počátku rovnou scénáristice, příp. režii - obé mu jde značně lépe. Ve svém režijním debutu předkládá totiž divákovi velmi zajímavou otázku s množstvím nejednoznačných odpovědí: měl by člověk vůbec lpět na dodržování zákonů i vlastních zásad ve společnosti, kde na ně nikdo další nehledí? A přinese mu to v noci klidný spánek...? ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

#95 Film, kterého si staří Affleckovi cenní asi ze všech filmů nejvíce. Kde jinde totiž najdete důkaz, jak moc talentu oba jejich kluci pobrali. Je to drsný příběh plný špinavých lidí a ne-příliš pěkného zacházení s dětmi, rozhodně ale plný překvapení a konstantně vysokého napětí. Povedené krimi a ještě lepší drama. Zápletka, kterou prostě budete chtít rozluštit. 7/10 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Otec hnije pod drnem, matka si krátí dny šňupáním kokainu a ona, čtyřletá neposkvrněná duše, sedí v jakémsi zapáchajícím pokoji, v rukou žmoulá plyšového medvěda a po tváří jí stékají velké slané slzy. Takhle nějak trávila čas malá Amanda McCready, dokud ji neunesli. Ano, dokud ji neunesli a nenaznačili, že existuje i jiná spirála, než ta, nalajnovaná povahou její matky. Možná lepší, možná horší. Jiná. Je teď šťastnější? Je teď poprvé šťastná? Není už náhodou mrtvá? ___ Ben Affleck natočil výborný film. Čistě pro úplnost, ten všemi vysmívaný, neoblíbený Ben Affleck natočil výborný film! Gone Baby Gone lze vážně řadit k nejlepším americkým dramatům za poslední roky. Zpracovává ožehavé téma, necupitá po povrchu a dokáže zasáhnout na citlivých místech. Scénář až do mírně překombinovaného závěru odhaluje stále nové skutečnosti a neustále vás nutí klást si otázku „co bude dál?“. Teoreticky by mohl skončit zhruba po hodině, kdy je ústřední případ uzavřen, všechny motivy ujasněny, osudy většiny postav uzavřeny, jenže pár minut nato je jasné, že věci nebudou tak jednoduché a že trénink mozkových závitů nepřijde vniveč. Na jistou situaci navazuje jistý dialog a jistý dialog vede k netušenému odhalení. Zdaleka ne poslednímu. ___ Člověk se až diví, kde se Affleck naučil s hodinářskou přesností dávkovat kvalitně napsané dialogy, akčnější momenty a nesmírně sugestivní scény, kdy mu stačí několikavteřinový záběr na něco hnusného a váš žaludek začne připomínat opilý koráb. Třeba podotknout, že provázanost některých motivů scénáře není z nejjasnějších a zdaleka ne všechny nabudou smyslu během posledních minut. Affleck to ovšem vyvažuje filmařstvím, nad jehož vyzrálostí máte chuť jásat. I díky sympatickým hercům a občasné přítomnosti cynického humoru mi přišlo, že konec tohoto dvouhodinového snímku přichází nečekaně, vážně nečekaně rychle. Konec, kdy nejspíš také pocítíte onu pověstnou “morální rozpolcenost”. Na některé otázky prostě ani po dlouhém uvažování nedokážeme odpovědět “ano” či “ne”. Rovněž platí, že málo témat vzbuzuje tak vášnivé reakce jako násilí páchané na dětech, jestli toho tvůrci zneužívají ve svůj prospěch (tzn. k citovému vydírání diváka), to nechť každý posoudí sám. ___ Aniž bych chtěl režisérovi (a scénáristovy v jedné osobě) křivdit, bez svých dobře vyšlechtěných konexí těžko naláká srovnatelný zástup profesionálů. Hercům dominuje Casey Affleck, z profilu a některými výrazy velmi podobný bratrovi, ale celkově mnohem větší sympaťák. To drsný polda Eda Harrise je z jiného těsta a i když je jeho jednání v druhé půli poněkud pochybné, pořád budí dojem chlápka, který moc dobře ví, co dělá. Taktéž technické zázemí je epesní. Efektivní kamerové „nálety“ Johna Tolla za doprovodu hudby Harryho Gregsona-Williamse a dramatičnost umocňující střih Williama Goldenberga vyvedou z omylu ty, kteří od Gone Baby Gone čekají komorní drama. Mít mu za zlé, že je „pouze“ špičkovým mainstreamem s nejednoznačným morálním přesahem? Mít to za zlé filmu chytrému a zábavnému, povětšinou obé současně? À Propos, znáte snad jiný hollywoodský snímek, který vás postupně přesvědčí, že všichni ti povětšinou nenalíčení herci ve skutečnosti hrají sebestředné zmetky, sledující výhradně své vlastní cíle? Momentálně si na žádný nemohu vzpomenout. 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Visáč, liuk, Antek () (méně) (více)

Galerie (37)

Zajímavosti (27)

  • Amy Ryan (Helene McCready) mala počas konkurzu tak presvedčivý bostonský prízvuk, že sa jej režisér Ben Affleck opýtal, z ktorej časti Bostonu pochádza. (ladko)
  • Počas natáčania Michelle Monaghan začala tiež pracovať na filme Tesne vedľa (2007), čo si vyžadovalo, aby si dala ostrihať ofinu. Preto ju museli potom pridať ako vizuálny efekt, aby sa zachovala kontinuita. (Arsenal83)
  • Komparzistami boli často miestni okoloidúci v Bostone. (Arsenal83)

Související novinky

Zemřel herec Michael K. Williams

Zemřel herec Michael K. Williams

07.09.2021

Ve věku 54 let tragicky zemřel známý charakterový herec Michael Kenneth Williams. Jeho nejslavnější rolí se jednoznačně stala postava Omara z chváleného seriálu The Wire – Špína Baltimoru. Objevil se… (více)

Jak to vypadá s novým Batmanem?

Jak to vypadá s novým Batmanem?

03.01.2017

Studio Warner Bros. nesmírně touží po netopýří sólovce od Bena Afflecka. Představitel Batmana a režisér Gone, Baby, Gone, Města nebo oscarového Arga se uvolil, že ji natočí, soustavně ale tvrdí, že… (více)

Ben Affleck zremakeuje Svědka obžaloby

Ben Affleck zremakeuje Svědka obžaloby

20.08.2016

Kdyby se vybíraly nejlepší filmy z padesátých let, jen těžko by mezi nimi chyběl Svědek obžaloby. Soudní drama Billyho Wildera vychází z povídky (a následné divadelní hry) od Agathy Christie, získalo… (více)

Reklama

Reklama