Reklama

Reklama

V dávných dobách vznikla říše zvaná Persie. Její král byl mocný i moudrý a v místech, která dobyla jeho vojska, vždy nastolil pořádek. Měl dva syny, v očích boha však nebyla jeho královská rodina úplná, proto adoptoval chudého sirotka Dastana, který se stal jeho třetím synem - bez nároku na korunu, protože nebyl vznešeného rodu. O mnoho let později se všichni královi synové účastnili válečného tažení. Přes králův zákaz útočit na posvátné město Alamút princové dají na radu králova bratra a zahájí boj. Město je dobyto, princezna Tamina , strážkyně města, je uvězněna a bratři získávají tajemnou dýku, která může svého majitele přenášet v čase. I když krále útok na posvátné město rozhněvá, nakonec se vydá do Alamútu, aby se syny a bratrem oslavil válečný triumf. Ještě téhož dne je otráven a vina padne na Dastana. Aby princ očistil své jméno a našel skutečného vraha, musí rychle uprchnout. Společně s ním utíká i princezna Tamina... (TV Nova)

(více)

Videa (10)

Trailer 3

Recenze (1 452)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tento film je asi taková záhada jako ucpanej hajzl pro instalatéra. Krach Prince z Persie na všech frontách může překvapit leda ty, kteří neznají Newellovo portfolio. Záhadou zůstává totiž jedině to, jak se tvůrce, který třicet let idloval u polozapomenutých televizních projektů, nachomýtl k sezónním blockbusterům. Vůbec mám dojem, že bychom po nevydařeném duu Princ z Persie a Souboj Titánů měli přehodnotit stanoviska, který jsme zaujmuli k Verbinského pirátské trilogii. Ta představovala vážně míněný pokus o vpašování surrealismu a avantgardy do Hollywoodu, který kupodivu vyšel. Kritiky si sice stěžovaly na logické díry v příběhu a anarchistické dialogy – jenže o to právě tvůrcům běželo. Vezměme si ty dvě mezihry ve dvojce nebo zachraňování Jacka z Pirátů trojek ze 40. minuty, takový intermezzo odbočující z příběhový větve nebylo ani v Mannově Miami Vice, který nechal odvážně vyjet Farella a Li Gong na více než dvacet minut „ven z příběhu", jednoduše se sebrat, a odplout v motorovém člunu za tancem a sexem mimo práci. Opustit vyprávění kvůli projížďce, není to náhodou modernistické gesto? Občas zazní, co se komu může líbit na Gameru a vysokonapěťovým Cranku… tyhle filmy si nevypůjčují prvky z videoher, ale jsou videohrami potud, pokud zavrhují filmové postupy a parametry. Na rozdíl od Prince z Persie, který je ale špatný z mnoha dalších důvodů, ponejvíce proto, že nefunguje dokonce ani jako blockbuster vyvolávající silné emoce nikoli zápletkou a vcítěním do postav příběhu, ale přemírou současných stimulů (bombardování místo dojímavého pohnutí). ____ Jestliže se v televizních seriálech z 90. let často uvozovala interiérová scéna záběrem na exteriér, v Princovi je totéž, jen ten záběr není velikostí celek, ale velký celek, poněvadž jsme na půdě blockbusteru, kde je vše ve velkým měřítku. Dramaturgicky jde ale o totéž. Nelze se ovšem zbavit pocitu, že krásný velký celky nedrží pohromadě s pohublým děním. Jednoduše se tu staví na hlavu zásada, která velí skloubit práci jak na environmentu, tak na jeho obyvatelích. Tady zůstává u prvého, pochopitelně proto, že to neměl na starost chvastoun a mastičkář Newell, ale grafici s výtvarníky a lidi přes výpravu. Ta písnička je pořád stejná: buďto nabízí film monstrózní lokace a prázdné nitro postav, anebo monstrózní nitro postav a prázdné lokace. Do první kategorie patří tzv. expanzivní filmy, všechny ty historický fresky jako Spartakus, Ben Hur, Kleopatra, včetně týhle srágory, do druhý existenciální bergmanovský rozpoložení. Pak jsou tu samozřejmě géniové jako Scorsese, který dbá v Letci jak na prostředí, tak na postavy. Je to nicméně hlavně režisér, kdo dává filmu výslednou sjednocující podobou, kdo je zodpovědný za konečnou kvalitu a usměrňuje rozkošatělý štáb. Proto je Tango a Cash pravděpodobně nejlepší akční buddy komedie vůbec, protože za ní stál virtuóz Končalovskij, velká ruská duše, žádná fajnovka, co šoféruje v rukavičkách a voní si auťák papundeklovým stromečkem, ale režisér, který před americkým exilem sesbírával ceny v Cannes a byl tudíž s to vtisknout béčkové story prvojakostní parametry. Ze stejného důvodu je postmoderně střižený Poslední akční hrdina x-kát lepší než koncepčně příbuzný projekt Expendables, protože Sly není při vší úctě ani McTiernan, ani scénárista kalibru Shanea Blacka, který stál namátkou za meta-noiry Posledním skautem nebo Kiss Kiss Bang Bang. Pracant a rutinér Newell do téhle smetánky zatím nepatří, bude-li kdy vůbec. Ačkoliv moc talentu nepobral, je k neutahání, je to typ člověka, kterého jeden den pohřbíte, abyste ho druhý den našli dočista exhumovaného pospávat na vašem zápraží. Na áčkový blockbustery nicméně nemá, neboť – jak říkával můj tatínek – z psa slanina nebude, a když se s nima spustí, vylejzaj mu z toho narozený mrtvoly bez srdce a bez koulí, a hlavně bez chuti. Něco jako prošlá paštika. (Bouřlivý potlesk.) Marnost nad marnost, všechno nad marnost! (Pochvalné výkřiky a souhlasné volání ze všech stran.) Otče, odpusť mu, neboť neví, co činí. () (méně) (více)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Víš, co se říká o mužích s velkým mečem, že? Já bych to na takový průser, jak zde někteří uživatelé píší, neviděl. Jistě, film je předvídatelný, co si budeme povídat. Akce je místy trochu nepřehledná, ale ne vždy. A že Piráti z Karibiku (obzvlášť první díl) jsou opravdu někde jinde, to je taky každému jasné. Přesto jsem bavil. Sympaťák Jake Gyllenhaal tvoří s nevšední kráskou Gemmou tak skvělou dvojku, že filmu odpustíte všechny chyby a necháte se jen unášet na vlnách písku. A pokud si k tomuto připočítáte skvělého Kingsleyho a hláškujícího Alfreda Molinu (viz. hláška na začátku mého komentáře) tak vám vyjde, že Princ z Persie je dokonalý případ blockbusteru. Sednout si do kina (před obrazovku) na dvě hodiny přepnout mozek do polohy "off" a jen koukat na pěknou krajinu, krásnou Gemmu a kochat se výbornou hudbou. To je vše, co po vás film žádá. A pokud na tyto podmínky přistoupíte, tak byste neměli být zklamáni. Já nebyl, a proto filmu můžu dát poctivých 80 %. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Jako bruckheimerovský blockbuster precizní, ale neosobité, a jako adaptace videohry důsledné, ale přesto částečně vyvolávající zklamání. Tvůrci se sice snažili využít co nejvíce prvků z celé videoherní série, ale právě díky tomu působí výsledek rozbředle. Od každého (fantasy, mystika, parkour, vraždné pasti, osobnost hrdiny, silná ženská postava, vracení času, různě silní protivníci, atd.) je ve filmu troška, ale nikdy to není rozvedeno natolik, aby se s toho stal charakteristický motiv. Takže to, co videohry (ve smyslu série i jednotlivých dílů) dělalo unikátními, je zde jen vágně nasazeno na šablonu letního blockbusteru. Zklamání přinášejí akční scény pojaté v post-bourneovském stylu, který bohužel primární atrakci těla v pohybu nahrazuje zde kontraproduktivní snahou o impresi dynamiky (lidově řečeno by to chtělo více velkých a delších záběrů a ne jen rozsekání pohybu na nepřehledné záblesky). Ani motiv vytvářející z příběhu paralelu k přehodnocování americké válečné kampaně v Iráku nedělá z filmu v dnešní době výjimečné dílo, byť je dobré si připomenout, že mainstreamová zábava v sobě odráží dobové nálady a není tedy radno ji vnímat jen jako únikovou a dobově ambivalentní potravu pro masy. Více v recenzi na Aktuálně.cz. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Překvapivě zábavný popcorn, který mě po dvě hodiny slušně bavil. Čekal jsem to horší, že se budu hrozně nudit, ale ačkoliv to se nestalo, stejně není výsledek nijak zvlášť výjimečný, abych se k němu musel kdy vracet. Příběh je neskutečně schematický, tak jak je u letních blockbusterů zvykem, všechno je naprosto dokonale pečlivě naplánováno tak, že film "nemá duši". Je to řemeslo, dobře zvládnuté, ostatně klasický hollywoodský styl se ustálil již počátkem 20. let a od té doby se v podstatě neměnil. Jake je samozřejmě sympaťák, stejně jako Ben Kingsley. Výstupy Alfreda Maliny byly poměrně zábavné, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že jsou strašně křečovitě přidané, aby byl film vtipnější. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo poprvé co byl, za mou kino-fimy-navštěvující kariéru, kinosál zaplněn pouze mou maličkostí. Majetnicky jsem tedy pohledem přelétl sál, pousmál se a nechal mě unést do daleké Persie, kde statečný princ Dastan, hubatá princezna Tamina a jedna super cool dýka, co obrací čas, putují... putují, zahraňují svět a sebe navzájem a takové ty obvyklé príma pohádkové věci. Za tu dobu co jsem hrál PRINCE Z PERSIE naposled (zhruba rok 98) se toho změnilo docela dost. K lepšímu (a to už je co říct, bývala to spolu s ALADDINEM moje nejoblíbenější plošinovka) a rozmáchlejšímu. Jerry B. si pohlídal jako vždycky skoro všechno; okulahodící Gemmu Anderton v princeznovém, města, paláce, hady, (pro)pasti, ale udělal tu chybu, že dovolil unylému Miku Newellovi režírovat. Jediným jeho přínosem pro film je nepřehledná akce a tu bych si klidně rád odpustil. Už takhle zbabral čtvrtého Pottera, vzpomínáte? Co ale celý film zahraňuje je výtečné tempo (pořád se něco děje a je na co koukat) a sympatické vedlejší postavy. Gyllenhaala jsem si v takové roli nedovedl ani představit, ale nakonec docela příjemně překvapil. Povedla se i hudba Herryho Gregsona Williamse, který místo na originalitu vsadil na osvědčená témata s orientální příchutí, které se moc pěkně poslouchají. Věděl jsi, že pštrosové mají sebevražedné sklony? Podívej se na ni! ()

Galerie (146)

Zajímavosti (48)

  • Kvôli filmu sa Jake Gyllenhaal (Dastan) naučil bojovým umeniam, šermu i jazde na koni a počas viac ako 100 dní trvajúceho tréningu nabral značný objem svalstva. (Greenpeacak)
  • Název pevnosti Alamút v perštině a arabštině znamená "Hrad smrti“ nebo také "Orlí hnízdo“. (TwoFace)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 90,8 milionu amerických amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 336,4 mil. (NIRO)

Související novinky

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

16.11.2017

Možná jste zaznamenali, že si Ben Affleck není úplně jistý svým pokračováním v roli Batmana. V červenci sice na Comic-Conu tvrdil, jak je všechno super, všichni ale předpokládali, že chce jen… (více)

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

05.06.2016

Herní firma Ubisoft si po vzoru Marvelu založila vlastní filmovou pobočku, v níž hodlá převádět svoje největší značky do celovečerní podoby. Rozjezdem bude letošní Assassin's Creed, jemuž se upsal… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Reklama

Reklama