Reklama

Reklama

Star Trek: Do temnoty

  • USA Star Trek into Darkness (více)
Trailer 3
USA, 2013, 132 min (Alternativní 127 min)

Režie:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hrají:

Chris Pine, Zachary Quinto, Zoe Saldana, Karl Urban, Simon Pegg, John Cho, Benedict Cumberbatch, Anton Yelchin, Bruce Greenwood, Peter Weller, Alice Eve (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V roce 2009 představil tvůrce J. J. Abrams (seriál Ztraceni, Star Wars: Síla se probouzí) novou filmovou podobu legendárního Star Treku. Celá sága se vrátila na úplný začátek, kdy se na palubě nejmodernější hvězdné lodi U.S.S. Enterprise setkala dvojice hlavních hrdinů, budoucí kapitán James T. Kirk (Chris Pine) se svým pozdějším prvním důstojníkem Spockem (Zachary Quinto). Moderní filmové zpracování v podobě výpravného intergalaktického dobrodružství se setkalo s vřelým diváckým přijetím a už o čtyři roky později se vesmírná posádka vrátila v dalším pokračování ve filmu Star Trek: Do temnoty. Jak napovídá samotný název, tentokrát se jedná o velmi náročnou a nebezpečnou misi. Posádka vesmírné lodi Enterprise dostává za úkol dopadnout záhadného vesmírného teroristu Johna Harrisona (Benedict Cumberbatch). Ten se po teroristickém útoku na archiv Hvězdné flotily ukrývá na nepřátelské klingonské planetě a hrozí, že se mu podaří rozpoutat ničivou válku, která může zničit celý vesmír. (Česká televize)

(více)

Diskuze

bloodcountes

bloodcountes (hodnocení, recenze)

Eodeon

To určitě nebude Khan jeho životní rolí, přestože v jeoh filmografii bude asi hodně jedinečná - padouchy on (bohužel) nehraje:)). Zdá se, že to bude spíš Sherlock, protože tam je opravdu geniální a je to v procesu, ale dávno před těmito rolemi natočil spoustu jinýho skvělýho dívání, tři kvalitní minisérie BBC, film Hawking, kde je absolutní, v Amazing Grace úžasně autentický,  vynikající v hlavní roli Third Star a uchvacující jako Julian Assange. O vedlejších rolích mluvit nebudu, ale i tam je skvělý. Umí dokonale "načíst" charakter, předlohu..A umí být pokaždý jiný.

Jeho Khana fakt miluju a byl to on, kdo mě přinutil podívat se na STID podruhý a potřetí, takže nakonec jsem si ho oblíbila, ačkoli po prvním shlédnutí jsem nadšená nebyla.

Fakt lituju, že nehraje padouchy víc, v jeho plánech se nic podobnýho neobjevuje, takže Khan asi na dlouho zůstane jeho rare casting....

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

bloodcountes

když myslíš. já jsem ale divák, který Cumberbatche poznal až ze Star Treku (ne, nesleduji Sherlocka, asi jako jediný na světě), takže si ho asociuji zejména s tím Star Trekem. i když je tedy jasné, že při jeho talentu nebude a nejspíš už ani nikdy nebyl Khan jeho životní rolí. přitom většina herců Star Treku nikdy nepřekonala význam svého účinkování ve Star Treku jinou rolí. jsou samozřejmě výjimky jako Bana, Hemsworth nebo MacDowell.

na příspěvěk reagoval bloodcountes

bloodcountes

bloodcountes (hodnocení, recenze)

Eodeon

zřejmě jsem netrpělivější, než ty.  na to, aby mě dlouho bavilo číst si v diskusi elegantní sarkasmy plné nejhlubšího sebeuspokojení (což jinak chápu:)) nejsem dost blonďatá.

na příspěvěk reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

bloodcountes

zatím mě to ještě baví. až se tomu sám divím, jelikož se považuji za člověka netrpělivého a popudlivého. přesto mi to v tomto případě pokaždé stojí za odpověď. tolik příležitostí k sarkasmu nedostávám často a byla by škoda je nevyužít.

 

máš samozřejmě pravdu, že to sem nepatří a určitě to otravuje i řadu dalších uživatelů, ale ještě lepší způsob, jak to utnout, je zapojit se do diskuze a nahradit to naše ukřivděné žvanění nějakým smysluplnějším tématem, nejlépe přímo ke Star Treku. jsem si jistý, že diskuzi sleduje hodně lidí, kteří mají co říct. já osobně nikdy s ničím novým nepřicházím. jen reaguji na ostatní, když cítím, že by se něco mělo dodat. abych byl tvůrčí i na diskuzích, na to už mi nezbývají síly. sám bych si raději četl výměnu názorů mezi ostatními.

na příspěvěk reagoval bloodcountes

bloodcountes

bloodcountes (hodnocení, recenze)

Eodeon

Nicméně si tě Shakaar už hezkou chvilku vodí a ty ho krmíš, ačkoli říkáš, že nechceš.

Hrozně ráda jsem si ty výměny názorů o ST četla, bylo zajímavý se na to dívat různýma očima a teď už nějakou dobu vždycky začnu psát, ať toho dohadování o egu a gramatice necháte a vždycky to nakonec nepošlu...

Ale teď už to asi konečně odešlu :))

btw: souhlasím s tebou, ale asi už fakt není potřeba to dál rozebírat, ne?

na příspěvěk reagoval Eodeon

Uživatel Shakaar smazal svůj příspěvek.

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

aha, takže já už dlouhou řadu let na diskuzích nepoužívám velká písmena na začátcích vět, tys měl příležitost už jen na tomto fóru přečíst si v desítkách mých příspěvků stovky takových vět, a přesto mi tu teď tvrdíš, že se domníváš, že jsem si to nejspíše neuvědomil, a pociťuješ potřebu mě o tom v dobré vůli informovat (a ještě za to čekáš uctivé poděkování). no to je snad dokonce ještě neuvěřitelnější než představa, že ty sám sis to po těch letech až do včerejška neuvědomil. buď jsem úplný idiot (v klinickém smyslu slova) já, nebo ty. a pak je tady ještě třetí možnost, že je to jen mimořádně laciná záminka k provokaci v čistě osobní rovině. a to se navíc zdá jako zdaleka nejlogičtější vysvětlení, když vyloučíme ty dvě absurdní alternativy. takže to shrnu takhle. buď se do toho trollingu opři pořádně, protože já už jsem na zdejších diskuzích viděl a zažil hodně a nějaké blahosklonné sekýrování gramatikou mě nerozhodí a už vůbec ne od člověka, kdo sám trpí problémy s nedostatkem gramotnosti, nebo se na to vzájemné přetahování vykašli a věnuj se zase prozměnu tématu.

na příspěvěk reagoval Shakaar, bloodcountes

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

Problém je ale ten, že jsem to skutečně myslel jenom jako upozornění. Počítal jsem s tím, že člověk prostě dělá chyby a třeba sis to neuvědomil. Chodím i na jiné fóra a tam by tě za tyto věci solidně peskovali, nicméně nikde na upozornění na to nereaguje takto agresivně a někteří za to i poděkují, že si toho někdo všiml. Časté je taky, že se dotyčný předem omlouvá. Mě to připadá ok a dává to aspoń nějakou úroveň na diskuzácích. Hlupáka jsem z tebe tedy rozhodně nechtěl dělat. Udělal jsem jen to, co bych udělal někde jinde. V tomto případě nerozlišuju, jestli je to nějaký Eodeon nebo třeba Muad.

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Shakaar

aha, takže ty ses nesnažil vyvolat hádku. ty ses snažil udělat dobrý skutek a z čiré dobroty srdce poučit hlupáčka o gramatice. to je ale šlechetnost. já ti ale nevím, jestli se tomu dá věřit. mně se to celé jeví trochu jinak. respektive tak, že jsi nebyl ty sám schopný potlačit ego a namísto abys důstojně přijal kritiku svého vyjadřování (ačkoliv se nyní poněkud pokrytecky pyšníš, že kritiku vítáš), vzal jsi to první, co ti přišlo pod ruku, jako záminku "mi to vrátit". jestli tohle není naprosto okatý pokus, jak vyvolat hádku, pak už vážně nevím, jak by takový pokus měl vypadat. svá srdečná "upozornění" si schovej pro někoho jiného. já se tu o trivialitách dohadovat nebudu. na to je můj čas moc drahý.

na příspěvěk reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

No přeji hodně štěstí při hledání toho "pravého" (to ber s humorem). Jinak nevím o co ti jde, já jsem tě jenom zdvořile upozornil, že jsem si všimnul. Pokuď máš něco proti mé gramatice, tak to napiš. Já se pravdy nebojím. Kritizovaný jsem za ledacos, ale neustále se nechat urážet od někoho, který si masíruje svoje ego na nějakém diskuzáku, to fakt nemám zapotřebí. Nespochybňuji tvoji nadřazenost (promiň, ale fakt to nedokážu napsat jinak), nepochybuju že v gramatice a ještě v čem jiném si asi někde jinde, ale já sem fakt nechodím proto abych se dohadoval. Nicméně, když mě takto neustále uráží, nenechám si to prostě líbit. S tebou je jinak fajn pokec a rád si zadebatuju, nicméně asi není realné abys nepotlačil svoje ego a já asi taky nejsem ochotný. Je to škoda, diskuze je někdy fakt s tebou dobrá a máš dobré připomínky, ale nechci se rozčilovat někde, kde si chci trochu odpočinout od všedních povinností.

na příspěvěk reagoval Eodeon

Uživatel Shakaar smazal svůj příspěvek.

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

budu se zamýšlet, poníženě zpytovat svědomí a žadonit o odpuštění za svou bezmeznou debilitu, až mě k tomu bude ponoukat někdo, kdo sám zvládl písemný projev a kdo si zaslouží být považován za autoritu. dokud tak daleko nevyspěješ, měl bys raději šetřit těmi siláckými řečmi a nesnažit se spatra peskovat ostatní o dovednostech, které sám neovládáš. nejenže to nepůsobí zastrašujícím dojmem, jak bys evidentně rád, ale je to přesně naopak reakce ryze dětinská. všimni si, že ačkoliv neovládáš gramatiku příliš dobře a slohový projev napovídá, že buďto nemáš vzdělání nebo zkušenosti s psaním jakéhokoliv druhu, až na extrémně otravné případy jsem ti to přesto nevytýkal, i když jsi k tomu dával záminku každým svým příspěvkem, toleroval jsem to naopak a nesnažil jsem se tu dělat ramena. upřímně bych ocenil, kdybys mi prokázal alespoň ten stejný respekt, jinak nemá žádný smysl se tu bavit vůbec o ničem.

na příspěvěk reagoval Shakaar, Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

Jestli tak píšeš dlouhodobě, není to nic čím bys ses měl chlubit. Jestliže jsem si toho všfiml az teď, je to tím že si nepamatuji vše co jsi napsal (a že tvoje příspěvky jsou zatraceně dlouhé). Jestliže se považuješ za experta v tom co píšeš, zamysli se jak to píšeš

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Shakaar

používám to už roky a ty sis toho všiml "už minule". to máš věru úctyhodný postřeh. mimochodem, nikdo tě to nenutí číst, pokud se ti to nějak oškliví.

na příspěvěk reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

Prosimtě nechci tě poučovat, ale ty malé písmena na začátku věty vypadají naprosto příšerně :D. Všiml jsem si toho už minule. Nevím jestli to na to ve spěchu zapomeneš, ale příště si to aspoň po sobě přečti.

na příspěvěk reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Muad

ať už si do Khanova hněvu nebo Do temnoty promítáš cokoliv, bude to pravděpodobně tvůj subjektivní konstrukt, který s kvalitami toho či onoho nemá nic společného. důvody jsou zřejmé. hollywoodská estetika se za těch třicet let natolik proměnila, že představa uplatnění totožních estetických kritérií a nároků na oba filmy a jejich následného srovnání je přímo absurdní. v tvé hlavě takové srovnání možná funguje, ale nesnaž se to vydávat za daný fakt. to si beztak nikdo namluvit nenechá. ber filmy takové, jaké jsou, to je nejlepší přístup, který ti zajistí, že jejich kvality objevíš. pokud si namísto toho vysníš jakýsi nedostižný ideál a s ním budeš srovnávat jakýkoliv film, na který narazíš, nebudeš se moci divit, že se ti jich většina nebude líbit. sám sebe tím připravíš o potenciální zážitky a sama sobě za to můžeš poděkovat. s tvrdohlavým divákem filmy ani jejich tvůrci nic nezmůžou. také jsem byl jednu dobu přísně vysazený proti filmovému mainstreamu. lásku ke kinematografii ke mě vzbudila nezávislá tvorba. ale naučil jsem se oceňovat i ty blockbustery, až když jsem se přenesl přes vlastní krátkozrakost. protože i ty mají hodně co nabídnout, jen je to něco úplně jiného, než co v nich intelektuálové marně hledají.

 

všimni si, že řeč není o názoru, ale o způsobu jeho podání. a to je věc rétoriky. pokud je někdo z nás o svém názoru neotřesitelně přesvědčený, je nejenže běžné, ale dokonale přirozené, pokud ho zformuluje sebevědomě, aniž by byť jen připustil opak, tedy jako fakt. k tomu nemusí být idiot. a pokud si někdo z nás naopak není zcela jist svým názorem, pouze se tak domnívá, ale připouští do velké míry možnost, že by se mohl plést, pak zformuluje své přesvědčení opatrněji, dodá mu nějaké subjektivní zabarvení a tím dá diskutujícím najevo, jak pevně si stojí nebo nestojí za tím a tím výrokem. u Shakaara silně cítím skoro z každé věty postoj "je to tak, jak říkám, a nijak jinak". možná je to tím, že se příliš neohlíží na sloh, ale právě to je pak příčinou případných diskuzních sporů. pokud si zkrátka něco vycucám z prstu, je to ničím nepodložený hypotéza, ale přednesu jí světu jako pravdu pravdoucí, rozhodně to nepůsobí rozumně a už vůbec to není přístup vhodný do diskuze, kam patří určitá názorová otevřenost a přístupnost jiným možnostem a ne kázání jedné hotové pravdy. nikomu do hlavy nevidíme, takže nám ani nezbývá nic jiného, než soudit ze způsobu, jak svůj názor podá.

 

vyjma toho, že DS9 na TOS odkazuje ze všech startrekových seriálů zdaleka nejčastěji a že nejsvědomitěji pokračuje v zadání Původního seriálu reflektovat sociální problémy své doby, je tu celý koncept seriálu. DS9 se stejně jako TOS ve své poetice velmi věrně inspiruje westernovými seriály. sice už to není ten "Wagon Train", ale namísto něj malé westernové městečko na hranicích dobytého východu a divokého západu, ale stále je zřetelné, že vychází z podobných konceptuálních i ideových inspiračních zdrojů, zatímco Nová generace, Voyager a Enterprise se každá více či méně vzdálily jinými směry. můžeš s tím samozřejmě nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeš dělat.

na příspěvěk reagoval Shakaar, Muad

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Muad

jo to je dobré, ale jednička je podle mě lepší (and even more Flare, Groundskeeper Willie nebo Zapp Brannigan :D). Když už jsme u toho humoru, mohu doporučit serii Hishe caffé, nebo cokoliv od tamních tvůrců. Naposledy mě dostali s How should have ended Man of Steel :D. Obecně tam vystihují klasické boty a šílenosti v ději.

na příspěvěk reagoval Muad

Uživatel Shakaar smazal svůj příspěvek.

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Eodeon

Yop, další TV Star Trek bych bral, kupříkladu mě děsně moc mrzí ukončení Enterprise, ta mi přišla věru hodně luxusní v mnoha směrech a přesto vydržela "jen" čtyři série...

Muad

Muad (hodnocení, recenze)

Eodeon

To, že se většina filmů točí pro zisk není potřeba vůbec zmiňovat. Mě osobně ST filmy nikdy nepřišli jako šablonovité pásové produkty (spíše Rychle a zběsile). Pokud nevidíš kvalitativní rozdíly mezi Khanovým hněvem a ST: Do temnoty, tak to je tvůj pohled s nímž moc nenadělám, můžu jen s úsměvem povytáhnout obočí a zašklebit se, protože já je vidím téměř v každém záběru. Nemám problém se všemi hollywoodskými filmy a rozhodně nepohrdám hollywoodem obecně. Pohrdám nenažraností lidí v hollywoodu a drzostí s jakou nám tyhle šablonovité srágory předkládají. Stejně to vidím s mainstreamovou hudební popovou scénou, kde se už ani nemusí nic vymýšlet. Stačí vzít starší písničku, přidat jí trochu rnb sound, znovu ji přespívat a miliony se hrnou, hrajou ji rádia, protože mají smlouvy s vydavatelstvými a protože ji hrajou rádia, tak je známá a lidi si ji kupují. Kruh uzavřen. Podobné je to s filmy. Vememe nějaký starší osvědčený film, nejlépe zavedenou zanačku s velkým fanklubem, dáme mu nový kabát, přistupidníme ho, aby to dnešní divák pochopil a peníze se pohrnou. Kvalita filmu, nebo hudby je až druhořadá. Tohoto modelu je nový ST přesným příkladem. Jestli se tobě ty filmy líbí neberu ti to, ksakru docela ti i závidím.

Je ti doufám jasné, že nikdo rozumný (a Shakaar mi tak rozhodně připadá) nepodává své názory jako neotřesitelná fakta. To snad ani nemůžeš myslet vážně. Btw mě se vybaví vždy jako první román (2001 S.O.).

 

DS9 se nejvíce podobá TOS? No, tak to je další názor se kterým nemohu souhlasit.

PS: Musím souhlasit se Shakaarovým přirovnáním dnešního mainstreamu ke sportovnímu zápasu. Jeho přirovnání vystihuje můj názor velice přesně.

na příspěvěk reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Shakaar

pokaždé mě fascinuje, jak dovedeš čistě spekulativní a občas až absurdně zjednodušující výroky formulovat jak nějaká neotřesitelná fakta. 2001: A Space Odyssey že se do povědomí více zapsalo jako román než film? to by mě velmi zajímalo, jak a čím bys tak troufalé tvrzení chtěl doložit. s tím, že na filmu je nejtěžší napsat scénář... no, jestli to míníš tak paušálně, jak to zní, nemá vůbec smysl na to nijak reagovat.

 

ono těch fází, kdy se Star Trek pomalu začal propadat do zapomnění, ale opět se v nějaké podobě obrodil, bylo několik. pravda, na konci sedmdesátek také. ale dá se celkem s přehledem odhadnout, co by se bývalo stalo, kdyby se Star Trek nedostal do kin. prostě by se objevil další televizní seriál navazující na Původní seriál. vývoj by se od základu změnil a žádné Nové generace by nebylo třeba, nebo alespoň ne v tak brzké době jako je deset let nato. důvod, proč devadesátá léta zmiňuji jako podstatná je jednoduše ten, že v této dekádě vznikaly hned tři seriály. Nová generace měla obrovský úspěch a díky tomu mohly vznikat paralelně další seriály. až do konce Enterprise byly všechny seriály podle Star Treku velice populární, tudíž nemám vůbec tušení, o jakém mluvíš "poškození". útlum nastává až víceméně po skončení jak Deep Space 9, tak Voyageru. a přiznám se, že jsem sám seriál Enterprise přijal ze začátku s drobnými rozpaky, ale důvod její klesající popularity a s tím i celé značky "Star Trek" není zdaleka jen kvalita seriálu. to je jen jeden faktor. podstatnější je, že situace v televizním průmyslu se začala velice proměňovat.

 

ale souhlasím i s názorem, který často slýchám, že Star Treku začal docházet dech. vyčerpával se, často recykloval náměty svých starších mutací, nepřicházel s ničím novým, jen málokdy s něčím provokativním a stimulujícím a velmi se odklonil od toho inspirativního vzoru, kterým byl Původní seriál. tomu se asi z novodobých seriálů nejvíce podobal Deep Space 9. ten obsáhl nejvíce podnětných epizod s přesahem do etiky nebo s sociálním komentářem od doby Původního seriálu a zároveň dovedl přispět dlouhou řadou úplně nových elementů a vylepšit řadu starších. osobně myslím, že by to chtělo pokračovat opět o pár "generací" dál s úplně novými tvůrci, protože Berman a Braga prostě už absolutně nemají co nového Star Treku dát. filmový reboot byl to nejlepší, co se mohlo stát. ale nesmí to tím skončit. chce to prostě zpět do televize.

na příspěvěk reagoval Jakkob, Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

Já si to neidealizuji, jen připomínám, že za posledních 30 let se toho ve filmu událo tolik, že lidi si moc ze současnosti nebudou pamatovat nějaký zajímavý snímek. Kdo si to totiž má pamatovat, když ta samá tématika se zrecykluje za 5 let znovu, tentokrát v 3D, o kterém se ví víc jak století, ve větší známosti vzhledem k současné technologii řekněme posledních 30 let. Když tady píšeš o 2001čce, tak mě se spíše dá do povědomí kniha a většině lidí taktéž, přestože třeba ty tvrdíš že film je v mnohých ohledech lepší. V tomto ohledu si myslím že se shodneme, já měl spíše na mysli technickou stránku, že příprava filmu se zkrátila a tím se zkrátil i čas pro scénaristy, ikdyž když to tak vezmu tak scénaristická stránka je v současnosti ta nejtěžší část.

Ohledně Star treku, ta obroda začala trochu dříve tedy na konci 70. let. Kdyby se nezačala točit serie filmů s původní posádkou Enterprise, tak by TNG nevzniklo, nebo by vzniklo ještě později. To prostě nevíme. Prostě se začalo něco dít a úspěch TNG jen zvýšilo popularizaci, hlavně v těch 90. letech, což je půlka TNG a její nejlepší řady. Když to tak vezmu říkám si, že stylem jak to přes sebe začali natáčet dva až 3 seriály trochu Star treku poškodili. Poškodili v prvé řadě DS9, který byl sice odlišný od ST, nicméně v ledačem nadčasový a kdyby s tímto přišli po Voyageru, myslím si že Star trek by se nedostal do takového srabu a reboot by asi nebyl. Prostě dodnes nechápu rozhodnutí natáčet Voyager rok po spuštění DS9.

na příspěvěk reagoval Eodeon

Související novinky

Tvůrce Watchmenů údajně chystá Star Wars

Tvůrce Watchmenů údajně chystá Star Wars

17.03.2022

Zatímco do premiéry seriálového Obi-Wana už fanoušci odpočítávají pouhé týdny, na filmové frontě Lucasfilm nadále podezřele mlčí. Loni byl akorát odložen Rogue Squadron režisérky Patty Jenkins, jak… (více)

Star Trek má nového Pikea

Star Trek má nového Pikea

11.04.2018

Zatímco studio Paramount řeší, jak bude vypadat další filmový Star Trek, seriálový bratránek Star Trek: Discovery směle uhání kupředu. Na konci patnáctidílné první série (a tady možná chcete přestat… (více)

The Rock míří do džungle

The Rock míří do džungle

10.04.2017

Dwayne Johnson se nefláká. Letos ho uvidíme v Rychle a zběsile 8, Pobřežní hlídce a Jumanji, tedy ve třech docela velkých filmech, a do budoucna to s ním bude podobné. V roce 2018 nám naservíruje… (více)

Cumberbatch a velký elektrický duel

Cumberbatch a velký elektrický duel

20.12.2016

V minulých letech platilo, že si zhruba polovinu filmových a seriálových géniů zahrál Benedict Cumberbatch. Britská hvězda se objevila v Hawkingovi, Sherlockovi, Kódu Enigmy, Doctoru Strangeovi nebo… (více)

Reklama

Reklama