poster

Město

  • USA

    The Town

  • Slovensko

    Mesto hriechu

  • Slovensko

    Mesto

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2010, 125 min (SE: 150 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TheDarKnig
    *****

    nějaké výhrady by se našly, ale poctivě odvedená práci a celková koncepce směřující k Nelítostnému souboji (Mann je ovšem Mann, ale z jeho novějšími počiny by se The Town už měřit mohl) mně zcela přesvědčily, že si tento film zaslouží plný počet. Jednou za čas je pěkný zafandit těm zlým a tady to byl jeden sympaták vedle druhého. Tak cool masky nebyly už od Temného rytíře, stejně tak jako tak dobře provedená kriminálka. Závěr velkolepý a zcela sedící. Prostě tento film mi sednul v tento pochmurný mokrý den perfektně. 9/10 Ben Affleck v mých očích zase o kousek postoupil, a Jeremy jen znovu dokázal, že je dobrý herec, hodící se na takovéto rozporuplné role Shrnutí: Bez váhaní prohlašuji, že Town je nejlepší kriminální thriller o partě zlodějů od Heat (a bank robbers zde jdou s módou a střídají jeden outfit za druhým - malé, ale další plus)(8.12.2010)

  • Morien
    **

    Myslím si, že Affleck nemá smysl pro pointování. Všechny dílky skládačky tam jsou, některé dost působivé (mimo jiné když policajt odvrátí hlavu od jeptišek), ale v nesprávném pořádku. Když jsou Affleck a Jeremy trestat zlé lidi, je to podle moc brzo. Když si Rebecca prohlíží fotky a agent jí k tomu povídá, tak scéna okamžitě zanikne a jde se dál a vůbec nedojde k tomu fatálnímu uvědomění, respektive k jeh pořádné resonanci. A pak je tu ta druhá věc, že pro hlavní roli bych si představovala buďto herce s expresivním obličejem, a nebo naopak s nulovým výrazem, ale rozhodně ne herce s tváří Bena Afflecka. Nejspíš je schopný režisér, ale jako herec vedle ostatních Herců působí ještě dřevnatěji než když jenom kouká z plakátů a tak. Jediné, co mi na tom přijde neskonale dojemné, jak ho Matt Damon v každém rozhovoru věrně brání. A musím říct, že při telefonátu o tom, že láska je opravdová, mi ta slzička ukápla. A potom jsem se ptala sama sebe, kde vzal na útěku před policií mandarinku a celkově přišlo rozčarování z konce.(18.10.2014)

  • gudaulin
    ****

    Inspirace Nelítostným soubojem je zcela evidentní, ale neřekl bych, že jde o slepé kopírování a snahu parazitovat na slavném předchůdci, spíš je Ben Affleck fanouškem Manna a jeho slavného filmu, takže chtěl svým Městem vzdát hold svému vzoru. Narozdíl od Nelítostného souboje, který byl postaven na konfrontaci dvou tvrdých mužů, mistrů ve svém oboru, se Affleck zaměřuje víc na romantický vztah mezi zločincem a jeho ženskou obětí, který postupně přerůstá v lásku. Vůbec se dá říct, že Město někdy až nemístně romantizuje podsvětí a vztahy mezi zločinci založené na přátelství a solidaritě. Realita bude nesrovnatelně přízemnější, přesto po stránce příběhu, akce a hereckých výkonů jsem spokojený a se 4* nemám ani ten nejmenší problém. Není to film, který by znamenal revoluci ve svém žánru, ale čiší z něj opravdová profesionalita a pro žánrového fanouška je to sázka na jistotu. Celkový dojem: 80 %.(6.3.2011)

  • Cival
    ****

    Parádně zrežírované! Až Affleck dostane do ruky opravdu vypulírovanou látku, prostou kompromisů a příliš uhlazených emocí, bude to mistrovské dílo. I když je tahle story příliš jemná, tak jako její zidealizovaný hrdina, díky řemeslné jistotě, zarputilým hercům, skvostné akci a přesně zachycené atmosféře bostonských ulic se počítá mezi žánrovou špičku.(14.12.2010)

  • monolog
    *

    Upřímně nesdílím vůbec žádné nadšení většiny ostatních komentujících. Technickými parametry slušně zpracováno, ale co se týká děje, bylo pro mě Město doslova utrpením. Nudnou dvouhodinovou noční můrou plnou klišé a nelogických zvratů. Nesympatický hlavní hrdina, jehož otec sedí za několikanásobnou loupežnou vraždu, matka mu v dětství utekla (ale ve skutečnosti spáchala sebevraždu), vychovávala ho ulice, ale mezitím našel dost času na tajný studium na vejšce (a vsadím se, že ve volným čase mimo záběr kamery chodí Doug i do knihovny), občas se snaží se psychologicky rozebrat a tak vede zvláštní řeči o pocitech, který měl v dětství (možná by měl radši mluvit o tom, kde a jak se ho rodiče v dětství dotýkali). Kromě vykrádání bank se snaží dostat se ze zločineckýho světa, protože konečně potkal holku svýho srdce, kterou zezačátku nepoznal a použil ji jako rukojmí, ale pak se do ní zamiloval. Abych citoval klasiku: Je to prastarý příběh. Android potká androida z něhož se stane chameleon. Android ztratí chameleona, jenž se změní na slizku. Android získá slizku, slizka potká slizku s níž odejde a android ztratí slizku, chameleona i androida. Kolikrát jsme už viděli tenhle příběh? Konec film už úplně zazdí a neschopnost a zkarikovanost policie je posledním hřebíčkem do rakve už tak dost smutnému ději. Kdyby se Affleck nesnažil o další zbytečnou psychologickou sondu do zločinecké duše zmítané rozpolceností mezi přirozené vnitřní dobro a zlo plynoucí z prostředí, mohla to být slušná kriminálka. Ale vyšel z toho jen paskvil plný hlubokomyslných žvástů a pitomých postav, planých gest a sebeobětování.(23.4.2011)

  • - Scéna, kde policista odvrátí zrak od bankovních lupičů, byla do scénáře dopsána dodatečně poté, co režisér Ben Affleck mluvil ve vězení s jedním skutečným bankovním lupičem, který mu tuto situaci popsal. (Othello)

  • - Jeden z požadavků Bena Afflecka na herce byla, aby pochytili typický bostonský "telefonní" přízvuk. Herečka Blake Lively splnila tento úkol na takové úrovni, až si všichni mysleli, že je rozená Bostoňanka, ačkoli vyrůstala v Kalifornii. (Othello)

  • - Matt Damon, Affleckův kamarád již od dětství, se skrytý pod kšiltovkou Red Sox jako člen novinářského týmu propašoval na tiskovou konferenci k filmu. (Othello)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace