Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (984)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Ayer sa zameral na podrobné zachytenie života ústrednej dvojky. Sleduje ich v akcii i v civile a neustále sa snaží ukázať, ako sa vytvára a pestuje nerozlučné puto dvoch kolegov, ktorí v jednej hodine riskujú život a potom utekajú za svojimi rodinami. V dramatickej rovine je Patrola prirodzená a tlačí vpred osobné príbehy, vedľajšie postavy, vybudované zázemie postáv a nezabúda na otázku morálky, ktorú profesia prináša. Akčná časť Patroly má natočené skutočne sugestívne scény, kde sa to len hemží vybranými anglickými slovami po Fuck či Shit a začne lietať olovo. To už je poriadna napínavá akcia, kde jednotlivé prestrelky nevyzerajú často ako týždne plánované misie, ale sú dostatočne uveriteľné a naplno vám načrtnú, ako sa taká denná akcia v uliciach LA môže odohrať. Celé dianie je posilnené výbornými hereckými výkonmi. Jake Gyllenhall podáva jeden z najlepších a najsústredenejších výkonov. Čo je najpodstatnejšie, výnimočne funguje súhra hlavnej dvojice. Vzácnosť ich fungovania povýši film na vysoké hodnotenia. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Bez pevnější dějové kostry, zato se zručným režijním vedením a sevřenými dramaturgickými kleštěmi servíruje David Ayer pár výseků ze života řadových policajtů, kteří neberou drogy, ani úplatky, zato vymáhají zákon dle nejlepšího vědomí a svědomí. Fajn změna, kterou by Ayer možná zvládnul i bez POV-čka, ale díky skvěle napsaným a ještě lépe zahraným postavám (Gyllenhaal a Peña jsou jedna z nejsehranějších policejních dvojek vůbec) to funguje v každičkém momentu; včetně toho, že emocionálně nakopne ta poslední scéna úplně nejvíc. 4 a ½. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Film natolik zaujatý svou formou, až přestává být podstatné, že má i nějaký obsah. Hypermedializovaný styl bez přísně dodržované kontinuity mezi záběry částečně omlouvá rozdrobenost zápletky, škoda však, že jeho modernost nenachází adekvátní odezvu ve vyznění filmu, které je naopak velmi konzervativní (heroizace policejní práce, potlačení náznaků latentní homosexuality ve prospěch tradičního rodinného modelu). Počínání ústřední dvojky, která svou službu vlasti proměnila v něco mezi videohrou a reality-show, není podrobováno kritice, kterou by tak jako tak oslabovalo „empatické“ přejímání jejich úhlu pohledu a rozšíření náhledu do jejich životů o soukromou sféru. Oba dva přitom očividně trpí poruchami sebeovládání a užívají srovnatelně razantních postupů jako grázlové, na nichž si vybíjejí vztek. Nepopírám, že pár záběrů je zatraceně cool (Gyllenhaal klikující za svitu neonů) a že se Anna Kendrick rozkošně usmívá (nic jiného jí scénář ani nepředepisuje), ale jako taková postrádá Patrola hloubku, koncept i jakékoli estetické kvality. 70% ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Dvaja policajti v uliciach L.A neustále v ohrození života. Postupne gradujúci príbeh kolegov z ktorých sa časom stávajú najlepší priatelia. Od prvého zákroku zvesenia mačky zo stromu až po objavenie 30tich odseknutých hláv v starom feťáckom dome. Nemôžem povedať, že by ma tento film nebavil, alebo, že by bol zle natočený - to ani náhodou! Ale čo ozaj nemám rád je, keď sa niekto za každú cenu snaží natočiť realistický film, no v záverečných minútach (a nie len v závere), to tak prepískne, že človeku z huby vypadne aj ten posledný hnilý zub. 3 retardi z AK-1 tky, ktorá je snáď jedna z najpresnejších zbraní vôbec!!, zo vzdialenosti hádam 5 metrov netrafia dvoch chlapov bežiacich za sebou, ale zato vysielačku 2x5 cm odpália na "prvý" šup. Záverečné prežitie hodné X-manov ma už úplne dorazilo. Suma sumárom, vzhľadom k úvodnému nastoleniu vysokého štandardu, v závere, obrovský pokles a sklamanie. Pre tento krát mr. David Ayer - NE, TUDY CESTA NEVEDE. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Patrole se dá vyčítat hned několik věcí - ale nikdy ne všechny najednou. Někomu bude vadit kamera (z ruky, někdy cíleně z Taylorovy kamery, někdy z ruky filmového kameramana, někdy z kamerek na uniformách, na hlavních, na zpětných zrcátkách, pod vysílačkou v autě atd. atd.), někomu bude vadit podezřelá civilnost až přízemnost "mimopracovních" scének (sex, pubertální názory na vztahy, sex, všichni jsme velká rodina, sex, chlast, sex - ale pozor, monogamní sex;)) a možná i "kecy o ničem" v práci, když zrovna neprobíhá nějaká akce. Zkuste si ale s někým duchaplně povídat dvanáct hodin denně... s někým, kdo skutečně má být jako váš bratr, kdo vám má krýt záda, když jde do tuhého. A někomu bude nepochybně vadit, že hlavní hrdinové jsou téměř vždy nezodpovědní, svým způsobem se schovávající za odznak. David Ayer to (v tomto filmu) ale vždy otočí tak, abychom viděli i protiklad, a sice oddanost vysokým ideálům, odvahu, bratrství, i to (opožděné) vědomí vlastní smrtelnosti atd. A k tomu nás zásobuje ukázkami toho, že bez takovýchhle "uniforem" by nám, leckdy naivním a zoufale sebe sama si hledícím lidičkám, zvěř rozumějící jenom zákonu džungle, naše poklidné životy pořádně pocuchala. Čecháčci samozřejmě budou mít plno řečí o otrávených netáhlech na obvodních odděleních, o korupci, machrování, a budou si ťukat na čelo při srovnávání policejní práce Taylora a Zavaly s řadovými příslušníky PČR. Jistě, jsou mezi nimi takoví, kterým bych z různých důvodů nesvěřil ani konzervu trenčianského párku s fazulí - ale takoví jsou i v mojí i ve vaší práci. A moje (a asi ani vaše) práce nespočívá v tom, že netuším, který z těch bezďáků, co je pravidelně zvedám z lavičky, kde vytuhli po náročném tanečním čísle na téma "paninko, ukažte co máte v tom kočárku, nebyl by nějakej drobásek?", má na krku vyhoštění, a v záchvatu paniky mi vrazí do boku šroubovák. Ani že nemám potuchy, jestli ten třicátýsedmý letošní squatter se zvláštními trhanými pohyby náhodou nemá v kapse zapomenutou stříkačku, ze které si odnesu v lepším případě žloutenku, protože mi při osobní prohlídce propíchne oboje rukavice. Nemluvě o tom, co si každou službu vyslechnu od všech těch "uvědomělých občanů", kterým se sakra vůbec nehodí, aby si někdo dovolil jim říct "pane, to co děláte, je špatně", a vědí moc dobře, kdo z ostatních se právě teď dopouští daleko horších věcí, a měli byste se věnovat jim a ne jemu. Takže prostě ano, Davide Ayere, takhle to vypadá, ať se to lidem líbí nebo ne, a můžeme jenom diskutovat o tom, jestli jsi tím chtěl říct něco navíc. Pokud ano, tak je to správně morálně šedivé (ale jen pokud se nad tím zamyslíte - pokud ne, tak se budete na policisty dívat s větším respektem než doteď), a pokud ne, tak je to velmi povedený mix akce a emocí. A pokud vám jako divákovi jsou tyhle všechny věci lhostejné, a jedete si jen po hereckých výkonech, tak si taky přijdete na své. Takže i když to není zdaleka komplexní záležitost, je to věc docela výjimečná, a zaslouží si 80%. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Po zásahu, během kterého Brian (Jake Gyllenhaal) a Mike (Michael Peña) chytnou muže se zlatým kalašnikovem, ukazuje Brian na policejní helikoptéru čtyři prsty - značí tím kód 4, který znamená, že situace je pod kontrolou a není potřeba žádné další pomoci. (Adrai)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno