Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (984)

tron 

všechny recenze uživatele

Scenár nie je originálny, našťastie to Ayer s policajtmi po odpadových Drsných časoch nevzdal a výsledkom je práve táto triumfálna buddy movie. Práve extrémne sympatická ústredná dvojka sa postarala o fest dobrý zážitok. Taká zohraná dvojica sa len tak nevidí! Konečne niekto mal geniálny nápad prísť s parťáckym policajným filmom, v ktorom hrdinovia nemajú chuť navzájom sa povraždiť, ale naopak ide o kamarátov, ktorí by jeden za druhého položili životy. Koniec je relatívne podľa očakávaní, ale zároveň ukazuje, že ak je scenárista šikovný, dokáže aj v temnejšom závere nájsť rafinovaný spôsob, ako to ukončiť krásne, milo a dojemne. ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Na základě vynikajících reakcí ze zahraničí jsem se skoro začala těšit, jak Patrole napálím pětihvězdu a dodám, že film, který v závěrečných titulcích děkuje společnostem Glock a Oakley, snad nemůže být špatný. Bohužel má film jen málo skvělých momentů (úvodní scéna, kdy si film půjčuje z estetiky videoher) a ruční třaslavá doku-kamera nonstop měnící úhly pohledu je po hodně neskutečně otravná podobně jako nekonečné dialogy, které jsou spíš jen výměnou vulgarit a keců – někdy však vtipných. Jenže nabuzený bělošský policista s režisérskými ambicemi, drsným zevnějškem a zranitelným nitrem plus jeho opak, mexický kolega zastávající tradiční hodnoty, prostě nejsou dostatečně cool, natož originální. Ayer se totiž opakuje, přitom je Patrola teprve jeho třetím filmem – a to opět z prostředí losangelské policie a zase dvojice hodný Mexičan - polopsychopatický Američan. Pozitivy filmy jsou jeho drsnost (nůž v oku), špinavá realističnost (hnusné ulice), Gyllehaalův výkon a emoce, které film dokáže vyvolat. Otravně usměvavou Kendrick s rušivě bílými zuby vystřihnout. *Spoiler* P. S. Patrola je věnována "policejním složkám, které nasazují denně své životy pro bezpečí obyvatel". Svou agitační složku rozhodně neskrývá a pro Ayera je tak určitě úspěchem, že si při finále pravděpodobně většina Amíků poplakala. 65 % [Kino] ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Film natolik zaujatý svou formou, až přestává být podstatné, že má i nějaký obsah. Hypermedializovaný styl bez přísně dodržované kontinuity mezi záběry částečně omlouvá rozdrobenost zápletky, škoda však, že jeho modernost nenachází adekvátní odezvu ve vyznění filmu, které je naopak velmi konzervativní (heroizace policejní práce, potlačení náznaků latentní homosexuality ve prospěch tradičního rodinného modelu). Počínání ústřední dvojky, která svou službu vlasti proměnila v něco mezi videohrou a reality-show, není podrobováno kritice, kterou by tak jako tak oslabovalo „empatické“ přejímání jejich úhlu pohledu a rozšíření náhledu do jejich životů o soukromou sféru. Oba dva přitom očividně trpí poruchami sebeovládání a užívají srovnatelně razantních postupů jako grázlové, na nichž si vybíjejí vztek. Nepopírám, že pár záběrů je zatraceně cool (Gyllenhaal klikující za svitu neonů) a že se Anna Kendrick rozkošně usmívá (nic jiného jí scénář ani nepředepisuje), ale jako taková postrádá Patrola hloubku, koncept i jakékoli estetické kvality. 70% ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Epizodická exkurze do zlotřilých ulic Los Angeles nasnímaná z velké části "autentickou" kamerou, to zní dobře, že? David Ayer je očividně policejní tématikou posedlý, ovšem stále se mu nedaří vykreslit ji v pravém světle. Patrola vypadá drsně, nemilosrdně, neúprosně, nepřímo tvrdí, že správní hoši z ulice mají nahodit modré uniformy a zmíněné ulice střežit, nicméně všechno tohle je patřičně modifikováno ve prospěch filmového média. Snímek svou intenzitou přímého boje se zločinem sice překonává Street Kings, ovšem o komplexnosti policejní práce nevypovídá tolik jako Tropa De Elite, nebo seriálové skvosty The Shield a The Wire. V konečném důsledku se jedná o zábavný akční film, podpořený slušivými emocemi a originálním vizuálem (kamera), ale díru do světa neudělá... 7/10 ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Další nesplněný trailerový příslib. A tenhle zamrzí opravdu moc. Protože ať už chtěl Ayer jako hlavní zbraň snímku použít cokoliv, ani jedno nevyšlo stoprocentně. Kamera a tedy pohled na policejní práci přímo z první ruky? Po nějaké době neustálý zběsilý střih, který přestříhaval od hrudníku příhližejícího k hrudníku toho v dění a pak do normální kamery apod. začal opravdu vadit - tím pádem akce, pokud nepočítám úvodní scénu (nejlepší část filmu), šla do kytek samozřejmě úplně. Pohled na práci policie v hell hole plném špíny, drog, brutalit a sexu? Ne, ani tohle nefunguje, protože je to podáváno přes jednotlivé epizodky a i ty jsou brány až příliš povrchně. Nejvíce tak potěší/vyděsí (a tedy splní svou úlohu) pouhé průjezdy čtvrtěmi. Tohle vlastně považuji za hlavní fail filmu, kdyby tyto podzápletky fungovaly jako podpora té hlavní, vše by bylo mnohem koukatelnější a vlastně i logičtější. Takhle ta poslední půlhodina zaprvé působí jako vycucaná z prstu, za druhé do konceptu filmu nesedí (alespoň mně). A poslední problém? Žel, nefunguje ani osobní rovina, která je podána přes pár povětšinou rádoby vtipných a vulgárních rozhovorů v autě + nějaké kulturní události, které by byly naprostým utrpením, nebýt zlatíčka Aničky. Strašně plytké a bez náboje. Proč tedy dávám vůbec ty tři? Protože jako takový hraný dokument o každodenním životě LAPD to přece jenom funguje obstojně, Michael Pena i Jake Divnépříjmení jsou sympaťáci, vztahy na pracovišti jsou zajimavé a přes všechny ty problémy technického rázu to má jistou sugestivnost. A nakonec i fajn závěr (když upustím od toho, co k němu vedlo). Ale pokud chcete vidět špínu a zvrácenost spodních pater Amerického snu + policajty ne jako hrdiny, ale jako lidi, dejte si Gone, Baby Gone. A pokud chcete vidět podělané terminátory v pekelné akci s podobně laděnou kamerou (jen znatelně lépe provedenou) dejte si Elitní Jednotku. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Na konci snímku zazní píseň "Sgt. MacKenzie", která byla složena na počest seržanta Charlese Stuarta MacKenzieho. Ten byl zabit během 1. světové války, když vlastním tělem bránil těžce zraněného spolubojovníka. (Pria)
  • Celý film byl natočen v jediné lokalitě v Los Angeles. Filmování probíhalo 22 dní. (Pria)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama