Reklama

Reklama

Kletba z temnot

  • USA The Possession (více)
Trailer 1

Kletba z temnot vypráví příběh bývalých manželů Clyda (Jeffrey Dean Morgan) a Stephanie (Kyra Sedgwick) a jejich dvou malých dcer. Jednoho dne si mladší dcera Em (Natasha Calis) koupí na bleším trhu tajemnou skříňku. Od té doby se začnou s děvčátkem dít zvláštní věci. Em je skříňkou naprosto posedlá, nosí ji všude s sebou, je nervózní a chová se agresivně. Její matka začíná mít podezření, že skříňka způsobuje u dcery psychické problémy. A po sérii znepokojivých a nevysvětlitelných událostí rodina odhalí pravou příčinu. Zjišťují, že skřínka byla vyrobena pro Dybbuka – zlého démona, který se usadí v těle člověka, který ho ze skříňky osvobodil. A jejich dcera skříňku otevřela… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (475)

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

I kdyby nebyl POSSESSION podle skutečné události, pořád by na diváka působil věrohodně. Můj debut režiséra Oleho Bornedala mě překvapil a musí říct, že to nebylo špatný. Není to důmyslné a vybudované napětí jako u Jamese Wana, ale pořád si Bornedal udržuje kvalitu a skvěle si pohrává se zvuky, nebo ruchy. Tu je sound excelentní. Chápu to, kdo nebyl v kině na POSSESSION a pustí si ho doma na pc, nebo na tv bez perfektní repro-soustavy nepocítí to v plném rozsahu, ale měl by být spokojen. První pětiminutovka je nejlepší, ve středu stopáže nás napětí trochu opustí, ale na konci jsme opět v extázi. Na celek málo lekaček a pevný příběh. POSSESSION je slabší Sinister, ale raději si pustím novější House of the Devil. A matkou všech exorcistických námětů zůstává Friedkinův nepřekonatelný Exorcist. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych neřekl, že mít v dutině hrudní zlého, zakrslého, polského žida, který vám strká zevnitř prsty do hrtanu a nutí vás k dávení, může být docela kulantním hororem a ne dalším pokračováním Scary movie či nějakým Hitlerovým píár blockbusterem. Ať si místní samozvaní hororoví neheterosexuálové tvrdí, co chtějí, tohle patří k tomu nejlepšímu, co za posledních pár let z posedávacího žánru vylezlo. Co jste zase jako čekali? Že když si někoho oblíbí zlý duch, bude se ho snažit vytancovat v baletu, zbavit se ho čtyřhodinovým okopáváním brambor nebo si v plesnivém mechu, uprostřed stokorcového lesa, po nekonečné polemice s liškou šmikne klitoris? Řekl bych teď nějakou oplzlou zrůdnost, ale jsem plachý hoch z katolické rodiny! ()

Reklama

Eodeon 

všechny recenze uživatele

světová kinematografie vyvrhla v posledních letech udivující množství filmů s exorcistickým námětem, ať už v to počítáme bezrozpočtový brak, kterému vůbec nemá smysl věnovat pozornost, nebo daleko ambicióznější hollywoodské zmetky lákající na zajímavé herecké obsazení. diváci jsou přesycení a žádají vysokou kvalitu. ovšem ani skromná Kletba z temnot z produkce Sama Raimiho nepřekonala prvenství Friedkinova legendárního Vymítače ďábla. nicméně, byl to obstojný pokus. představa, že pozadí judaistické démonologie vnese do hororového subžánru trochu svěžího a snad i mrazivějšího vánku, byla mylná, ostatně jako i naděje, že (jako vždy) pochybné výroky o inspiraci ve skutečných událostech přiživí atmosféru filmu. v té jako kdyby se tvůrci více zaměřili na líčení pocitů souvisejících s rozvrácenou rodinou, než aby se věnovali oparu hrůzy, bez něhož se horor nemůže obejít. přesto, odvedli slušnou práci a kupodivu ani nevadí absence jakéhokoliv ozvláštnění nebo inovace žánrové šablony. zamrzí snad jen snadná předpověditelnost jak ve smyslu předpovídání vývoje děje, tak také při očekávání lekaček. v druhém bodě velice prospívá místy až ohlušující hudba, kvůli které se vyplatí zhlédnout film v kině. dalším důvodem může být občasně zajímavý střih a vydařená kamera, která sází - jak bývá u hororů poslední doby obvyklé - na sterilní, chladně symetrické kompozice záběrů, kontrasty velkých bílých a černých ploch, zrcadla, pomalé nájezdy a nerealistické svícení a barevné provedení. tyto kvality povznášejí snímek na úroveň technicky velice dobře zvládnutého průměru, kterému však schází pravý um, mystické cosi, co by divákům dovolilo opravdu na okamžik uvěřit a následně se zhrozit do morku kostí. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Od režiséra hodně kvalitního Deliver Us from Evil bychom čekali přece jen mnohem více. Bohužel Hollywood tomuto jistě nadějnému tvůrci ukázal zač je toho loket. Do herecké sestavy mu narval až na Morgana samé nesympatické herce, jejichž postavy se navíc ve filmu chovají značně divně. Prakticky jedinou solidní hororovou scénu, ve které je cítit hodně silné napětí zabíjí její brzké ustřihnutí. Jedná se o scénu na magnetické rezonanci. Myšlenka s tajemnou skříňkou nezní špatně a myslím si že film mohl dokázat mnohem více, než se nakonec stalo. Bohužel. Druhý Vymítač Ďábla se samozřejmě nekoná. Příběh působí hodně banálně a zkratovitě. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Joo tak tohle si nechám Líbit !! The Possesion je Stylová žánrovka naservírovaná na stříbrném podnose, poskytující škálu Zvukových a Vizuálních Efektů na vysoké technické Úrovni !! Neustále je se na co Koukat, pořád se něco děje.. Film vás téměř nenechá vydechnout !! Co se týče Atmosféry, ta je fakt bezvadní !! Bornedal je třída a ví co má dělat!! Jediná výtka snad k Exorcistovi, který vypadal, jako by denně vyhulil 2 kila Trávy a jeho způsob vymítání vykouzlí krásný úsměv na tváři !Rozhodně se mi Possesion zamlouvá více než Letošní pomalý Sinister... PS: Taky jste slyšeli na začátku .. Zjem tvoje Srdce ?? Že ne? Já jo ! ()

Galerie (36)

Zajímavosti (15)

  • Dybbukova skříňka skutečně existuje. Štáb ale odmítl se skutečnou skříňkou natáčet. Ozval se dokonce vlastník této skříňky, režisér však přesto schůzku z bezpečnostních důvodů odmítl. (MikeCool)
  • Démonův tajemný jazyk je ve skutečnosti polština. (MareT.)
  • V roce 2004 vyšla v Los Angeles Times reportáž o muži, který údajně prodával originální Dybbukovu skříňku, jež způsobila každému z předchozích majitelů okamžiky nepředstavitelné hrůzy. Předmět nakonec zakoupil kurátor univerzitního muzea a začal zkoumat jeho minulost a neblahý vliv na její předchozí majitele. Pátrání ho přivedlo ke staré ženě, která přežila holocaust a po válce si přivezla zapečetěnou skříňku do Ameriky. (MikeCool)

Reklama

Reklama