Hudba:
Alex NorthHrají:
Elizabeth Taylor, Richard Burton, Rex Harrison, Pamela Brown, George Cole, Hume Cronyn, Cesare Danova, Kenneth Haigh, Andrew Keir, Martin Landau (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Caesarovy legie – výkvět mocného Říma – vítězí v občanské válce. Další Caesarovy kroky směřují do Egypta, kde právě probíhají spory o trůn mezi králem Ptolemaiem a jeho sestrou Kleopatrou, které se chce král zbavit. Kleopatra zde není a je patrné, že mladého krále zcela ovládá eunuch Pothinus. Caesar ale přijíždí právě proto, aby sourozence smířil a dohlédl na jejich společné vládnutí. Večer se objevuje Kleopatra. Do Caesarových komnat ji tajně přináší její věrný sluha Apollodorus smotanou v koberci. Kleopatra se pokouší Caesara přemluvit, aby pouze ji dosadil na trůn. Caesar skrývá velké tajemství – mívá nepříjemné záchvaty. Ale lstivá Kleopatra se o tom samozřejmě dozví. Caesar si uvědomuje, jak je na cizím území zranitelný. Nechává proto spálit egyptské loďstvo. Bohužel při požáru shoří i velká knihovna. To rozlítí Kleopatru, ale Caesar jí dává najevo svoji převahu i jako muž. Za tento čin je nucen svést první bitvu, ve které vítězí. Mezitím se eunuch Pothinus pokusí Kleopatru zabít. Za tento čin je Caesarem odsouzen na smrt a jeho pán – král Ptolemaios – je poslán do středu svých beztak obklíčených vojsk. Kleopatra je tak Caesarem jako jediná dosazena na trůn a mladý král téměř odsouzen na smrt. Kleopatra a Caesar se velmi sbližují. Ona by chtěla, aby zůstal v Egyptě a odsud společně vládli. Caesar však pomýšlí na návrat do Říma. Nakonec zůstává, protože mu Kleopatra oznámí, že s ním čeká dítě. O tom, že se Caesar v Egyptě oženil a zplodil syna, se dozvídá nejen jeho římská manželka, ale i celý Řím. Ne všichni jsou jeho činem nadšeni. Caesar se loučí s Kleopatrou a odjíždí do Říma, kde chce vše připravit k tomu, aby i ona se synem mohli vyrazit za ním... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (266)
Pompézmí podívaná, tisícihlavý komparz, dekorace (interiéry i exteriéry) tak trochu z Říma, Řecka, Egypta a 20. století, kompletně historicky nepřesné. Vizionářská Kleopatra, pragmatická Caesar, Markus Atonius trochu toporný. Dialogy jsou očas klišoidní a výkony ne moc přesvědčivé ale vzhledem k době se mi to tam i zamlouvalo. Co se ušetřilo na bitnách se vrazilo do kostýmů a kulis. Děj všichni dobře známe a jednotlivé události plynou poměrně rychle, přesto má tento epos 3 hodiny (v režisérské verzi 6!!). Ale má to něco do sebe a líbilo se mi to. ()
Symbolické ukončenie desaťročnej éry hollywoodskeho monumentalizmu. Kleopatra už nedokáže držať tak vysokú látku ako jej historickí predchodcovia, sem-tam sa nevyhne kŕčovitejšiemu prejavu, ale stále si zaslúži divácku pozornosť. Recenzia : http://madsbendermovieblog.blogspot.sk/2014/05/kleopatra-produkcia-velkabritania-usa.html#more ()
"Ave Cézar!" Pár základných info som o filme vedel už dlhé roky, ale napriek tomu ma to nelákalo. Myslel som, že uvidím iba nudnú historickú prehliadku kostýmov. Aká chyba! Stačili úvodné minúty s Cézarom a jeho Rímskymi légiami a už som bol ako ryba vo vode. Cézar v prvej polovici filmu a Antonius v podaní R. Burtona v druhej polovici sú zástupcovia Ríma, ktorí vedia udržať divákovu pozornosť aj bez veľkých bojových scén. Napriek tomu ich tu zopár bude, zaujme hlavná tá na lodiach. Postava Kleopatry bola obsadená skvele, E.Taylor bola výborná voľba. Pompézna scéna jej návštevy Ríma potvrdzuje povesť jedného z najdrahších filmov v histórii. Davové scény všeobecne sú silnou a dnes už neprekonateľnou stránkou tohto filmu. Napriek poriadnej dĺžke som sa vôbec nenudil a to hlavne preto, že tvorcovia film dokázali pretkať i zaujímavým príbehom. Egypt je Kleopatra. Kleopatra je Egypt.... 80%. ()
Sú tam obrovské dekorácie, politické pletky, až z toho hlava zabolí, krásne kostýmy, slávni herci a skáče sa v čase. Takže všetko, čo treba očakávať od historického filmu. Nie je tam veľa bojových scén, tá jedna poriadna príde až v štvrtej hodine (!!) a dovtedy sme svedkami najma konfrontácie Kleopatry s mužmi jej života. Je obdivuhodné, koľko úsilia museli tvorcovia vynaložiť na výrobu tohoto filmu, ja by som upozornil na scenár, ktorý sa tvári, že je historicky presný a ja, ako neznalec, som mu to uveril. Jediné, čo tak môžem Kleopatre vyčítať, je pomalšie tempo, ale ani podobné eposy z 50tych rokov ním zrovna nevynikali. No a určitý problém je možno aj v tom, že to síce medzi postavami vrie a herci sú výborní, ale na diváka sa emócie neprenášajú. Dôležitejšie sú dekorácie, výprava a politika. Nečudujem sa, že sa z filmu nestal superhit, ale ak si uvedomíme, že v dnešnej dobe neuspeli v kinách Kingdom of heaven alebo Alexander, ktoré sa tiež viac sústredili na dialógy a vnútorné pohnútky hrdinov, tak sa obecenstvo príliš od dôb Kleopatry nezmenilo a lekcie histórie sú a budú menej zaujímavé, ako historická bojová vrava. ()
Kvalitní historický velkofilm, s na svoji dobu monumentální výpravou a hvězdným obsazením. Snímek se celkem věrně drží dějin a má všechny atributy, jaké by takový projekt měl mít. Kromě toho, jen málokdo si asi představí při jméně Kleopatra někoho jiného než tvář Elizabeth Taylorové. K dokonalosti tomu však něco chybí. Také nechápu, kde se tenkrát utopily všechny ty miliony dolarů. Na pohled Kleopatra nepůsobí o moc dražší než třeba Kubrickův Spartakus, který pochází ze stejné doby. ()
Galerie (193)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (42)
- Velkého zklamání se dočkal představitel Octaviana Roddy McDowall. Favorit na Oscara jako herec ve vedlejší roli, byl kvůli administrativní chybě nominován jako herec v hlavní roli, kde neměl šanci. Studio se mu za toto selhání písemně omluvilo. (TroiMae)
- Maskérna filmového štábu obsahovala nejdrazší sbírku filmových kostýmu, který se do roku 2012 v kinematografii objevila. Elizabeth Taylorová, představitelka Kleopatry, za snímek vystřídá celkem 65 kostýmů, jejichž cena byla tehdy rovných 130 tisíc amerických dolarů, které se v roce 2012 při započtení inflace rovnají jednomu milionu. Dalších 45 kostýmů, jejichž cena byla rovných 65 tisíc amerických dolarů, se v konečném střihu filmu nikdy neobjevily. (ČSFD)
- Elizabeth Taylor si o milionový honorář řekla náhodou. Producent Wanger jí telefonoval na natáčení filmu Suddenly, Last Summer (1959) – film natáčel režisér Mankiewicz, který na postu režie později převzal i natáčení Kleopatry. Telefon zvedl tehdejší manžel herečky, zpěvák Eddie Fischer. Elizabeth Taylor sarkasticky prohlásila, ať producentovi vyřídí: „Jistě, řekni mu, že to udělám za milion dolarů“. Taylor měla pro natáčení dvě podmínky: aby film byl natáčen mimo USA a aby byl natáčen ve formátu Todd-AO. Tento velkoplošný formát vymyslel její předchozí manžel a technický inovátor Michael Todd, který zemřel při letecké nehodě roku 1958. (TroiMae)
Reklama