• Josefin
    *****

    Přestože od zrodu filmu Silkwoodová uteklo již 27 let, já jsem ho zhlédla teprve nedávno. Po pravdě jsem čekala, že to nebude to pravé ořechové, ale byl to opravdu skvělý film. Mike Nichols a jeho specifický pomalý režijní styl, námět podle skutečné události. Ještě v půlce bych možná zvažovala nižší hodnocení, jenže tenhle příběh mě dojal aniž bych chtěla. Dříve v uhelných dolech měli dělníci kanárky, když umřeli poznali, že uniká plyn a dnes je ten pokusný králik člověk . Každá práce má svá rizika a kontakt s radioaktivními látkami sebou nese i dnes vysoké riziko.(13.7.2010)

  • dopitak
    **

    Podivnost mohla krásně modelovat atmosféru tohoto snímku. Vše kolem jaderné elektrárny, zastřené pochopitelným závojem tajemství a zahlazování stop. Jenomže my dvě hodiny sledujeme nesympaticky vypadající Meryl, která se chvíli chová jak kráva, pak divně a nakonec se dozvíte houby. Cher v době, kdy ještě nebyla tak vyhlazená. Pro Američany asi bližší téma.(30.10.2017)

  • kleopatra
    *****

    Jeden z prvních filmů, kdy jsem si uvědomila, co je to zač - ta paní Streepová, a možná jeden z jejích nejlepších. Jako rozevlátá dělnice žijící v netradiční konstalaci postav domácnosti a pracující ve "zvláštní" továrně se začne jednoho dne bát o svůj život a to jen díky drobné nepozornosti. Její bezstarostná existence se promění v jeden tok strachu, pátrá po souvislostech, tápe v termínech "přítel-nepřítel" a neví, kdy a odkud TO přijde. Pomalé tempo filmu mi vyhovuje, Nichols je třída. Za zmínku stojí malá, přesto parádní rolička "kamarádky" Cher. Jo, a taky mi dělá dobře jméno "Miroslav Ondricek" v titulcích.(17.11.2004)

  • Subjektiv
    ***

    Ne vždy se věrné přichycení k realitě divácky vyplácí. Radiační činnost vcelku věrná, rodinné soužití prosté dramatických momentů (nebýt problémů v práci), nedůvěra k oficiálním místům značná. S daným cílem by spíše dokument než hraný film posloužil lépe účelu odhalení nekalých praktik v jaderném průmyslu a seznámení veřejnosti s problematikou. Šel by vystavět se stejným, ne-li větším napětím. Divák by se dozvěděl, co tvrdí vědci, co aktivisté, co průmyslníci a co vláda. Jak konají a proč. Odnesl by si jiný, přesnější obrázek o rizicích pramenících z ozáření, o práci úřadů a ústavů. Bylo by to konstruktivnější než ke všem místům zasetá nedůvěra. A to i přesto, že tento film se v technických detailech ani autenticitě událostí nijak zvlášť od skutečnosti neodklání. Jsou ale chvíle, kdy lehounce postrukuje diváka k tomu, aby dal za pravdu těm postavám, které ji IMHO nemají. Třebas odborářům, když zpochybňují koncept limitů příjmu plutonia a limit 40 nCi pro něj stanovený. U nás dodnes platí obdobný limit. Má to své dobré důvody. Tato hodnota není bez rizika, ale úplně bez rizika není žádná práce. Věčně létající obchodník může spadnout s letadlem a radiační pracovník dostat rakovinu. Rizika mohou být dost možná srovnatelná. Ale dost odborných záležitostí, ani Silkwoodová se v nich neutápí, jen asi nechce být snadno smetena opozicí, která by jinak mohla prohlásit: "Ten váš film je úplná blbost, neboť A, B a C." V ospalejším tempu a věrněji rozvíjí známou myšlenku o podlosti velkých korporací posedlých ziskem. Silné ***.(13.5.2010)

  • Anderton
    ***

    Distribútorom už definitívne prepína, síce ide o životopisný film, ale to neznamená, že o kauze každý počul a tak musia pointu filmu vyzradiť v oficiálnom texte. Zaujímavý príbeh o jednej kauze ale najmä o jednej žene. Nichols točí v podstate sociálnu drámu, pripadá mu nedôstojné skĺznuť k dráme súdnej alebo k trileru. Za to ho chválim, aj keď sa v tom civilizme pri takejto dĺžke scenár trochu utápa. Rodinné voľnomyšlienkárske vzťahy týchto postáv nie sú tak zaujímavé ako samotný prípad. Veľká ilema v hodnotení, 70% a komentár č. 6000(21.8.2017)

  • - film se promítal i v tehdejším socialistickém Československu coby výpověd o praktikách zlých kapitalistů utlačujících "dělnickou" třídu, avšak s ohledem na tehdejší netoleranci k sexuálním menšinám byla role Cher z filmu prakticky celá vystřížená. [Zdroj: Cinema] (kenny.h)

  • - Po Kareniné smrtelné autonehodě se objevilo množství rozporů, například zmizely důkazy, které vezla osudný den sebou. (KajusaK)

  • - Unie, kde byla Karen (Meryl Streep) aktivistkou, se nazývala "The Oil, Chemical, and Atomic Workers' Union". (jezurka42)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace