poster

Gladiátor

  • USA

    Gladiator

  • Velká Británie

    Gladiator

  • Slovensko

    Gladiátor

Akční / Dobrodružný / Drama

USA / Velká Británie, 2000, 155 min (SE: 171 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • BadoXXII
    *****

    A tak, Španěle, spolu půjdeme do Říma... za krvavým dobrodružstvím... a ta veliká děvka nás bude kojit... až budeme kulatí a spokojení a už nebudeme moct ani cucnout...... Jeden z najlepšie natočených historických filmov. Hodnotiť na filme historickú presnosť je absolútna blbosť, režisér predsa netočí dokumentárny film a ani sa nesnaží o hodinu dejepisu, len chce ukázať efektne a efektívne jeden vymyslený historický príbeh v historických kulisách. Vizuálna stránka je znamenitá a Ridley Scott ju má možno najviac premakanú zo všetkých hollywoodskych tvorcov. Hudba je parádna, herci hrajú (Phoenix mal dostať Oscara) a príbeh o krvavej ceste za pomstou naprieč bojovou arénou funguje tiež. Strhlo ma to, baví ma to, videl som to už asi 10-krát a určite si to ešte párkrát s radosťou pozriem.(15.9.2011)

  • Skejpr
    ***

    OBSAHUJE SPOILERY V každém případě patří Ridleymu velký dík za vzkříšení žánru historického velkofilmu (vyjímaje pouze Krále Artuše). Gladiátor je jako první a proto je na místě určitá míra tolerance. Příběh je jednoduchý, ba přímo hloupoučký (podobné příběhy pomsty vídáme 2x tejdně na Primě) avšak velice kvalitně podaný a především skvěle natočený. Po řemeslné stránce je Gladiátor naprosto mistrovské dílo. Záběry na vyprahlou poušť, slunce zapadající pod bariérou, kůli záběrům na ruku, rozhrnující pole, na polorozpadlou zídku, a na hlavu hl. hrdiny, pod níž ubíhá písek, pokrytý rudými kvítky jsem se zamiloval do filmu... v přímém protilkadu k těmto záběrům ovšemn půlsobí silně rušivě zpomalené, krátke střihy, navíc nějakým způsobem silně trhane a tudíž naprosto nekoukatelné, které působí silně rušivě, dvojnásob v kombinaci s "normálními" záběry, které bezprostředně následují. U mistra obrazu/ů , jako je Ridley Scott toto zamrzí a nepříjemně překvapí. A nakonec PATOS. Vše je dokonáno, Maximus se setká s rodinou ( kapánek Happy end za každou cenu - když už umře, tak ať z toho aspoň něco vytřískáme), nastoupí žeská, a začne metat filozofická moudra o ceně lidského života, jeho poměru k velikosti říma, připomene nám, že Maximus býval voják (pro ty, co poslední 3 hodiny nedávali pozor) a konec... jakýkoliv normální divák musí být náležitě otráven. Já byl otráven a proto ty 3 hvězdičky.(13.2.2006)

  • Radek99
    ****

    Pophistorický velkofilm s úžasnou vizuální stránkou a navíc s poučenou diváckou reflexí toho, že Scottův snímek odstartoval v Hollywoodu doslova lavinu podobně zaměřených historických velkofilmů. Není to umění, ale je to dokonalá filmařina... A kvůli tomu se taky občas točí filmy...(27.4.2007)

  • Pohrobek
    ****

    Z pohledu historika - (Jen pro hnidopichy: Tento film mi byl promítnut na Dějepisné olympiádě! Neznám nic, co by se k této příležitosti hodilo méně. Marcus Aurelius: udušen Commodem! S něčím tak nesmyslným jsem se nesetkal ani v té nejlacinnější brožurce. Film se nám doslova vysmívá do tváře. Ať už svými vlastními provinciemi, nesmyslnými obyčeji nebo způsoby boje. Jedna věc mě ale vyděsila na nejvyšší možnou míru. Bohužel (či bohudík) jsem jej neviděl v originále, a proto nevím, zda se teď neobouvám pouze do diletantského dabingu. To, co mi celou dobu drásalo nervy, bylo oslovení ŠPANĚLI! Co to má znamenat? Samotný název Španělsko se začal používat až někdy po sjednocení Aragonie s Kastilií (po roce 1479). Tak co má toto jméno co pohledávat v období více než o tisíc let starším? Jsou snad všichni diváci tak pitomí?) Proti vizuální, hudební a koneckonců i herecké stránce filmu protestovat nemohu.(9.10.2004)

  • Enšpígl
    *****

    Ridley dal s Russellem Crowem dohromady velkolepé dílo a jelikož toto je komerční film a nikoli učebnice dějepisu, jak si ovšem někteří mýslí,tak se na to jako komerční film dívám . Beru to jako příběh generála Maximuse ve kterým mám všechno , lásku, přátelství, pomstu, nespravedlnost a hlavně tradičně skvělou Scottovu vizuální stránku .Hudba Hanse Zimmera taky chybí v učebnicích dějepisu, to Vám co lidem nadávate do pitomců, že nepoznají historický nesoulad nevad í ?? Filmovou hudbu totiž může mít film, nikoli dějiny . Dějiny můžou mít příběhy stejně tak jako filmy, ale kde máme dáno že se musí překrývat??(7.6.2006)

  • - Zdvižený palec, ať už zamířený dolů či nahoru, symbolizoval „meč z pochvy a zapíchnout“. Milost se dávala uzavřenou dlaní, která znamenala „meč zůstane v pochvě“. (Hans.)

  • - Kvůli rozzuřeným komparzistům v Koloseu musela produkce dodatečně najmout ochranku, která korigovala jejich odchod ze scény, čímž se zamezilo problémům, kdy tisíce komparzistů chtěli opustit scénu současně. (FIBO)

  • - Katapulty použité v úvodu filmu by reálně měly dostřel zhruba do vzdálenosti 140 metrů. Z důvodu bezpečnosti a efektivity byl jejich dostřel digitálně upraven tak, aby byl daleko větší. (FIBO)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace