Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sniper18
    ****

    Kultovosť tomuto filmu rozhodne uprieť nemôžem, Zachráňte vojaka Ryana prinieslo do žánru nielen výrazné oživenie, ale hlavne ho výrazne ovplyvnilo prakticky až doteraz. Spôsob stvárnenia bojových scén nemal v tej dobe obdoby, bolo to omnoho realistickejšie, surovejšie a vlastne aj také chaotickejšie, čo malo k stvárneniu vojny omnoho bližšie, než všetko predtým. A síce mám tento film rád, nepokladám sa za jeho výraznejšieho fanúšika, za čo môže v prvom rade príbeh. Nie, že by bola zápletka o hľadaní jedného vojaka hlboko za nepriateľskými vojakmi zlá, ale na film, ktorý má takmer tri hodiny mi nepríde dostatočne atraktívna a počas filmu to aj dosť vidno. Prvá a záverečná polhodina sú prvotriedne, tu nemám prakticky žiadnych výhrad, ale všetko medzi tým by som označil len za taký lepší priemer, ktorý síce nenudí, ale neponúkne žiadnu sekvenciu, na ktorú by som sa dokázal tešiť a navyše tempo je dosť pomalé. A moc tomu nepomáhajú ani postavy, taký Tom Hanks alebo Tom Sizemore ma bavili, ale ten zvyšok je aj napriek účasti viacerých známych hercov zameniteľný, možno ešte sniper trochu vyniká a aj to len vďaka jeho zameraniu a tým to končí. Ale teraz už k samotnej akcii, kde sa už dá prakticky len chváliť. Síce všetky menšie bojové sekvencie v priebehu filmu mi prídu skôr len priemerné a obsahovo ničím zaujímavé, ale úvodná a záverečná fáza to bohato vynahradia. Spolu zaberajú prakticky hodinu filmu a tu sa nedá nič vytknúť. Sú dostatočne veľkolepé, vynikajúco natočené, mimoriadne nápadité a aj dostatočne drsné. Vo vojnových filmoch predtým to vyzeralo, akoby vojaci umierali len pár spôsobmi, ktoré boli väčšinou rýchle a bezbolestné, ale Zachráňte vojaka Ryana ponúklo desiatky nápaditých spôsobov, čo sa môže vojakovi v reálnom boji stať a teda väčšina taká bezbolestná nie je. A práve tento fakt bol spolu s roztrasenou kamerou a použitým filtrom v tomto žánri veľmi prelomový. Takže aj keď ten patos podľa mňa Steven Spielberg moc dobre nezvládol, pričom dokonca scény z cintorína mi prídu doslova trápne, ale mimo toho odviedol dokonalú žánrovú prácu. Takže aj keď mám viaceré vojnové filmy z tohto obdobia radšej, za čo môžu hlavne atraktívnejšie zápletky, ani na Zachráňte vojaka Ryana nedám dopustiť a raz za čas sa k nemu rád vraciam, aj keď predsa len hlavne kvôli tej akcii. 77%(13.3.2011)

  • MM_Ramone
    ****

    Steven Spielberg je perfekcionalista. Režisér, ktorý dokáže výborne spracovať každú tému, ktorej sa chopí. Vojnový snímok "Zachráňte vojína Rayna" je ďaľšou jeho filmovou lahôdkou. Jeho profesionálny prístup a prvotriedne herecké obsadenie ťahajú tento film vysoko nad priemer. A úvodnú sekvenciu - vylodenie v Normandii - považujem za vôbec tú nejlešiu akčnú-vojnovú scénu, čo som kedy videl. Neuveriteľne dobre natočené. ****(29.1.2008)

  • Subjektiv
    ***

    Tam, kde jiný Spielbergův film, Schindlerův seznam, končí, tam, na válečném hřbitově, začíná (a také končí) Ryan. Scéna je to v obou případech "dojemně Spielbergovská" a nemyslím to jako lichotku. Vykrádání sebe sama a nejen sebe, je, začínám se s každým dalším filmem od něj domnívat, Spielbergův trademark. Jen změna tématu ho dokáže osvobodit od opakování se. A snad i proto témata střídá. Ale abych ho jen nehaněl, kulometně dělostřelecké peklo na pláži s takovými sympatickými detaily jako změna ozvučení pod a nad hladinou, hvízdající a zvonící kulky, vybuchující granáty - všechna čest - je velkolepé. Trošku se ovšem bojím, že jde o nechtěnou oslavu války, její adrenalinovou estetizaci, její představení jako svého druhu extrémní sport. Člověk spíš propadne touze zkusit si vylodění v nějaké válečné FPS než jakémukoliv jinému pocitu. +++++ Po vylodění... nesmyslná mise, ve které se hlavní hrdinové potulují po okolí Carentanu a neustále se ptají: "Není tu Ryan?", a občas to prokládají různými řečmi či bojem, to už není příliš velká zábava. Nicméně během těch mnoha minut mě napadlo, co že mi to tak na Spielbergovi vadí. On nedůvěřuje svému divákovi. +++++ Nevěří, že ho může dojmout náhlá smrt postavy, proto musí umřít obklopena přáteli a volat maminku. Nevěří, že si divák všimne detailu, který se rozhodne do filmu vložit, proto na něj okatě upozorňuje a ještě ho několikrát zdůrazní pohledy protagonistů. Vede prostě své diváky za ručičku. U jeho filmů se divák nemusí vůbec bát, že by mu něco uniklo, že by musel mít mozek a smysly vybičované na maximum. Kdepak, i závažná témata divákovi natráví jak ptačí rodiče potravu ptáčatům. Rozmělňuje své filmy bezvýznamnými epizodkami, drobnostmi, které ho zřejmě kdysi zaujaly a chce se o ně teď podělit. Natahuje tak stopáž svých filmů k prasknutí. Napjaté situace s oblibou řeší dojemnými proslovy... Ještě si tento svůj dojem ověřím u jeho filmu Amistad. +++++ Ryan se nás snaží přesvědčit o nesmyslnosti a hrůze války, ale vzato kolem a kolem, válka nám tu vychází jako ta nejlepší příležitost k projevení odvahy, chlapskosti, kamarádství, nejúčinější stroj na dospívání v muže. Protiválečný je deklaratorně a na úrovni, která koresponduje s divákem odkojeným válečným mainstreamem, jen se dopuje větším množstvím slzení, zajímavých epizodek a vytrikovaností. Slabé ***.(25.8.2008)

  • novoten
    ****

    Od první do poslední scény úžasně vymyšlené, každým výstřelem vás to do sebe pohltí, až máte pocit, že každou chvíli přiletí kulka i k vám a celé to má takový dopad, že každé zhlédnutí nemůžu pár dní dostat z hlavy. Jenom mi trochu vadí, jak obrovské a poněkud nadbytečně hrdinsky roztahané to je, že Spielberg svou touhu po velkých příbězích nekrotí ani o píď. Ale to už bych si stěžoval na něco, co jindy chválím. Vážím si ale toho, jak pan režisér, kterému je nejčastěji vytýkána rodinnost a laskavost, dokáže všechny tyhle připomínky obrátit parádně na hlavu.(21.1.2006)

  • Tosim
    *****

    Nevím, jestli je to chyba, ale u tohoto filmu se hodně protěžuje prvních dvacet minut. Já jsem to neudělal a i v televizi nepřišel o vynikající filmový zážitek v celém snímku. P.S. k té televizi: do jednoho citově i filmově vyhroceného momentu vrazila naše "drahá" n@va reklamu. S filmem to rozhodně nesouvisí, ale o mnohém to vypovídá a napsat jsem to musel.(3.5.2003)

  • - Matt Damon (Ryan) a Tom Hanks (kapitán Miller) používajú muníciu 60 mm M2 Mortar  tak, že ju búchajú roznetkou o oceľ a hádžu ich ako ručné granáty na postupujúcich vojakov SS. Táto scéna je založená na skutočnej taktike Charlesa "Commando" Kellyho, ktorý naozaj takto použil 60mm náboje pri bitke v Taliansku. (Raccoon.city)

  • - Scéna, kde Barry Pepper (Daniel Jackson) trafí nemeckého snajpera cez zameriavač priamo do oka je založená na skutočnom príbehu amerického snajpera vo Vietname Carlosa Hathcocka, ktorý bol ale od svojho cieľa narozdiel od filmu oveľa bližšie a bol na vyššie položenom mieste ako nepriateľský snajper. V filmovom zábere je Barry Pepper od svojho cieľa vzdialený okolo 400 yardov. (Raccoon.city)

  • - V úvodní bitevní scéně bylo spotřebováno 40 barelů falešné krve. (Ruuzha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace