Reklama

Reklama

Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (60)

Trailer 2

Recenze (1 647)

Matty 

všechny recenze uživatele

(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% () (méně) (více)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Snaha podobat se Pánu prstenů na jednu stranu chválihodná, no při absenci zajímavějšího a hlavně méně tupého scénáře a mytologického podhoubí to vyznívá naprázdno. Kristen neuráží, ale Sněhurku bych si typově představoval zcela jinak, Charlize je démonicky krásná, ale neměli se její postavě snažit vtlačit nějakou tragédii, to spolu s jejím koncem k celkovému konceptu zcela nesedí. Trpaslíci zbyteční a otravní, princ pramálo využitý, nejvíce jsem si tak užíval Thorův chraplák. Když přidám plusové body za snahu zasadit pohádku do opravdu temného, hnusného, špinavého světa a za efektní bitvy, a odeberu body za Johanku (včetně a hlavně za modlitbu ve vězení ??) a podivné a slepé zrcadlo, vychází mi pěkné tři. Má to ale potenciál a těším se na rozvíjení světa. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TO KOUZLO BYLO ZPEČETĚNO KRVÍ TÉ NEJKRÁSNĚJŠÍ. A JEN KREV TÉ NEJKRÁSNĚJŠÍ HO MŮŽE ZLOMIT....“ /// Jedna Sněhurka, druhá Sněhurka, třetí Sněhurka. Julia Roberts poráží hysterickou Charlize Theron jasně a drtivě K.O. (,,Snow White“ nechám (mazaně) stranou). Parádní vizuál a CGI! Ale bacha - celý se to táhne a já řvu na celej barák: ,,ZRYCHLI!!“ ,,ŽIVOT ZA ŽIVOT“ (tak se ukaž Thore…). Hmm, dialogy samá moudrost (proto ty dvě hodiny) a jejich obsah odpovídá chytrosti scénáře. ,,NECHTĚLA BYSTE SI ZATANCOVAT?“ (kurva trpaslíci, takhle než se dohrabem ke konci temnoty… ). Ty vole ,,Na’vi a Pandora!“. Pičo ,,LOTR!“ A pak láska. Kecy. A kecy. A polibek. Kecy… (a nakonec Johanka z Arku). Bezemoční podivná pohádka, která mrňouse neosloví a velký nasere (takže zase střední vrstva…). 2a½! Ale dám 3*. Za ten vizuál a sympatickýho Hemswortha (ale klidně bych mohl dát i ty dvě a vůbec by mě to nesralo). Zároveň bych rejžovi přál, aby natočil i nějakej hezkej film, kterej začne už rozumněji zvoleným castingem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nějaká svině mi jde po srdci. 2.) Nesnáším barevnou Sněhurku. 3.) Thx za titule ,,xtomas252“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Skvělé fragmenty, ale dramatická struktura hodně vyfouklá (haj hou haj hou, přijdem na místo XY, pokocháme se a pak nás přepadnou), žádný vysloveně úchvatný moment, hodně solidní řemeslo, ale postižené snahou všechno prodat všem dostupným smyslům najednou. Trochu mi tu chybí finesa a silnější mytologie, která by spojila všechny značně rozptýlené vlivy - třeba když trpaslíci zpívají "irskou lidovou" a Sněhurka se modlí otčenáš, úplně nevím, kde jsem se to vlastně ocitl. Silně tu přebývají některé povinné "mighty bloody battle" fráze (za Sněhurčin monolog před závěrečnou bitvou bych sekal ruce). Naopak po herecké stránce naprosto vynikající a pokud na tom něco opravdu nadchne na rámec smyslového opojení, jsou to právě výborně zvolení představitelé klíčových rolí (snad jen Kristen dostává velkou životní lekci od predátorské milfky Charlize). Sanders má určitě talent pohrát si s divákem - jsem docela zvědavý, jak si tenhle jeho plošně zacílený fantasy produkt povede. Celkově kolísám mezi pobaveným odstupem a zaujetím - hlavně tam, kde si tahle špinavá holka troufá být opravdu špinavější a odvázanější než vypulírovaná žánrová konkurence. Nadšení se bohužel navzdory pár zábleskům nedostavilo. P.S. Až budou v Hollywoodu točit Zaklínače, Chris Hemsworth by měl dostat roli Geralta. Ten chlap má styl... ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Originálně pojatá pohádka, přesto ne originálně pojatá fantasy. Vizuál je nádherný, ale není to nic, co bychom už někde neviděli (LOTR, Game Of Thrones, ba i Alice In Wonderland). Přesto se mi ten temný vzhled filmu nesmírně zalíbil,zrovna tak jako výborná atmosféra. Měla jsem trochu obavy z Kristen jakožto "krásné" Snow, ale nakonec jsem unešená spíše z ní,než z Charlize, která chvílemi přehrávala (nebo je to jen špatně napsaná postava,kdo ví). Nelíbil se mi konec, který je spíš otevřený, než uzavřený. ()

Galerie (147)

Zajímavosti (37)

  • Dvouruční sekera, respektive sekeromotyka, kterou používá lovec (Chris Hemsworth), je dolabra, ženijní nástroj římských legionářů. Stejnou zbraň používá postava Mordreda (Jason Done) ve dvoudílném filmu Merlin (1998).
    (von_Kukuck)
  • Na jaře 2012 byly v kinech uvedeny hned dvě filmové adaptace příběhu o Sněhurce (v tomto filmu ji hraje Kristen Stewart) a na dabinzích obou filmů se účastnili členové kapely Nightwork. Vojtěch Dyk namluvil prince Alcotta pro film Sněhurka (2012) a Jan Maxián nadaboval lovce Erica pro tento film. (JUK_JANA)

Související novinky

Připravte se na záplavu pohádek

Připravte se na záplavu pohádek

26.04.2016

Ačkoliv pokračování Sněhurky a lovce ukázalo, že se diváci nehrnou na každý pohádkový film, ty od Disneyho se pravidelně mění v hity. Loni to prokázala Popelka a letos hlavně Kniha džunglí, která… (více)

Jason Bourne vs. Aragorn?

Jason Bourne vs. Aragorn?

20.06.2015

V Universalu letos slaví jako o život. Z Padesáti odstínů šedi, Rychle a zběsile 7 a Jurského světa se vyklubaly neskutečné hity a nadcházející animák s Mimoni dopadne stejně. Na příští rok pak… (více)

Star Wars hledají režiséra

Star Wars hledají režiséra

02.05.2015

Rozchody režiséra a studia nejsou zas tak neobvyklé. V nedávné době potkaly třeba Ant-Mana (Marvel a Edgar Wright) nebo spin-off Sněhurky a lovce (Universal a Frank Darabont), nejnověji pak ztratil… (více)

Lovec bez Darabonta

Lovec bez Darabonta

17.01.2015

A další krásný příběh s ponurým koncem. Prequel Sněhurky a lovce nazvaný The Huntsman měl režírovat věhlasný Frank Darabont (Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle), pár týdnů před natáčením jej… (více)

Reklama

Reklama