Režie:
Hynek BočanScénář:
Ivo PelantKamera:
Ivan ŠlapetaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Josef Abrhám, Vladimír Kratina, Naďa Konvalinková, Ivana Chýlková, Jiřina Bohdalová, Miloslav Štibich, Marek Vašut, Veronika Žilková, Stella Zázvorková, Alice Chrtková, Věra Kubánková (více)Epizody(13)
-
Telecí léta (E01)
-
Seno a stáj (E02)
-
Rekreační středisko pro krávy (E03)
-
Mražené telecí (E04)
-
Oči na kolotoči (E05)
-
Konec konců v koncích (E06)
-
A byla svatba veliká (E07)
-
Osmistá první kráva (E08)
-
Teskně hučí Niagára (E09)
-
Digitální dojnice (E10)
-
Boby a bobky (E11)
-
Na koho to slovo padne (E12)
-
Buď a nebo (E13)
Obsahy(3)
Seriál z prostředí české vesnice. Tvůrci v něm zobrazili osudy a příběhy lidí, pracujících v zemědělství v 70. letech. Hlavní postavou je veterinář Ing. Jiří Vydra, který opouští své klidné místo na fakultě vysoké školy zemědělské, nevěrnou ženu i Prahu. Odchází na vesnici, kde přijímá místo zootechnika v nově otevíraném teletníku. Problém je v tom, že on téhle supermoderní veletovárně na telata nevěří. (Česká televize)
(více)Recenze (137)
Třináct případů inženýra Vydry. Raně normalizační mírně propagandistický skvost natočený paradoxně až koncem 80. let, tedy v době postupného politického tání...že ale ještě stále fičel mráz z Kremlu a z lokálního ÚV, je při sledování tohoto seriálu dosti patrné... Když se dívám na podobné skvosty, říkám si, jaká byla obrovská škoda toho promarněného uměleckého a hereckého potenciálu, když výkvět českého herectví na vrcholu tvůrčích sil ztrácel čas v podobných umělecky pokleslých projektech... ()
Není to dějově kdovíjakej seriál, ono taky co se dá natočit o jednom kravíně, že? Ale herci jsou jako obvykle skvělí, a chvíle, který nejsou spojený s nějakou propagací ryze komunistických věcí typu jestli tady budeme pěstit kukuřici nebo obilí apod se dá. Mám na mysli ty části o lidech, o zlodějce, o násilníkovi, o rozvedeným manželství, o lásce na hnoji dvou obyčejných lidí. Ale pravda je, že po těch dvanácti dílech jsem měl už málem chuť vyrazit kydat hnůj a sázet brambory. ()
"Víte, dneska se vám žádnej mladej člověk vidlema v hnoji hrabat nebude." "Otevíráme novou výkrmnu pro prasata a s tebou se počítá jako s ředitelem. Ber tu funkci zodpovědně." "Víš, Karle, já nechci, aby se myslelo, že jsi šéfem toho teletníku jen proto, že dělám na zemědělský správě." Tyhle a stovky dalších "hlodů" vás nepochybně pobaví, scénáristova posedlost metamorfózu poživatin (výroky jako "Tak tohle je bachor. Tady se odehrávají všechny ty zázraky.", "Co nevidět zavedeme odklízečků výkalů.", "Tak bude už v tom nočníku něco?" nebo "Líbí se ti?" "Představuju si, jak strká ruku krávě do zadku.") nepochybně také, ale jinak to patří k tomu nejstrašnějšímu z české seriálové tvorby. Samý kulturní dům, tuny soudruhů, nevkusné diskopísně té doby, Josef Abrhám, na němž je vidět, jak trpí, když z existenčních důvodů musí hrát v takové s.ačce, pionýři za každým rohem, žoviální zemědělci, bodře se plácající po zádech, patetické dialogy o splnění plánu, zkrátka hnus. 0% ()
Seriál, který minul svou dobu o deset let (kdyby to natočil Evžen Sokolovský prakticky v interiéru, mohl by to být větší guilty pleasure), zobrazující, jako jiné socialistické seriály, stěžejní odvětví té doby (inženýři, samoobsluhy atd). Snad zde vznikala Pelantova vášeň k přírodě (Ranč u zelené sedmy), nicméně mi soudruhování a zemědělská terminologie, kam se podíváš, relativně nevadila. I Abrhám mi přišel standardní. Nejhorší byla srandovní kreace Slovenky v podání Veroniky Žilkové, ale hlavně dva zásadní zvraty, které jako vícero věcí vařily z vody - krádež jogurtů v obchodě a smrt jedné ze stěžejních postav při blboučké televizní soutěži. To byla ta nejsilnější k(r)áva!! ()
Tuny výkalů,hektolitry chcánek,tuny soudruhů,hektolitry chcánek,tuny krav,tuny pionýrů,tuny hrozných hereckých výkonů,tuny příšerných hlášek+ písnička Dalibora Jandy a to vše v kravíně.To je ve zkratce příběh Druhého dechu,jestli vás zaujal dívejte,jestli ne dívejte se(abyste poznali že Žena za pultem byla jen předehra). ()
Galerie (10)
Zajímavosti (16)
- Scenárista Ivo Pelant později s nadsázkou prohlásil, že Druhý dech byl seriál "o utrpení krav za totality" a diváci jej nepochopili, neboť v době jeho prvního uvedení už žili vlastní revolucí. (Lkprak)
- Po revoluci režisér Hynek Bočan některé scény ze seriálu vystříhal, hlavně o KSČ. (M.B)
- Režisér Hynek Bočan hraje v úvodu 10. dílu (Digitální dojnice). Postává v hloučku přihlížejících u automobilové havárie. (triatlet)
Reklama