Režie:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Miroslav Krobot, Marika Šoposká, Kryštof Hádek, Zuzana Stivínová, Jaromír Hanzlík, Sara Venclovská, Pavlína Mourková, Tomáš Bambušek, Tereza Dočkalová (více)Epizody(13)
-
Ztracený případ (E01)
-
Falza (E02)
-
Škaredá středa (E03)
-
Syndikát koně (E04)
-
Nikita (E05)
-
Srdcová sedma (E06)
-
Dobrý pastýř (E07)
-
Žihadla (E08)
-
Kobyla (E09)
-
Psina (E10)
-
Deny (E11)
-
Bankocetle (E12)
-
Jordán (E13)
Obsahy(1)
OKTOPUS je zkratka „oddělení kontroly termínově odložených případů útvaru S“. Vymyslel si ji stárnoucí kapitán Dítě hlavně proto, aby se mohl věnovat třicet let starému případu Jordán. U podplukovníka Schwarze, svého nadřízeného, nalézá pochopení, ale když mu přidělí k ruce mladou ambiciózní kapitánku Fáberovou, je brzy jasné, že jen u jednoho případu nezůstane. Kauzy, které OKTOPUS řeší, se odehrály v minulosti a na detektivech je, aby nacházeli nové okolnosti a indicie, které jim pomohou staré případy konečně vyřešit. Jejich pátrání nás zavede do zajímavých prostředí málo známé Prahy, mezi uzavřené sociální skupiny a také do hráčských doupat a na závodiště v Chuchli, kde karbaník a sázkař Dítě tráví volný čas. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (75)
Seriál mě bavil. Dvojice Šoposká a Krobot kupodivu fungovala. I na Hádka jsem si zvykl, i když mi v té roli zkraje neseděl. Seriálu bych vytkl zbytečné soustředění na model 1 díl = 1 celý případ. Například u atmosférického posledního dílu by bylo lepší ho roztáhnout na díly dva, aby se téma a postavy měly příležitost rozvinout. Podobně u některých dalších případů. A naopak, některé slabší, méně nosné případy vyhodit. Tak to jen tak mimochodem, kdyby se tvůrci a televize rozhodli natočil další řadu. Mně by to rozhodně nevadilo. ()
Po Volze další skvělý počin Jana Pachla. Na rozdíl od tuny generických kriminálek, které po se valí ze všech našich televizních kanálů, se jedná o velmi osobité a výrazné dílo. Jednotlivé případy mají hlavu a patu, casting se povedl na jedničku, hudba od Michala Pavlíčka je správně ponurá a kamera je v některých momentech až neuvěřitelně skvělá (Mácháč). Jen ten konec by si zasloužil ještě trošku péče. 8/10 ()
Docela jsem si na ty kriminální pondělky s Miroslavem Krobotem a Marikou Šoposkou zvyknul. Sice to nebyl žádný detektivní zázrak, ale oni dva tomu zatraceně pomáhali. A to i přesto, že Miroslav Krobot vlastně vůbec nevyšetřoval a Marika Šoposká se snad ani jednou nepodívala vlídně do kamery. Nicméně vhled do soukromí oběma byl fajn, vtipu ale relativně pomálu. Přitom zrovna to byla škoda, protože Krobotův sarkasmus je prostě fajn. Vyšetřovačky sem tam dobrý (hlavně poslední díly nebyly vůbec zlý, i když tam ubylo výrazně právě toho vtipu), ale mnohdy dost dementní. No, prostě taková zlatá střední cesta. Klidně bych si ale tu druhou sérii dokázal představit. Právě ten závěr mě o tom přesvědčil. ()
Na nové (=popřevratové) české detektivky se normálně nedívám, ale při ležení s chřipkou jsem tomu dal šanci. A líbilo se mi to hezky. Hlavně dobré složení hlavních protagonistů. Snad mohl být méně dominantní ten příběhový oblouk přes celou sezónu, který místy zastiňoval jednotlivé epizodní detektivky. ()
Taková detektivní inťošina. Má to docela rozumné ingredience s kapkou nostalgie starých časů, ale brzy zjistíme, že je to jen Potěmkinova vesnice a pod povrchem se skrývá jen neuměle vedený příběh s neuměle načrtnutými postavami. Roli Fáberové kromě předvádění tělesných vnad jsem nepochopil, protože jen chodí, stojí, urputně se tváří a nikdy nic nevyřeší. Ale má drahé auto a tatínka vysoce postaveného. ()
Reklama