Režie:
Thomas JahnKamera:
Gero SteffenHudba:
Christian NeanderHrají:
Til Schweiger, Jan Josef Liefers, Thierry van Werveke, Moritz Bleibtreu, Huub Stapel, Leonard Lansink, Ralph Herforth, Hark Bohm, Jürgen Becker (více)Obsahy(1)
Nesmělý Rudi a vášnivý kuřák Martin se setkávají v nemocničním pokoji. Oba přišli do nemocnice na testy a dozvěděli se černou zprávu. Diagnóza: čekatelé na smrt. Láhev propašované tequily jim připomene, že jim i přesto zůstává ještě trochu času žít - tak intenzivně, bláznivě, tak vášnivě jako nikdy předtím. A protože Rudi chce alespoň jednou v životě vidět moře, je pro Martina velkou ctí mu ho ukázat: „Protože všichni na nebesích mluví jen o moři a o tom, jaké je krásné. A kdyby jsi tam nikdy nebyl, nemohl by jsi se potom zúčastnit debaty.” V ukradeném autě a nemocničních pyžamech tedy vyrážejí k moři splnit Rudiho sen. Má to ale jeden háček - netuší, že auto patří gangsterům, v jeho přihrádce leží zbraň a v kufru rovný milión marek. A tak se vydávají prožít svoje poslední velké dobrodružství, a vše nechávají za sebou: zabijáky, policajty, luxusní prostitutky i strach ze smrti... (Butterfly E.G. s r.o.)
(více)Recenze (641)
Ale ano, na německou kinematografii je to majstrštyk a úspěch filmu znamenal významné oživení v německém filmovém průmyslu 90. let. Nemůžu tvrdit, že by se mi nelíbil, konec konců 4 hvězdičky svědčí o tom, že mě svého času pobavil, ale přece jen mám pocit, že je to poněkud přeceňovaný snímek. Kladem je určitě spojení umírání s černým humorem a pozitivní snahou využít každou minutu svého života. Na druhé straně, humor, který má své skvělé momenty, kolísá a vyskytují se i trapné okamžiky, zejména v závěru, kdy se objeví Rutger Hauer. Pak je to samozřejmě téma, které může být označeno za vykalkulované, což nemusí být pravda, ale vyvrátit se to nedá. Existují pochopitelně i mnohem horší varianty slzopudných sentimentálních filmů, takže to bych Klepání na nebeskou bránu nevyčítal. Každopádně si ale myslím, že Thomas Jahn není talentovaný režisér, jak o tom konec konců svědčí celá jeho kariéra a pouze se mu povedlo v jednom případě se strefit do vkusu a očekávání diváků. Celkový dojem: 70 %. ()
Neocakavajte nejaku psychologicku dramu o dvoch chlapikoch, ktori maju tesne pred smrtou a tak si chcu este naposledy uzit. Je to skor uletena akcna komedia o ukradnutom aute s kufrikom penazi, o gangstroch, ktori nahanaju zlodejov toho auta, ale aj o sefovi tych gangstrov, ktoremu najviac zalezi na tom kufriku plnom penazi. Ze sme nieco podobne videli uz v inych filmoch? Nevadi, pretoze tento film je tak uzasne natoceny, ze sa budete smiat, len mu musite prist na chut. V mnohych chvilach mi pripominal Tarantinove alebo Rodriguezove akcne filmy plne ironickeho humoru, takze ak mate radi tieto filmy, mal by sa vam pacit aj Knockin´On Heaven´s Door. Na poslednu chvilu sa tam ukaze aj Rutger Hauer, ktoreho som uz dlho nevidel, ale v 90-tych rokoch boli s nim plne videopozicovne filmov. ________ Til Schweiger - (Martin Brest) +++ Jan Josef Liefers - (Rudi Wurlitzer) +++ Thierry van Werveke - (Henk - Belgičan) +++ Moritz Bleibtreu - (Abdul - Arab) +++ Huub Stapel - (Frankie 'Boy' Beluga) +++ Leonard Lansink - (Komisár Schneider) +++ Rutger Hauer - (Curtiz - hlavný šéf) +++ Produkcia: Til Schweiger +++ Hudba: Christian Neander +++ ()
Niekedy ma tie vysoké hodnotenia a pozitívne kritiky tak navnadia, že som potom trojnásobne sklamaný. To isté v tomto prípade. Dlhé roky ospevovaný, pre mnoho ľudí najlepší, nemecký novodobý film, pre mňa však solídna nezaujímavá a maximálne trápna sračka, ktorá sa až záverečnými pasážami vyšplhala ako tak do priemeru. Ak bol zámer tvorcov vsadiť na klišé a akože sa nad tým všetkým baviť, mne sa skôr zdá, že je to všetko myslené až primoc vážne. Ach jaj, škoda reči. U mňa 60% s odretými nielen ušami. ()
Německá tvorba nepatří mezi mé oblíbené, abych pravdu řekl...nesnášim jí, ale poslední dobou začínám přicházet německým filmům na chuť. KnNB má spoustu kladů i záporů, tím největším kladem je téma, které lehce dojme a trochu i pobaví a tím největším záporem je, že se podle mě nejedná o příliš inteligentní film, z akčního pohledu je to snad horší než nějaká ''Seagalovka''. Banda policejních hovad ,co se netrefí z 5 metrů do naší dvojice při pronásledování... no nevim, i když zde má divák ocenit jiné kvality, mě to přišlo jako pěst na oko. Takže špatné to nebylo, ale na 187. místo bych spíše umístil o 10 let mladšího ,,bratra'' The Bucket List ()
Klepání je podle mě lepší než Lola. Sice o takhle malilililinkatý kousíček, ale přece. Ne, lepší je špatné slovo. Srozumitelnější by možná bylo lepší. Někdo by mohl říct i normálnější, obvyklejší, tuctovější. Klepání je o strachu ze smrti, který přejde v euforii z nevyhnutelnosti toho všeho, ve stav, kdy se smrti můžete jenom smát. Klepání je taky o poznání komerčnější než Lola, jezdí se tu krásnými auty, hodně se tu střílí a všichni jsou krásní, mladí a neklidní:) Ale tenhle film vás vezme za srdce, a to hlavně zásluhou Tila Schweigera a Jana Josefa Lieferse, jejichž přátelství doslova na život a na smrt je hlavním motivem celého příběhu. Ale Klepání není o tragédii dvou mladých mužů, právě naopak, je o radosti ze života, o smyslu pro humor, a především o kráse moře........A abych nezapomněl, Rutger Hauer se ve filmu objeví sice jenom v malinkaté, ale zcela zásadní a kouzelné roli. ()
Galerie (39)
Photo © K2 Entertainment
Zajímavosti (9)
- Když auto s Rudim (Jan Josef Liefers) a Martinem (Til Schweiger) vyjede z kukuřičného pole a spadne ze srázu, kolem proletí pneumatika, přestože auto má všechny čtyři. O něco později leží pneumatika poblíž a auto má přitom všechny čtyři nazuté. (milaneg)
- Názov filmu Knockin' on Heaven's Door je prebratý z piesne Boba Dylana, v minulosti použitej napríklad na soundtrack k filmu Pat Garrett a Billy Kid (1973). Verzia, ktorú počuť pri záverečných titulkoch, je od skupiny Selig. (toi-toi)
- Nevestinec True Romance je odkazom na film Pravdivá romanca (1993). Scenár k nemu napísal práve Quentin Tarantino, ktorého tvorba tento film inšpirovala. (BlackTom)
Reklama