Režie:
Peter CollinsonScénář:
Troy Kennedy-MartinKamera:
Douglas SlocombeHudba:
Quincy JonesHrají:
Michael Caine, Noël Coward, Benny Hill, Raf Vallone, Tony Beckley, Rossano Brazzi, Margaret Blye, John Le Mesurier, Harry Baird, Robert Powell (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Vyfouknout mafii čtyři miliony dolarů ve zlatě přímo pod nosem chce notnou dávku drzosti. Charlieho Crokera právě propouštějí z vězení, kde si odseděl dva roky. Že je to ale ten správný londýnský frajer, ihned plánuje nějakou větší prácičku, tentokrát v zahraničí. Volba padne na italský Turín, kde se nabízí ukrást čtyři miliony dolarů ve zlatě, převážených v obrněném konvoji z letiště do automobilky Fiat. Má to ale háček. Takto rozsáhlou akci je potřeba důkladně zafinancovat, a pak je tu samozřejmě italská mafie, která si něco takového na svém území rozhodně nenechá líbit. Finance nakonec zajistí šedá eminence anglického podsvětí pan Bridger a to ostatní už bude záviset na bezchybném provedení Charlieho troufalého a velmi propracovaného plánu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (144)
Hodně zvláštní film, se zvláštním humorem, zvláštní (velmi vysokou) mírou nadsázky a zvláštními akčními momenty... Úžasný vozový park (těch pětistovek!), pěkné slečny, krásná krajina a skvadra sympatických herců. A těch rozflákaných aut v alpských svazích! A pěkně natvrdo bez digitálních berliček. Ale jak říkám, hodně zvláštní film. Jo, a je tam dost vtipná (!) hudba. ()
Prečo bol Michael Cane sexuálny symbol nechápem, ak by bol Bondom, bol by určite najškaredším. Takže jeho sexuálne eskapády v expozícii ma dosť iritovali. Potom sme boli svedkami nijako obzvlášť zábavných a neprehľadných príprav, aby sme sa v tretej tretine dočkali parádnej a nápaditej lúpeže a následnej automobilovej naháňačky ulicami fotogenického Turína. A Benny Hill absolútne rules. Našťastie moderný remake originál nekopíruje a preto je obstojný. Anglická elegancia sa však prerobiť do nového šatu nedá. ()
YOU MUST HAVE SHOT AN AWFUL LOT OF TIGERS, SIR. YES, I USED A MACHINE GUN! Když je něco slavné, tak to zároveň neznamená, že je to dobré. Film mi nepřišel ničím výjimečný a únik v mini cooperech ničím legendární. Caine není úplně to, co bych si představil pod pojmem charisma a znázornění mafie bylo otřesné. Opravdu nevím, kde tenhle film vzal všechen ten kredit. ()
Lehké, zábavné, ale trochu více dramatičnosti by tomu neuškodilo. Závěrečná honička je taková ulítle hill-spencerovská, jenže staví jen na Mini, a chybí jak protagonisté, tak protivník. Producenti sice vzali doslova literární význam slova "cliffhanger", ale na dvojku už nedošlo, a tak mafie v druhé půlce filmu trestuhodně statuje (druhý díl měl být o tom, jak zlato získá mafie, a hrdinové ho budou muset ukrást zpátky). ()
Viděl jsem teď v rámci Herecké odysey hned 2 filmy s Michaelem Cainem ze stejného roku a zatímco na Špinavou hru jsem se nijak obzvlášť netěšil a pozitivně me překvapila, natěšený na Prácičku v Itálii jsem zůstal naopak mírně zklamán. Filmů o chytře provedených loupežích jsem z tohoto období viděl poměrně dost, možná i proto mě už většina těch zbylých nedokáže tolik nadchnout, byť jako oddechovky mi dobře poslouží a i tenhle film má řadu pěkných momentů. Celá příprava na loupež v první půli je za účasti Caina prošpikována vtipným nadhledem. Pak přišla na řadu akce: Po téměř uspávajícím provedení loupeže bez napětí, vtipu i atmosféry, v hodně zdlouhavé akci během dopravní zácpy, se pro změnu tempo obrátilo k akci přímo šílené, zběsilé a doplněné až primitivně groteskním humorem. Ve scénách, které v rámci subžánru představují obecně ty nejočekávanější, jsem tady na chvilku ztratil zájem film dále sledovat. Ke konci filmu mě ale naštěstí i ta akce poměrně chytila a samotný závěr hodnotím jako fajn. Hudební složka dobře šlape a využití mj. smyčcového orchestru v hudebním doprovodu k akční komedii vnímám jako unikátní. Hudební a režijní stylizace zde ke konci vytváří krásný rytmický souzvuk velkolepé akce, veselé nálady v autobusu a pravidelných střihů na sborovou oslavy ve věznici. Hey, hey, Bridger! 60% ()
Galerie (89)
Zajímavosti (17)
- Post režiséra bol najskôr ponúknutý Petrovi Yatesovi. (Laslo)
- Ačkoliv je děj snímku úzce spjat s automobily, Michael Caine v době natáčení neuměl řídit. Ve filmu ho za volantem nespatříme. (Marek#33)
- Skok ze střechy na střechu, který se odehrál během závěrečné automobilové honičky, byl natočen v továrně Fiatu. (Marek#33)
Reklama