Režie:
Christian AlvartScénář:
Travis MilloyKamera:
Wedigo von SchultzendorffHudba:
Michl BritschHrají:
Ben Foster, Dennis Quaid, Cam Gigandet, Antje Traue, Cung Le, Norman Reedus, Wotan Wilke Möhring, Friederike Kempter, Niels Bruno Schmidt, Delphine Chuillot (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ocitáme se na zdánlivě opuštěné palubě vesmírné lodi. Dva členové posádky se právě probouzejí z hlubokého umělého spánku a s hrůzou zjišťují, že trpí podivnou ztrátou paměti. Nemají nejmenší ponětí, kdo jsou a co na palubě vesmírné lodi vůbec dělají. Jediným zvukem je skličující rachot a skřípot ozývající se z centra lodi. Jediný způsob, jak se dostat ven z této cely, je úzký a tmavý světlík. desátník Bower (Ben Foster), mladší z dvojice astronautů, vleze dovnitř, zatímco druhý, poručík Payton (Dennis Quaid), zůstává a snaží se navázat rádiové spojení. Bower proniká hlouběji a hlouběji do centra lodi a odhaluje děsivou realitu. Astronauti si brzy uvědomí, že oproti původnímu zdání nejsou jedinými pozůstalými na kosmické lodi a rozmotávají její šokující a strašlivé tajemství. Přežití lidstva záleží jen na nich. (HBO Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (922)
Scénář: Travis Milloy .. Jste poslední z nás. Hodně štěstí. Bůh s Vámi. _ Usnul jsem u toho asi po čtvrthodině. Odpoledne, napoprvé. Toho večera jsem se tak radši věnoval lahvince Svatomartinského a návštěvě. Druhý den už jsem to přečkal. Celé. V paměti mi ovšem na delší čas utkví akorát ta čeština na úvod vysílání a zajímavý nástřel existencionálního příběhu lidstva. Za tím je však hodně slabých míst. Klidně bych si vystačil s minoritní až okrajovou porcí akce a s větším důrazem na atmosféru, strach, tíseň a sci-fi. Hororové příšery jsou totiž dost průměrné a souboje hodně devalvuje špatný střih a nesmysly, jako soucit s potomkem nepřítele a podobné žánrové klišé. Má to celé dost blízko k Event Horizon či Descent a oba tyto filmy považuji za špatné. Pandorum dosáhlo jen o trochu výš.. 50%. Přistání na Pandoře se teprve blíží.... ()
Začalo to Heinleinovými Sirotky Oblohy, pro mě osobně vrcholilo Aldissovým Nonstopem, ale kvalitně žilo dál, třebas v podobě Harrisonova Zajatého vesmíru. Řeč je o kosmické lodi vyslané za účelem osídlení vesmírných dálav, jejíž posádka tak docela neví, co se to nyní s lodí děje. V Pandoru nejsou příčinnou neznalostí řady generací, ale amnézie způsobená dlouhodobou hibernací. Rozdíl je to podstatný jen v tom, že v Pandoru všichni vědí, že jsou na kosmické lodi. Jaký nečekaný faktor však může vyhodit z kolejí největší triumf technického umu všeho lidstva? Je to trapné, ale jsou to zombíci. Sice nejenom oni, ale právě technonemrtví jsou mlýnským kamenem, který Alvart svému filmu přivázal ke krku a ten pak zpola utonul v šestákových vodách. Škoda, první minuty filmu si uzurpovala opuštěná, skřípotem naříkající, blikáním o pozornost žadonící a temná loď, v které se není koho zeptat, co se stalo, natož jak. Uzurpovala je a očarovala. Vidím, pravda, že tu loď navrhovali filmaři spíše než inženýři, ale může mi to vadit, když jako inkubátor strachu a paranoie svůj úkol plnila na sto procent? Nemohla by mít taková loď lepší obyvatele než paranoidní sexy Němku s doktorátem v bojové gymnastice, Vietnamce cvičeného v boji s čímsi na způsob naginaty, kůsy či čeho (jenže zubatější, poněvadž zubaté zbraně jsou filmovější), negroidního gangsta šamana a dva pány piloty? A samozřejmě ty zombíky... Také bych velmi ocenil, kdyby šokující závěrečná odhalení byla šokující i pro ty, kdo již něco o generačních a podobných lodích četli a nějaký ten film viděli. Ale máš kliku, Pandorum, Elysium, ta loď milá, ta ti tu třetí Subjektivovu hvězdu vybojovala. ()
Katastroficko-psychologicky-zombie-sci-fi thriller :) Atmosfera z tohto filmu srsi na kilometre a vam po vzhliadnuti nezostane nic len tiesnivy pocit, ze co vsetko nas v buducnosti caka. Priserky boli podla mojho skromneho nazoru skvele, postavy tak isto a nezostava mi nic ine, len dat palec hore, pretoze v tomto zanri sa musi hladat dielko, ktore vas nenuti sa kazdu chvilku pozerat na hodinky, naozaj lupou. ()
Mé pocity z tohoto sci-fi hororu dobře vystihl komentář kOCOURa. Na jedné straně je film pevně ukotvený v béčkových vodách, a to ani ne tak rozpočtem, jako spíš celkovým provedením a brakovými motivy, ať už ve scénáři nebo v režijním pojetí, na druhé straně má na klasické béčko velmi slušné herecké výkony přinejmenším v případě ústřední herecké dvojice, má i slušný vizuál, který navozuje přinejmenším v některých scénách náležitě klaustrofobickou atmosféru tajemna a hrůzy, a co je hlavní, má námět, který skýtá obrovský potenciál a za určitých okolností by mohl vést k špičkovému výsledku. Ty okolnosti by znamenaly vyladění scénáře a zejména filmových dialogů, při kterých jsem se musel místy kousat do rtů, abych zadržel smích, ukázat příšerky mnohem později a pozměnit jejich podobu tak, aby nevypadaly jako z duchařského hororu typu Hellraiser a hlavně si dát práci s charaktery hrdinů a s vyházením spousty klišoidních pitomostí. Symptomu Pandorum neupírám zábavnost, schopnost v některých momentech postrašit a v jiných vybudit napětí, ale s tímhle provedením je to kousek, který bych si vychutnal, řekněme, ve 14 letech a v dnešní době musím zkoušet vypínat mozek nebo brát dění na plátně s obrovským nadhledem. Celkový dojem: 50 %. ()
Solidní a hlavně amosférický sci-fi horor, který má v rukávu pár moc pěkných es. Foster i Quaid jsou hodně dobří a právě první jmenovaný tahá celý film kupředu. Závěrečné překvápko mě dostalo a vůbec jsem mile překvapen celým vyzněním filmu. Tenhle styl se mi prostě zamlouvá. Nenudil jsem se ani na chvilku. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (15)
- Na vizuálních efektech filmu pracovalo také pražské studio UPP. (ČSFD)
- Film se měl podle předběžného scénáře odehrávat na vězeňské lodi. (Beer Ceps)
- V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 94. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
Reklama