Reklama

Reklama

Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 390)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Proč vlastně Michael Mann už roky nenatočil nic pořádnýho? Rozmáchlé vyprávění, které vyniká svou syrovostí, o dvou neústupných mužích a zločinu a lásce kolem nich, po jehož skončení jsem zjistil, sám tím překvapen, že o snímku zpětně přemýšlím jen jako o klasické historce o policajtovi a zloději. Škoda. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Napínavá podívaná, které nevadí ani předlouhá stopáž. De Niro a Al Pacino se po dlouhé době opět potkali v jednom filmu a stojí to za to. Brilantní mix akce a až jakéhosi jemně psychologického portrétu dvou mužů, kteří každý stáli na opačné straně zákona, ale cítili k sobě navzájem respekt a měli cosi společného. Některé fragmenty jsou natočeny podle skutečných událostí, např. stěžejní scéna dialogu postav DeNira a Pacina v restauraci se skutečně stala. Heat (ktrej blb proboha zase vymyslel ten příšerný název Nelítostný souboj - já vím, film se musí prodat) je jeden z nejlepších filmů 90.let. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Mannova neo-noirová elegie si přes svůj vizuální chlad udržuje punc velkých westernových duelů (finále na mne působilo hodně "leoneovsky"), oproti kterým ale odmítá třídit postavy na dobré a zlé. Není až tak podstatné, čím kdo vyplňuje svou existenci. Pacino i De Niro hrají profesionály, kteří si svou oddaností zvolenému řemeslu kompenzují neuspokojivé osobní životy. I když se film díky prostředí a celkovému ladění v paměti snadno usadí jako výhradně mužská záležitost, opakovaná zhlédnutí odhalují, že skutečnými pilíři životů obou mužů (a tudíž i vyprávění) jsou ženy, bez kterých by životy charismatických rivalů pozbyly významu. Bonusem k mnohovrstevnatému scénáři a prvotřídnímu hereckému obsazení je bezchybná rytmizace vyprávění, díky které vám film bude připadat mnohem akčnější, než by papírově měl být, obsahuje-li prakticky jedinou větší akční scénu (jež každopádně patří k tomu nejpřesvědčivějšímu z heist subžánru). 90% Zajímavé komentáře: tron, Falcor, novoten, genetique, Theraphosa, castor, vik, lennyd, TD ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Kriminální akční drama, to jsou slova vystihující tenhle film. Vlastně ne tak úplně, ještě tam chybí pár slov jako "skvělé", "božské" a tak. Michael Mann vytvořil výborný příběh o zásadovém poldovi a sympatickém zločinci, skvěle ho obsadil, herci ho výborně zahráli, a všichni odešli domů s oprávněným pocitem perfektně odvedené práce. A opovažte se držkovat proti stopáži. U mě už víc než deset let na plných 100%. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Snad po sedmi letech jsem si Nelítostný souboj zopakoval a mohu konstatovat, že neztratil nic ze své atraktivity a režisérské zdatnosti. Notně se mi zamlouvá Mannův městský styl, plný šedivosti, betonu a oceli, který díky kontrastním neonům působí až zajímavě futuristickým dojmem a ač to možná zní podivně, tak ze snímku cítím „feeling“ dobré francouzské kriminálky, který mi evokuje zejména „Belmondovky“ sedmdesátých let. Akční scény jsou zvládnuté bravurně a zejména podhledy, kterými je neskutečně šetřeno, berou dech stejně jako menší náběh na tzv. Bayův kamerový oblet /či snad jen oblet, jak chcete/ . Působivý film u nějž by měl být co možná nejkvalitnější formát podmínkou ke sledování, ale silný dojem zachová i tak... ()

Galerie (159)

Zajímavosti (63)

  • Film mimo jiné inspiroval hru "Payday: The Heist". V jedné z misí máte za úkol vyloupit banku, která nápadně připomíná banku z filmu. Hudba je také velmi podobná a jeden ze čtyř kriminálníků pronese stejnou větu jako Chris Shiherlis (Val Kilmer) ve filmu. Tvůrci hry přiznali inspiraci filmem. (MekGajvr)

Související novinky

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení…

Michael Mann natočí Tokyo Vice pro HBO Max

Michael Mann natočí Tokyo Vice pro HBO Max

23.10.2019

Legendární režisér Nelítostného souboje nebo Posledního Mohykána Michael Mann se upsal režii pilotu krimi Tokyo Vice pro chystanou streamovací službu HBO Max. Seriál napsal JT Rodgers podle knihy…

Kánon filmu 2011

Kánon filmu 2011

13.02.2012

V sobotu 21. ledna byl ukončen výběr filmů Kánonu filmu za rok 2011 a přinesl opět zajímavé výsledky. Původní prosincový termín konání výběru byl z důvodů nečekaných a smutných předvánočních událostí…

Reklama

Reklama