Režie:
Michael MannScénář:
Michael MannKamera:
Dante SpinottiHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Al Pacino, Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore, Diane Venora, Amy Brenneman, Dennis Haysbert, Ashley Judd, Mykelti Williamson, Wes Studi, Ted Levine (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 464)
Arcidílo. Každý záběr je geniální, každý do posledního - jak inscenačně, tak opticky. ____ Domnívám se, že za kvalitu a specifičnost filmu můžou především uměle prodlužované záběry, konzervující v sobě dění jako mouchu v jantaru. Mann nechává kupř. po každé replice ještě chvíli běžet čas a občas počká, než dá druhé postavě příležitost zareagovat. Jako by film neustále meditoval a běžel v nepřiznaném spirituálním módu. Dopomáhá tomu i zvolený OST. ____ S Heat se vážou mj. mazaný přechody mezi scénami. Kupříkladu (i) hrdina odchází z letiště – střih – záběr na jeho boty – střih – hrdina vchází do budovy vzdálené od letiště desítky kilometrů. Nebo (ii) hrdina odchází po dialogu a nasedá do auta – střih – záběr na auto – střih – v autě sedí někdo jiný a rozvíjí se zas další scéna. Nebo (iii) zlomení vazu – střih – otvírání flašky. Později tyhle mazaný přechody vymizí, jelikož příběh už je částečně vybudován a zmonolitněn. Ale je to zkrátka zajímavější než tuctový řetězení scén. ____ Dále mi v hlavě uvízlo kočkování u kontejnerů na konci, kde se přepíná mezi hledisky obou postav. Chvíli sledujeme dění očima De Nira, chvíli očima Pacina. Ono totiž Mann divákovi neposkytne celkový pohled na situaci, a stejně jako nevědí oba hrdinové, kde je s bouchačkou ukrytý jejich sok, neví to ani divák. Přitom na scéně je všehovšudy pět kontejnerů, není to prostorová hádanka. ()
První film, kde měli De Niro a Pacino společnou scénu (první film, kde spolu hráli, aniž by se setkali, byl Kmotr 2). Navíc je tu mnoho dalších skvělých herců (ale nejraději mám stejně Ala: nejlepší je scéna s televizorem). Film si přes značnou délku drží pořád napětí a je korunován brilantní a dlouhou přestřelkou v ulicích LA. I když film byl asi stejně natočen především kvůli té společné scéně. ()
// Distribútor: Warner Bros. // Počet premietajúcich kín v USA: 1,704 // Otvárací Víkend USA: $8,445,656 // Michael Mann zvolil luxusné herecké obsadenie na čele s Al Pacinom a Robertom De Nirom, čo určite dopomohlo k jednému z najlepších krimi filmov dvaciateho storočia. Od začiatku sa film nesie v parádnej akčnej atmosfére s bezchybne fungujúcimi scénami, ktoré maximálne vtiahnu diváka do deja. ()
Famózny film! Veľmi dobrý scenár, úžasní herci, prepracovanie postáv a aj akcia. Film má takmer tri hodiny a ani chvíľu nenudí. Režisérovi sa podarilo obe strany ukázať v takom svetle, že som mal problém vybrať si tú sympatickejšiu. Al Pacino a Robert De Niro patria jednoznačne medzi najlepších hercov akí kedy po našej planéte behali. Śkoda však toho konca. Veľmi som chcel, aby sa to skončilo inak........................90% ()
„Súcit bol na programe včera. Dnes ma už len oberáš o čas.“ Pôvodne som chcel dať "len" 4*, ale – je to príliš dobré. Dvojnásobne ak Horúčavu porovnáme s Mannovým predchádzajúcim slávnym filmom, dobrodružnou milostnou freskou Posledný mohykán, kde príbeh mimo strhujúcich akčných scén mierne stagnoval, ba až nudil. V opulentnom kriminálnom epose Horúčava nič také nehrozí. Aj mimo skvelo naaranžovaných akčných scén (legendárny masaker na preľudnenej ulici po nevydarenom prepade banky sa stal vzorom dokonalej, dlhej a intenzívnej akčnej sekvencie, ktorú neskôr opajcovali filmy Temný rytier alebo Sanitka od Baya) si snímka udržuje výborné tempo podmaľované dokonalou hudbou, občas haprujúcim strihom (postavy sa tvária inak alebo sa nachádzajú v jemne inej polohe, ako pred sekundou) a krásnou kamerou (tá scéna z terasy s vysvieteným LA!). Scenár je veľmi silný. Pojednáva o dvoch inteligentných, zrelých chlapoch na opačnej strane zákona (nezabudnuteľná pasáž posedenia nad kávou na tému „Ja s tým neprestanem.“ – „Ani ja.“). Tí sú v podaní veteránov Pacina (KRSTNÝ OTEC) a De Nira (KRSTNÝ OTEC 2) vierohodné, ľudsky funkčné figúry. Kam by sa však podeli bez svojich tímov! Tie pozostávajú zo spoľahlivých pardálskych „ksichtov“ ako Wes Studi, Danny Trejo (ktorý sa tu volá Trejo, úplne beštiálny nápad), bad boy Val Kilmer, Ted Levine alebo Tom Sizemore (kuriózne je, že Kilmer a Sizemore sa stretli o 5 rokov neskôr v prepadáku Červená planéta, kde sa neznášali do takej miery, že mnohé ich spoločné scény musel režisér natočiť oddelene a potom to dodatočne "nejako" zostrihať). A to ešte vo vyložene podporných rolách excelujú minimálne ešte Jon Voight, Natalie Portman a jediný muž, ktorý v tomto paradoxne veľmi čestnom súboji nehrá čistú hru a to William Fichtner (ktorý paradoxne neskôr hral v prológu Temného rytiera v bankovej scéne, wtf)). Strhujúci a pôsobivý atmosférický príbeh o tvrdohlavosti, mužskej zaťatosti, posadnutosti, drahých oblekoch a čistých priestreloch lebiek. Rozpočet adekvátny a vzhľadom na kasting a monštruóznu akciu v podstate až prekvapivo nízky (60 miliónov), celosvetová tržba neoslnivá, ale asi to mohlo byť aj horšie (12O). ()
Galerie (171)
Zajímavosti (80)
- Jon Voight přišel s vlastním nápadem, jak vylepšit svou postavu, a to tím, že si nasadí falešné zuby, aby zvýšil dojem sešlosti zločince Natea. Tato drobná změna však okamžitě vedla v Hollywoodu k řečem, že sám herec Voight už je poněkud sešlý a starý. (Hawaj)
- Režisér Michael Mann původně zvažoval obsadit do hlavních rolí Nicka Nolteho a Jeffa Bridgese. (Epistemolog)
Reklama