Režie:
Josée DayanScénář:
Didier DecoinKamera:
Willy StassenHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Ornella Muti, Jean Rochefort, Pierre Arditi, Stanislas Merhar, Julie Depardieu, Florence Darel, Michel Aumont, Hélène Vincent (více)Epizody(4)
Obsahy(1)
S velkými ambicemi sáhli znovu francouzští tvůrci po slavném románu Alexandra Dumase "Hrabě Monte Christo". Ve čtyřdílném filmu se soustředili především na pomstu Edmonda Dantese - jeho dokonalý, rafinovaný plán, jak po dvaceti letech zničit ty, kteří mu vzali nejlepší léta jeho života, svobodu, snoubenku, otce a čest. V nádherných kostýmech a dekoracích se vrátíme do Paříže roku 1838 a opět prožijeme krutý osud mladého marseillského kapitána a opět se budeme ptát po smyslu pomsty, která ničí nejen viníky... Producenti, scenárista Didier Decoin a režisérka Josée Dayanová vsadili na jistotu - nejen co se předlohy týče, ale i co do hereckého obsazení. V titulních rolích Edmonda Dantese a Mercedes uvidíme Gérarda Depardieua a Ornellu Mutiovou a jejich děti coby mladé snoubence Guillauma Depardieua a dceru Mutiové - Naike Rivelliovou. Jean Rochefort, Pierre Arditi, Michel Aumont, Jean-Claude Brialy a Christopher Thompson patří k francouzské herecké elitě. A jak se zdá, tvůrci vsadili správně. Nová filmová verze Hraběte Monte Christa slaví úspěchy po celé Evropě. Některé příběhy jsou zkrátka nesmrtelné, a tak máme potřebu je znovu a znovu vyprávět. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (203)
Pár věcí mi ten dojem kazí. Depardieu asi tak třikrát přibral za pobyt ve vězení, jeho převleky se skládaly jen z paruky a nosu, což většinou znamenalo, že svůj už tak obří nos zvětšil do gigantických rozměrů (jak prozíravé) a byly chvíle, kdy mi víc než hraběte připomínal méďu pusíka. To by bylo k mínusům, jinak je všechno perfektní. Depardieu má čas od času šarm, to nepopírám. Všechny postavy jsou obsazeny skvěle (Muti, Rochefort, Arditi...) a hudba je jedním slovem velkolepá, hlavní opakující se hudební motiv má takovou dávku emocí a osudovosti, až to častokrát zarazí do židle. Jsou tam scény, u kterých se až tají dech a to nemluvím o dokonalé poslední části. Nádherné kostýmy, výprava a lokace. Samozřejmě moje nejoblíbenější postava je sluha Bertuccio. Nezlobila bych se, kdyby se aspoň jeden díl věnoval událostem před uvězněním, ty mají taky svou sílu, a kdyby se Depardieův syn podílel na hraní víc. Jinak ale jeden z mých nejoblíbenějších historických seriálů, ke kterému se ráda vracím. O mnoho lepší, než pozdější Bídníci. ()
Pomsta je jídlo, které nejlíp chutná studené. Takhle dokonale naplánovanou a promyšlenou pomstu jsem žral tak, že sem chvílema ani nedýchal. Sice tam mohlo být trošku víc z děje v pevnosti If. Knihu jsem nečetl, ale jakmile se mi dostane do ruky tak si jí přečtu. + skvělý dabing z dílny ČT..co víc si přát..5* ()
Gérard Depardieu je proste kráľom takýchto historických polôh a Gróf Monte Christo bola v podstate jeho prvá literárna postava v seriálovej podobe. Nemá to na Bedárov, ale stále veľmi kvalitné spracovanie s prenádhernou Ornellou Muti, pri ktorej nepotrebujete ani dej, stačí sa jej len pozerať do očí. Zaujímavé je, že Depardieu bol vo Francúzsku za túto rolu kritizovaný, vraj neostal verný predlohe a bol príliš tučný. A vidím, že mnohí "experti" na tomto portále mienia rovnako, že je to tlustoprd a nie Edmond Dantes. Obdivujem, čo dokáže niektorých ľudí rozčúliť. No to je toho, tak si nám Gérard dal trocha viac francúzskych hranoliek a čo teraz? No ja by som radil radšej mu nenadávať, má predsa už ruský pas a kamoší sa s Putinom 🤭🤫 ()
Tlustej a starej G. Depardieu hraje romantického hrdinu? Nepokoušejte se mě rozesmát, ano jeho adaptace bídníků ujde, ale celé dílo právě jím samým trpí. e to rozvláčné a roztahané, možná delší než kniha. A navíc to celé sráží televizní kamera. Mám rád Gérarda, francouzský romantismus i francouzskou kinematografii, ale tohle nemělonikdy vzniknout! ()
Je to ještě z doby, kdy nebyl Depardije živoucí Obelix, ale ještě uměl hrát. Von je v tom dobrej, ale jinak je celej hrabě MCH strašná volovina a taky nevěřim, že by ho jen po 20 letech vůůůůůbec nepoznala, je to blbost. Člověk vypadá po 20 let úplně stejně. Ale z toho lze vinit jen tatíčka Dumase, že si vymejšlel takový kraviny. ()
Galerie (16)
Photo © Cité Films
Reklama