Reklama

Reklama

Hlava Medúzy

(seriál)
  • Slovensko Hlava Medúzy
Česko, 2021, 7 h 41 min (Minutáž: 52–60 min)

Režie:

Filip Renč

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Petr Hojda

Hrají:

Jitka Čvančarová, Jiří Dvořák, Michal Isteník, Petra Bučková, Jana Švandová, Jan Vlasák, Karel Heřmánek ml., Pavel Kříž, Gabriela Štefanová, Štěpán Tuček (více)
(další profese)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Zmizelý originál Rubensovy "Hlavy Medúzy" a dva mrtví muži. Tak začíná první epizoda nového seriálu České televize, který natočil Filip Renč. Osm příběhů podle scenáristy Petra Hudského zavede diváky do Brna a jeho okolí. Čtveřici kriminalistů vede precizní a cílevědomá Karin v podání Jitky Čvančarové. Dalších rolí se zhostili Jiří Dvořák, Michal Isteník a Petra Bučková. „Vybrali jsme si podobu Medúzy jako symbol našich kriminálních příběhů. Co jeden jedovatý had v její hlavě, to jeden příběh, jeden zločin, jedno zlo,“ říká režisér Filip Renč a dodává: „Je pro nás velkou výzvou přijít v dnešní bohaté produkci detektivek a kriminálek s originálním realizačním řešením. Jednotlivé příběhy jsou tedy kombinací skutečných kriminálních případů a fikce autorů. Co se týká stylu vyprávění i hudební dramaturgie, rád bych obnovil atmosféru českých kriminálek ze šedesátých let. Jednoduchá, výrazná hudba, napětí, účelné dialogy, tajemná atmosféra a minimální barevnost obrazu. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Eleanor05 k tomuto seriálu (5)

Hlava Medúzy (2021) (E01) 

Renč nemá pro filmařinu vkus a cit, to je ten hlavní problém. Nezná míru, nepozná, že už je za hranou a jde vstříc parodii. Takhle si snad nikdo soudný nemůže představovat dobrou kriminálku - divák nezná postavy a nemá je ani šanci poznat, je od první minuty zahlcen překotným drmolením vyšetřovatelů bez jakéhokoli úvodu, otřesnou kamerou (ty detailní záběry na obličeje herců, najíždění kamery na postavy u skoro každé scény), nikdy nepřestávající hudbou v pozadí a "over the top" akčními scénami pomalu jak z nějaké české parodie na Bondovku (scéna na záchodě s rozbitím zrcadla a hlavou v záchodové míse a další, u nichž se místo pocitu napětí nahlas smějete). Námět jinak sám o sobě není špatný, jsem i ráda za obsazení skvělých dabérů Aleše Procházky a Jiřího Schwarze, které mnoho lidí pozná pouze po hlase, ale je to velmi špatné po stránce provedení. 1,5*. ()

Vykročení do života (2021) (E02) 

Jako fakt? Někomu se zdá normální jít ihned po znásilnění k rodičům násilníka domů, namísto příbuzných, či vlastního kluka (který navíc už byl na cestě)? Někomu připadá normální se ihned po znásilnění osprchovat a tedy smýt veškeré důkazy? Někomu připadá normální, že lidé z Brna začínají každý rozhovor slovy: "Vo co jde?" Ale no ták! Jinak se druhý díl seriálu Hlava medúzy odvíjel podstatně lépe, než první, ale za tyhle zjevné nesmysly musím stejně hvězdičku ubrat. Korunu tomu už jenom nasadil Čvančarové insane brother Heřmánek, který zřejmě musí každý díl na konci někoho zmlátit nebo zabít. Příště to tipuju na Švandovou, která ho po roce vězení půjde konečně navštívit a hned mezi dveřma dostane od synáčka po hubě. Zase jsem se na závěr smála nahlas. :D ()

Smrt na zámku (2021) (E03) 

Zatím nejnormálnější epizoda. Celkem civilní, blbých keců bylo pomálu, soustředilo se na případ a chybělo Heřmánkovo ultimátní běsnění. Pořád sice nic moc, ale méně trapné, než předchozí díly. ()

Dům na konci ulice (2021) (E04) 

OBSAHUJE SPOILERY! Tento díl celkem ušel, tedy samozřejmě na nevalnou úroveň, kterou Hlava Medúzy nastavila, až na to pitomé rozuzlení - zabila vlastní matku, protože na ni ječela a dala jí přes hubu? Ale no ták! Půlka rodičů by musela být už mrtvá, kdyby taková reakce byla normální a příčetná. A paní se do té doby jevila zcela psychicky zdráva. Jinak linie s Heřmánkem v blázinci byla úplně k ničemu a slouží v celém seriálu jenom jako vycpávka a zdržovačka vyšetřování. PS: Stále nechápu výšku Isteníkova hlasu, když v Mostu i v Kukačkách mluví úplně jinak. ()

Kalich hořkosti (2021) (E08) 

Tak tomu Renč nakonec nasadil korunu svými oblíbenými motivy akce, násilí, krve a řvaní, se kterými neumí pracovat. Nemá dost vkusu a filmařského citu na to, aby scény s těmito prvky nakonec vždycky nevyznívaly křečovitě, uměle a trapně. Asi to měl být super napínavý případ na závěr, ale vyšla z toho parodická a křečovitá nuda. 1*. ()

Reklama

Reklama