Reklama

Reklama

Temný stín nad L.A.

  • USA Dark Blue (více)
Trailer

Obsahy(1)

Prosazování zákona je v méně luxusních čtvrtích L.A. proklatě drsná záležitost, to ví elitní detektiv Perry velice dobře. Tentokrát musí spolu s mladým partnerem vyřešit brutální vraždu, která rozpoutala rasovou bouři po celém městě. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

zigíš 

všechny recenze uživatele

Jak si Kurt Russell cvaknul lístek do pekel. V parádní morálně prohnilé ayerovce v těch správných momentech akční a tak akorát ukecané. Filmografii Rona Sheltona jinak nemusím ale tohle se mu hodně povedlo ! Za zmínku ještě stojí nadžezlý soundrack Terence Blancharda, pouze trubka a piáno. Decentní a nadmíru působivý. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Obvyklý případ zkorumpovaných policistů na pozadí incidentu s Rodneym Kingem. Film, který ničím nepřekvapí a pracuje přesně podle zavedených žánrových schémat, ale je potřeba mu přiznat tempo a solidní herce, díky čemuž je trošku delší stopáž snadněji stravitelná. Možná bych hodnotil i výš, nebýt závěru a tradičnímu americkému proslovu před davy. 60% ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Já mám prostě tyhle filmy o nesprávných správných poldech rád. Po jedinečném Training Day, nabušeném Street Kings jsem se dostal k Temnému stínu. Tento film oběma zmíněným bratříčkům nestačí. To mi ale ani omylem nevadilo, protože film odsýpá jak má, drží si tempo po celou dobu, navíc zde hraje charismatický Kurt Russell a neméně charismatický Brendan Gleeson. Navíc scénář David Ayer. Oproti Street Kings se tady hraje dost i na city a rozebírají se vztahy co mají policisté doma. Začínám vlastně uvažovat že v Los Angeles je policejní prostředí prohnilé skrz naskrz. 60% ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Sheltonova notně přitvrzená variace (odpověď) na (Super)prohnilé C. Zidi(ho)? Možná. Spíše však další přírůstek do rozšiřující se nekompromisní sbírky D.Ayera aneb L.A.- „město andělů“? Bývávalo! Buďto to vzdali nebo na ně jednoduše (v pekle) nezbylo místo. Jak vidno, nejen Francie (pařížský Montmartre), ale i Amerika resp. L.A. je „oblíbenou to turistickou destinací“ pro bující korupci a organizovaný zločin ve státní sféře. Po pravdě, ono kde se mu nedaří. Nemusíme chodit daleko, že Praho! Balancování na hraně zákona je nebezpečné, nelze ho oddalovat do nekonečna, přičemž stačí jednou překročit mez a není cesty zpět. Max tak s havrany a bez fanfár. Jeden dávno ztratil ideály (pokud nějaké kdy měl), stejně jako se (kdovíkde, kdovíkdy) vytratila původní ušlechtilá myšlenka a žebříček morálních hodnot. Z ústředního motta „pomáchat, chránit, sloužit“ zbylo resp. bylo přebyto jediným, „mlčet“ aneb nehledáme (skutečné) pachatele, ale pachatele odpovídající jejich profilu. I přes celkem nekompromisní vyznění snímku, byť závěr dává jistou naději a ukazuje světélko na konci tunelu (někdo to nazývá klišé), je divák svědkem celé řady odlehčených momentů, to zejména díky „věčně žíznivému“ K. Russellovi (Sgt. Eldon Perry), kterému tento typ rolí od nepaměti sedne jak dětská prdelka na nočník (byť osobně dávám o něco málo přednost variaci, pracovně nazvanou, „věčně žíznivý šachový velmistr“).Zdatně mu sekunduje „obdivovatel historických památek-belgických Brugg“ B. Gleeson coby jeho zkorumpovaný šéf Jack Van Meter. Daleko za nimi povlává bezkrevný S. Speedman, který to uhrává „na plichtu“ s jediným „něco jako výrazem“ coby det. Bobby Keough, kterého Perry provází (rychlo)kursem zvaným škola života. Vítaným zpestřením jsou i střípky z osobního života všech hlavních hráčů, zabraňující jisté černobílosti postav resp. usnadňující (divákovi) lépe pochopit jejich chování. P.S. byť dokážu i pochopit důvody, které Ayera vedly k smířlivějšímu konci (tj., „návratu andělů do L.A. byť s notně ohořelými křídly“), osobně se taky řadím mezi ty, kteří by přímočařejší (cyničtější) alternativní závěr uvítali. 75% ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Takový klasický policajtský film, kterých se už dneska moc netočí - o poldech z ulice, kteří bojují proti zločinu jak se dá, i když to znamená porušovat zákon. Je v tom všechno, co by se dalo čekat - protřelý mazák vs. začínající bažant, alkoholismus, rozpadající se manželství. Ale hlavně díky Kurtu Russelovi, který na to pořád s přehledem má je to slušná podívaná. A posledních 30 minut (akce v ghettu uprostřed řádění negrů a závěrečný výstup při udělování hodností) je vynikajících. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v americké Kalifornii v lokalitách Los Angeles, La Verne, San Dimas, Watts nebo Parker Center. Dále se natáčelo ve filmovém studiu Center se sídlem v Los Angeles. (Terva)

Reklama

Reklama