Režie:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Miroslav Krobot, Marika Šoposká, Kryštof Hádek, Zuzana Stivínová, Jaromír Hanzlík, Sara Venclovská, Pavlína Mourková, Tomáš Bambušek, Tereza Dočkalová (více)Epizody(13)
-
Ztracený případ (E01)
-
Falza (E02)
-
Škaredá středa (E03)
-
Syndikát koně (E04)
-
Nikita (E05)
-
Srdcová sedma (E06)
-
Dobrý pastýř (E07)
-
Žihadla (E08)
-
Kobyla (E09)
-
Psina (E10)
-
Deny (E11)
-
Bankocetle (E12)
-
Jordán (E13)
Obsahy(1)
OKTOPUS je zkratka „oddělení kontroly termínově odložených případů útvaru S“. Vymyslel si ji stárnoucí kapitán Dítě hlavně proto, aby se mohl věnovat třicet let starému případu Jordán. U podplukovníka Schwarze, svého nadřízeného, nalézá pochopení, ale když mu přidělí k ruce mladou ambiciózní kapitánku Fáberovou, je brzy jasné, že jen u jednoho případu nezůstane. Kauzy, které OKTOPUS řeší, se odehrály v minulosti a na detektivech je, aby nacházeli nové okolnosti a indicie, které jim pomohou staré případy konečně vyřešit. Jejich pátrání nás zavede do zajímavých prostředí málo známé Prahy, mezi uzavřené sociální skupiny a také do hráčských doupat a na závodiště v Chuchli, kde karbaník a sázkař Dítě tráví volný čas. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (75)
česká snaha o kombinaci Odložených případů a drsné severské kriminálky, která občas funguje velmi dobře a občas skoro vůbec. Krobot je jako stárnoucí policajt/gambler fajn stejně jako Hádek jako jeho nadřízený (i když nemá moc co hrát). Co je každopádně udivující je neschopnost scénáristů napsat funkční ženskou hrdinku. V Docentovi to odnesla Tereza Ramba a tady Marika Šoposká, jejíž permanentně kyselá a arogantní Fáberová s daddy issues je většinu času pouze otravná a upřímně sem neměl chuť ani důvod jí nějak fandit nebo se o ní dozvídat něco víc. Na pěst jsou i kamerové filtry používané pro flashbacky. O těch sem si myslel že jsou pasé už tak od konce devadesátek, jenže jsem se evidentně spletl a nevypadá to vůbec dobře. Jednotlivé případy jsou každopádně celkem v pohodě, i když je občas třeba přivřít obě oči a neřešit logické lapsy...60% ()
Hlavní postavy, protivný dědek a asociální pizda, jsou každý sám o sobě dost otravní, aby to vadilo. Když jsou pohromadě, je to utrpení pro mě za čárou. Příběhy jsou vyrovnaně nudné, nezajímavé a mizerné, kdesi mezi odpadem a jednou hvězdou. Jediný dobrý byl ten poslední. Jen díky němu tuhle ČT flákotu neposílám do odpadu. ⬇️ 11% ()
Snesu bizarní dvojice vyšetřovatelů penzista, co neřídí a nestřílí + mladá kráva frustrovaná tatínkem. Nezávidím fízlům jejich kabriolety, koně, lofty ani kancly ve zvonici svatojakubskýho kostela. Za to, jak do úmoru pomahají a chraní, si trochu tý pohody zaslouží. Vydržím divnej humor, šlapky se samopalama, máničky jak z Mimikry bandu i otázky typu: "kde si byl 12.3.1991 v půl osmý večer?". Problém tohohle seriálu je hlavně v hereckých výkonech. Šoposká(!!), Mourková, Hanzlík, ten debil v archivu a mnozí (skoro všichni) další... dokonce Hádek. Na tohle koukat, to je jak vývrtkou do oka. "Já tady chcípnu", řval jsem v duchu. ()
Jako vždy úžasně mámtovpičistický major Krobot a naprosto dokonalá kapitánka sešklebená držka, která by zfleku mohla pohledem závodně odšťavňovat citróny, v poměrně originálních, zábavných, sysluplných, solidně napsaných, neafektovaně zrežírovaných i opravdovými herci zahraných pendrekiádách. Tedy až na tu státní zástupkyni, ta mě děsila už jako dětská neherečka, a jako prkenná oživlá mrtvola mě i teď nutila s ustrašeným pištěním strkat hlavu pod peřinu, kdykoliv se objevila v záběru. Každopádně bolševicky manipulativní veřejnoprávní bandita zase jednou alespoň trochu ospravedlnil to kolektivní ždímání poplatků, i když jeden, televizi nemaje, přenáší obraz leda tak z obýváku do kuchyně, a oproti všem těm Kriminálkám Invalidovna, Hnědým kódům či Policiím Otrava komerčních žump je to skutečný balzám nejen na duši, ale i na uši, oči a degenerativní mozkové poruchy. A navíc i bez afektovaně prkenného Vetchého starce. ()
Seriál mě bavil. Dvojice Šoposká a Krobot kupodivu fungovala. I na Hádka jsem si zvykl, i když mi v té roli zkraje neseděl. Seriálu bych vytkl zbytečné soustředění na model 1 díl = 1 celý případ. Například u atmosférického posledního dílu by bylo lepší ho roztáhnout na díly dva, aby se téma a postavy měly příležitost rozvinout. Podobně u některých dalších případů. A naopak, některé slabší, méně nosné případy vyhodit. Tak to jen tak mimochodem, kdyby se tvůrci a televize rozhodli natočil další řadu. Mně by to rozhodně nevadilo. ()
Galerie (364)
Photo © Česká televize / Petr Čepela
Zajímavosti (42)
- Místo, ve kterém žije mjr. Dítě (Miroslav Krobot), je stejný objekt, ve kterém žije fotograf (Vojtěch Kotek) ve filmu Betlémské světlo z roku 2022. (Winster)
- Na začátku epizody vidíme tzv. Karlínský viadukt (Negrelliho viadukt) v Praze. (Winster)
- Jako falzum jsou označovány všechny dokumenty úřední povahy, které se vydávají za něco jiného, než ve skutečnosti jsou. (sator)
Reklama