Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kleopatra
    ****

    Rozumím Haggisovi, myslím, že ano. Taky si kladu otázku, jestli je větší rasista ten, kdo používá rasistické nadávky nebo ten, kdo sebou cukne, když si černoch vedle něj sáhne do kapsy, a taky se snažím na ně odpovědět. Strach v nás, strach z nepoznaného i z poznaného, strach darovaný geny, které učinily "zkušenost"? Ano, děje se TO, ale taková mementa souběhů náhod a z nich vyplývajících očist a ponaučení se nedějí. Ta koncentrace a potřeba apelovat v podstatě jen "černobílým" tlakem je pro mě jediným mínusem filmu, protože méně by možná bylo více, ale zřejmě podle nadšených ohlasů to asi tak být mělo - aby se to líbilo,a i když vedle situací jako hrom, jsou tam i ty na hranici kýče, uvědomuji si a nepřehlížím to, že Crash je výjimečný film.(1.11.2005)

  • Marius
    ****

    Crash je nezaujatým pohľadom na rasový problém v USA. Štruktúrou veľmi pripomína Andersonovu Magnóliu, avšak chýba mu jej výpovedná sila. Problém tu vidím v tom, že na necelé dve hodiny je postáv trochu veľa, aby sme sa s nimi dokázali bez problémov zžiť a pochopiť ich. Takto musel skĺznuť k určitej typizácii postáv čo filmu u mňa zobralo jednu hviezdičku. Crash obsahuje veľa silných a jednu geniálnu (zámočníkova dcéra) scénu, neuveriteľné herecké výkony tam, kde by som ich nečakal (Philippe, Bullock) a skvelú hudbu. Rozhodne je pre mňa prekvapením roka, vzhľadom na to, že u nás šiel rovno na DVD, pretože takýto film môže v pohode pomýšľať na Oscarovú noc, pretože je pre Akadémiu ako stvorený. 8/10 ale veľmi silných.(2.11.2005)

  • Madison
    ****

    Pri komentovaní filmov by som sa mala snažiť čo najobjektívnejšie posúdiť klady alebo zápory filmu. CRASH je však ten typ filmu, pri ktorom musím nechať prehovoriť hlavne pocity bez ohľadu na jeho chyby, pretože niečo tak silne emocionálne a ľudské sa nevidí každý deň. Hlavný dejový rámec je zložený z rasistických otázok a z neznášanlivosti či netolerancie každého, kto zmýšľa a koná inak alebo len z neopodstatnených predsudkov. Tento film je dokonalou sondou do každodenného života, do našich rozhodnutí, ktoré dokážu pozmeniť osud, ľudí, správanie a zároveň vyčariť priateľské úsmevy či spôsobiť doživotnú traumu. CRASH je film o obyčajných, ničím výnimočných ľuďoch, ktorí sa učia z vlastných chýb, snažia sa zaradiť do života, učia sa milovať a odpúšťať. Svojou atmosférou mi otvoril srdce a prehovoril mi do duše. Predsa len si nemôžem odpustiť jeden zápor a to je ten, že CRASH je kvôli množstvu postáv nie celkom psychologicky dotvorený. 21GRAMOV je viac dejovo a emocionálne prepojený a na city Inarritu brnkal s väčšou otvorenosťou. Crash je po obsahovej stránke o niečo slabší ako 21 GRAMOV, ale zase lepší ako BABEL. Osobnú 1* pridávam aj za scénu zachránenia tmavej manželky z horiaceho auta, ktorá mi vyrazila dych a presvedčila ma, že človek aj napriek rasistickým predsudkom nemusí stratiť posledný zvyšok súdnosti, ktorá v ňom zostala.(13.7.2008)

  • Malarkey
    ****

    Kdyby to nebylo tak překombinovaný, tak je to výborný, jenže ze začátku se mi zdá, že je to hlavně o rasismu, a postupem času už to tak o rasismu není spíš jako o souhře náhod, které se tu setkaly protože nějakému scénáristovi se to zalíbilo právě tak, a ne jinak. Crash sice vyhrál Oscara, ale je to zároveň film na který jsem se zrovna nijak závratně nechystal a pravdou je, že jsem dělal velkou chybu. Na ten film se skutečně dobře kouká, a každou chvíli jsem čekal, co se změní v příběhu o kterém se předem ví jak dopadne, jen nikdo neví, jak to vlastně proběhne, a to je na tom všem to důležité. Mám tyhle filmy rád, ale nedokážu je hodnotit plným počtem. Stejnak na tom je třeba i Iñárritu, který točí podobné filmy a pravda je, že jsou originální, že jsou zajímavé, a že se na ně hodně dobře kouká. Ale udržet si zapamatovat si veškeré postavy, co kdo jak dělá, jak se kde kdo chová, je občas docela problém, a nechci nadávat na svojí neschopnost vyznat se v příběhu, prostě to není na plný počet. Radši mám prostější, jednodušší a hlavně přímočařejší příběhy, u kterých alespoň vím, na čem si stojím.(4.7.2009)

  • igi B.
    ***

    Nu ano - L.A. - město šílenců... Hm. Původem kanadský, víceméně televizní režisér se vpravdě velmi zhollywoodštil a natočil tenhle strukturou vyprávění sice docela zajímavý, ale dějově značně překonstruovaný (a svým způsobem i falešný a pokrytecký) film, téměř vyznívající jako nějaká agitka ku radosti takových těch pseudointelektuálských bojovníků proti nošení zbraní... Do toho vmíchat ten stále tíživý problém rasizmu, gangů a policejní brutality, troška té přirozené lidské nesnášenlivosti, nějaké ty náhody a dramatická vyústění - a ejhle! Máme Oscarový koktejl jako když vyšije... Ale o tom to vlastně je. Oni ti konzumní američané vlastně takovéto berličky na oblbnutí svědomí a vnímání reality potřebují. Nakonec si i nalžou, že tohle je to pravé ořechové umění. Ale bohužel není... Po čistě filmařské stránce bych snad i ty čtyři hvězdičky tomuhle dílku dal, ale za tu falešnou pseudolidskost srážím schutí jednu dolů. - - - P.S. Docela zajímavé je, že zde na ČSFD má film lepší hodnocení, než na >domovské< IMDb. Že by pokonzumentěnec horší byl konzumenta?... ;-)(2.11.2006)

  • - Keď boli vyhlásené nominácie na Oscara v januári 2006, Crash (ktorý bol jediný z nominovaných filmov kategórie najlepší film v tej dobe už na DVD) skočil z 103 miesta na 23 v Amazon rebríčku bestsellerov. (klayman)

  • - První nejlepší film roku (Oscar) od Rockyho (1976), který získal celkově pouhé tři ceny. (Kulmon)

  • - V čase 1:10:28 lze v bočním okénku Lincolnu zahlédnout kameramana. (imagoo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace