Hudba:
Murray GoldHrají:
Matt Smith, Karen Gillan, Arthur Darvill, Jenna Coleman, Anamaria Marinca, Naomi Ryan, David Gyasi, Rad Brown, Zac Fox, Clem So, Rupert Graves, Mark Williams (více)Epizody(16)
-
Azyl Daleků (S07E01)
-
Dinosauři na vesmírné lodi (S07E02)
-
Město jménem Milost (S07E03)
-
Síla na třetí (S07E04)
-
Andělé dobývají Manhattan (S07E05)
-
Sněhuláci (S07E06)
-
Zvony svatého Jana (S07E07)
-
Prstence Akhatenu (S07E08)
-
Studená válka (S07E09)
-
Schovávaná (S07E10)
-
Cesta do středu Tardis (S07E11)
-
Šarlatový děs (S07E12)
-
Noční můra ve stříbrné (S07E13)
-
Doktorovo jméno (S07E14)
-
The Day of the Doctor (S07E15)
-
The Time of the Doctor (S07E16)
Videa (1)
Recenze (11)
Asi nejlepší série s Mattem Smithem. Díly bývají akčnější, svižnější, temnější. Smith konečně hraje tak, jak jsem si představoval od začátku a jak měl navázat na Tennanta. Takže celkově spokojenost. Není to na 5*, ale rozhodně je to slabších 90%. A nakonec jsme se zase dozvěděli o něco více o Doktorovi... Howgh! ()
Výborný start série, která v druhé polovině zákonitě musela zpomalit . Clara je roztomilá, Matt Smith opět dokonalý a závěr série taky dobrý s pěkným cliffhangerem, který láká na výroční díl 8+/10 . Nejlepší díly: 7x02 - Dinosaurs on a Spaceship, 7x05 - The Angels Take Manhattan, 7x13 - The Name of the Doctor. ()
9/10: Sedmá série už tak vysoko nastavenou laťku posunula ještě o kousek výše. Rozloučení s Amy a Rorym na mě dojem neudělalo, jelikož (narozdíl od mnohých) mi tihle dva k srdci zase tolik nepřirostli. Matt Smith demonstruje svůj herecký um, nová společnice Clara si mě ihned získala. Skvělých epizod je přehršel (Asylum of the Daleks, A Town Called Mercy, The Bells of Saint John, The Rings of Akhaten, Cold War, Journey to the Centre of the TARDIS) a celé to končí v jednom z nejlepších finále, které obnovený Doctor Who nabídl a které vkusně připravuje půdu pro výroční speciál i konec 11. Doktora. ()
Sedmá řada je bezkonkurečně nejlepší sérií Matta Smithe. Moffat se poněkud odmlčel a příběh už nepůsobí tak zmateně, já mám prostě radši ty jednodílné epizody. Prvních pět epizod se veze na vlně minulých řad a je fantastická. Skvělý příběh s Daleky, Arthur Weasley a školník Filch, Andělé a River. No, Moffat se sice odmlčel, ale nelíbí se mi, jak se zbavil mých oblíbenců Amy a Roryho. No, mohl jsem to čekat, že, po všech těch tragédiích. Ale tady jsem se už fakt naštval, ale hned jsem mu to odpustil, protoýe ta rozlučka byla skvěle natočená i zahraná, dojemná, srdcervoucí, perfektně napsaná. První polovina je prakticky bezchybná, slabší je jen Síla na třetí. Druhá polovina, nová společnice, nově (skvěle) upravená znělka a zase trochu jiné, vtipnější, celkové vyznění. Clara je naprosto úžasná společnice a Amy jest překonána. Sněhuláci jsou nejlepším vánočním speciálem (viz samostatný komentář) a neviděl jsem díl, který mě zklamal. Viktoriánská Anglie, Severní pól, ukolébavka pro Boha, interiéry TARDIS, duchové, Paternoster gang a ultimátně vtipný Strax, opravdu jsem maximálně spokojen, jak jen můžu být. Finále se opět povedlo a já se těším na Capaldiho. Jedna z nejlepších sérií obnovené éry a pokud bude další taky taková, budu mít ohromnou radost. Nic proti Moffatovi, ale bez něj to Doctorovi svědčí víc. Za 100%. Clara je kočka a ty epizody luxusní. ()
Prequel + Asylum of the Daleks (7x01) 5/5: Eggzz... term... in... ate! Nejlepší (a svým způsobem i nejhravější) novodobá epizoda s více než jedním Dalekem. Dinosaurs on a Spaceship (7x02) 3/5: Jurský park meets Armageddon. Škoda že tu záměrnou brakovost odráží spíše název než samotná epizoda, která dojíždí především na přelidněnost Doktorova týmu. The Making of a Gunslinger + A Town Called Mercy (7x03) 4/5: Terminátor a zúčtování V pravé poledne. Kdo by to byl řekl, že westernový formát tomu až tak sedne? The Power of Three (7x04) 4/5: Jak je první polovina výtečná, hravá a netradičně pojatá, tak je druhá tuctová, nenápaditá a bezpočtukrát viděná. The Inforarium + The Angels Take Manhattan (7x05) 4/5: This time... BLINK! Výtečné, znepokojivé (především ti prdelatí mimiandílci a jejich olbřímí "svobodná máti") i osudové, ale s chladným závěrem; mělo to mít nějaký emocionální dojezd, když už je to definitivní rozlučka s jednou érou. The Battle of Demons Run: Two Days Later + The Great Detective + Vastra Investigates 4/5: Origin Paternoster gangu uvozující vánoční speciál. The Snowmen (7x06) 4/5: Viz profil speciálu. The Bells of Saint John: A Prequel + The Bells of Saint John (7x07) 4/5: Epizodický styl Doctora Who má i své stinné stránky; kupříkladu nosné a zajímavé postavy jako je tentokrát Kizletová mizí v zásadě v momentě, kdy se objeví. Každopádně ze seznamovacích epizod Doktora s novou společnicí je tato ta lepší, byť ani zdaleka ne nejlepší. The Rings of Akhaten (7x08) 3/5: Značně standardní (byť zpěvavá) epizoda dle zavedeného mustru "budoucnost a něco nekalého", která však obsahuje hned několik nádherných jímavých momentů. Cold War (7x09) 4/5: Gatiss působivé návraty "starých známých" umí a tedy to je potvrzuje, bohužel se však i zas a znovu potvrzuje, že Clara je sice půvabná a skvěla zahraná, ale je tak pasivní, že opět nemá co dělat a je pro děj zcela zbytečná. Hide (7x10) 5/5: Sedmdesátková stylová duchařina. Nebo tak nějak. Clara and the TARDIS + Journey to the Centre of the TARDIS (7x11) 3/5: Androids don't get bored. Seznámení s "vnitřnostmi" TARDIS, které mělo přijít spíše v některé z úvodních iniciačních epizod seriálu. Trio skládkařů dobře vymyšlené, ale nevyužité a špatně napsané. A také si to mohlo odpustit do děje násilně naroubované "zombíky". The Crimson Horror (7x12) 4/5: Uvolněnější epizoda, která se nese v duchu vánočního speciálu „The Next Doctor“. Jak dokazuje úvodní dvacetiminutovka, tak by to paradoxně lépe fungovalo zcela Doktora prosté či aspoň mohl být spasen později; nejlépe před koncem. Nightmare in Silver (7x13) 3/5: Věřím, že na papíře sepsané Gaimanem to mohlo působit mnohem lépe, než jaké to ve výsledku je. A jakoby nestačilo, že „je to onaké čudné“, tak jde navíc i o vůbec první (a naštěstí i poslední) epizodu, kde Matt herecky zcela selhává. Clarence and the Whispermen + The Name of the Doctor (7x14) 4/5: Osobně mi finále, které sází čistě na osobní rovinu sedne více než další zánik vesmíru/invaze Země; škoda, že to bylo takové hrrr. Ovšem když nic jiného, tak aspoň víme proč Doktor stále běhá a utíká. A kdyby již nic jiného, tak tenhle díl obstojí čistě jen díky hlášce „Little Daleks!“. The Night of the Doctor + The Last Day 4/5: Natolik zásadní (v případě té první) a dobré (v případě obou) až je s podivem, že nejde o součást regulérního dílu. The Day of the Doctor (7x14) 4/5: Viz profil speciálu. The Time of the Doctor (7x15) 4/5: Viz profil speciálu. () (méně) (více)
Galerie (570)
Zajímavosti (33)
- Není to poprvé, co mezi sebou spolupracovali tři Doktoři (Matt Smith, David Tennant a John Hurt). Poprvé se tak stalo ve čtyřdílném příběhu začínajícím epizodou The Three Doctors: Episode 1 v původním seriálu Doctor Who (od r. 1963). (P. J. D.)
- V rámci Comic Conu v San Diegu bol uvedený úplne prvý trailer na výročný špeciál, ktorý však paradoxne spôsobil namiesto nadšenia mnoho zloby, najmä práve v Británii. BBC totiž trailer odprezentovala len na tomto stretnutí a viac ho nemienila a vlastne ani nezverejnila ďalej. Veľa britských fanúšikov to pobúrilo, no ani veľa negatívnych ohlasov (a taktiež úplne podrobný popis traileru) BBC neprimälo k zverejneniu. (The M)
- Šála vědkyně Osgood (Ingrid Oliver) je šála, kterou měl na sobě Čtvrtý Doktor (Tom Baker) z původního seriálu Doctor Who (od r 1963). (P. J. D.)
Reklama