Režie:
David CronenbergScénář:
Steven KnightKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Naomi Watts, Vincent Cassel, Armin Mueller-Stahl, Sinéad Cusack, Mina E. Mina, Donald Sumpter, Josef Altin, Aleksandar Mikic (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Každý hřích i zločin zanechávají nějakou stopu. Ambiciózní, chladnokrevný Rus Nikolaj Lužin pracuje v Londýně pro významnou mafiánskou rodinu. Jeho největší předností je rychlost a chladnokrevnost. Ani na okamžik neváhá porušit zákon, použít násilí či někoho dokonce zabít. Situace se změní ve chvíli, kdy porodní asistentka Anna objeví deník ruské dívky, která zemřela při porodu, a rozhodne se pátrat v její minulosti… Kriminální thriller režiséra Davida Cronenberga (tvůrce známých titulů eXistenZ, Moucha, Mrtvá zóna, Dějiny násilí) byl na Torontském mezinárodním filmovém festivalu v roce 2007 oceněn hlavní cenou za režii (David Cronenberg), další získal za výpravu, střih a zvuk. Kromě toho mu patří ještě další významná filmová uznání. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (1 049)
Na mě až moc jednoduchá a neobjevná komorní storka o zapletení se obyčejného člověka s nebezpečným světem ruských mafiánů v Londýně. Má to pár příjemně brutálních momentů, dobré obsazení (Armin Mueller-Stahl vystřihl velmi charizmatického bosse a frajer Cassel je fajn i v roli slabocha), ale Cronenberga v tom necítím ani trochu. ()
Takový kratší ruský Kmotr nebo Skrytá identita, pokud bych měl Východní přísliby popsat jednou větou. Stejně jako u Kmotra je jeden film nedostačující pro popis celého potenciálního děje, podobně i herci jsou výborní - zde Naomi Watts a Viggo Mortensen. Hvězdami tetovaní vorové v zakoně, zklamání ruského kmotra ze svého syna, mrtvá čtrnáctiletá rodící dívka, krev, podřezaná hrdla a uřezané prsty. ()
Cronengerg opět září ! Ten chlap je génius. Je to drsný příběh o zločinu a spasení s neobvyklou (skrytou) něhou. Cronenberg používá každou možnou narážku k rozvíjení příběhu. On nás upoutá k příběhu, ponoří nás emocionálně k postavám,které nejsou líčené jako Špatné či Dobré. A tohle je Cronenbergův mistrovský talent, ukázat nám každou postavu jak si on přeje, bez jakéholiv předešlého výroku a nepřítomě přivodí diváky hrát emocionálně s něma.Scéna v sauně jednoznačně největším Highlightem filmu. 75%. ()
Je přirozené, že lidé jedí. Je přirozené, že lidé jedí také ve filmech? Neřekl bych. Pokud nejde vyloženě o „žrací“ film, zřídkakdy narazíte na scénu s jídlem, která vám utkví v paměti. Do zhlédnutí Východních příslibů pro mne takovou scénou byl recept na delikátní omáčku na špagety z Kmotra. A nyní? Anna vchází společně s majitelem do kuchyně útulného rodinného podniku a je jí nabídnuta ochutnávka z velkého hrnce, v němž probublávají kusy čehosi červeného, co s jistou obezřetností snímá také kamera. "Lidské ostatky!", napadlo mě jako první. Jak následně vyjde najevo, režisér s námi hraje hru – šlo o pravý ruský boršč. Co oceňuji s každým dalším Cronenbergovým filmem více - tu hru může hrát každý. (více) 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Visáč, Vitason, m.zub ()
"Where are you going?" Mortensen opět jako nejednoznačný převozník přes řeku Styx tekoucí mezi dvěma zcela odlišnými světy, borščový strýček, z kterého mrazí Mueller-Stahl a drunk/queer měkkota Cassel. Jakmile se byť jen jeden z nich objeví v záběru, nejdou z něj odtrhnout oči a co teprve, když jsou tam všichni tři.. Stále zajímavější Cronenberg poprvé zcela opustil při natáčení kanadskou půdu a stejně jako v History of Violence mě znovu naprosto dostal neobyčejným zpracováním obyčejného příběhu. "What the fuck do you care?" ()
Galerie (63)
Zajímavosti (23)
- Ruské tetovanie "života" malo v prvej verzii scenára iba okrajový význam. Zmenil to až Viggo Mortensen (Nikolaj), ktorý režisérovi poslal knihu o tetovaní v ruských väzniciach. Kríž na jeho hrudi znamená, že je zlodej dobrého postavenia. Kostol s troma vežami znamená, že bol trikrát odsúdený. (gogo76)
- Naomi Watts (Anne) zjistila, že je těhotná, dva týdny po začátku natáčení. Nejprve se snažila to skrývat, než na to přišla kostýmérka. (don corleone)
- Scéna v sauně byla od začátku nacvičována se skutečnými herci, nikoliv kaskadéry. Trénovalo se několik dní a scéna se natáčela celkem 2 dny. (don corleone)
Reklama