• DaUr
    ****

    [Pilot]: Realistický, díky absenci hudby téměř dokumentární pohled do Irácké války, který se nebojím porovnat s Bratrstvem neohrožených z války předchozí. To je jistě kvalitněji, filmověji natočeno (což je dáno i tématem, tady se prostě tolik nestřílí, a tehdejší vojenství bylo jaksi... stylovější), ale přesto má Generation Kill určitý náboj, který i ze stereotypního přejezdu pouště dokáže udělat poutavou podívanou. Jako ve většině prvních dílů je na nás i v tomto vychrstnuto mnoho, velmi mnoho různých postav, ze kterých lehce vyčnívá pouze Alexander Skarsgård (i když asi jen proto, že jsem ho znal již dříve), zbytek je zatím poměrně nevýrazný. To ale není výtka, na tak malém prostoru zatím nemůže každá postava získat svůj příběh. [2. díl] Lepší, mnohem lepší. Přibyla akce, některé z postav už mají více prostoru a dostávají se tak do popředí pozornosti, a seriál mě i přes svou lehkou stereotypičnost baví víc a víc.(22.9.2011)

  • O´Neill
    *****

    Tenhle seriál si zaslouží pěti hvězdičkové hodnocení. Natočený je opravdu skvělě, a ve filmu vládne perfektní atmosféra, kdy se divák naprosto vžije s herci. Vše působí velice reálně, a skvělá hudba tomu taky dodává patřičný efekt. Za mě, zkrátka i když nejsem bůhvi jaký fanoušek tohodle žánru, dávám plný počet.(1.12.2009)

  • HoneyBunny
    ****

    Generation Kill je jeden z nejzajímavějších seriálů posledních let. Nemusí se vám líbit. Popravdě - nesnaží se zalíbit. Nemáte tu žádný silný příběh, který by spojoval jednotlivé epizody. Chybí tu hlavní hrdina. Ženskou postavu tu najdete jen těžko, takže to rozhodně není pocitová záležitost. Mluví se tu víc než střílí. Na konci epizod nemáte cliffhangery, nikdo vás nenutí sledovat další díl. Není tu hudba, která by podtrhovala emoce. Přesto ale nějakým záhadným způsobem funguje. Místo jednolitého příběhu sledujete fascinující historky z běžného života mariňáků, kteří hláškují jako o život (jedna z mála věcí, které na GK působí trochu nereálně, Colbertovy a Rayovy vtípky jsou až moc dokonalé). Emoce vám nikdo nepodbízí, zastřelené irácké dítě nepotřebuje srdcervoucí housle. GK vás nutí přemýšlet a přehodnocovat své názory. Nejdřív vám naservíruje obrázek, který všichni známe - parta mariňáků, nadržená na akci, ve které se hodně střílí a hodně toho bouchá. Ale brzy zjístíte, že takhle jednoduché to není a nic není černobílé. Seriál zůstává obdivuhodně nezaujatý, neříká vám, že válka je svinstvo nebo že mariňák je národní hrdina. Prostě se jen snaží ukázat, jak operace Irácká svoboda vypadala. A daří se jí to velice dobře. Blíže k dokumentu už muže mít televizní seriál těžko. A abych nezapomněla - přes výše napsané je Generation Kill velmi zábavný. Celá irácká válka a způsob, jakým byla vedena, tu působí až směšně absurdně - což je i poselství seriálu: Válka je jeden velkej bordel. Peace sucks a hairy asshole, Freddy. War is the motherfucking answer.(29.10.2009)

  • Arachneuss
    *****

    The Wire Reloaded, tentokrát v první invazní vlně do Iráku. Paradoxně největším problémem seriálu je jeho téměř dokumentární autentičnost v každé sekundě, což nemusí sednout zrovna každému. Místo neustálého střílení se zde vedou dlouhé dialogy, ať už hodné k zamyšlení či pouze podkreslení atmosféry okolo bojujících vojáků, které jejich země poslala do konfliktu, jemuž nerozumí a s rozkazy, které nechápou. Tvůrčí tým v devíti dokonalých hodinách představuje válečný žánr tak, jak se jej ještě nikdo neodvážil zobrazit. Hranice mezi životem a smrtí téměř neexistuje, za ty největší průsery muže samo velení ozbrojených sil a invaze samotná tak nakonec napáchá na obyvatelstvu země více škod, jak užitku. Generation Kill je naprosto jedinečné dílo, které minimálně ve svém žánru nemá obdoby. Nabízí do detailu propracovanou psychologii postav, desítky momentů, nad kterými zůstane rozum stát a hlavně holou skutečnost, že válka je zkušená děvka, s kterou nevymrdá ani ten nejtvrdší mariňák.(17.5.2010)

  • danoo
    *****

    Metodologickým prístupom tu nie je rozprávanie, ale faktografické zachytenie života (ako to kedysi od realizmu požadoval Guy de Maupassant), ktorého príbeh sa odohráva „na ceste" do Bagdadu. No Pozor! Nie je to len dokument z vojny (podobne ako napr. Ch o ď . a . p o z e r a j . s a . od Elema Klimova). Práve finálna scéna podfarbená Cashovou piesňou When the Man Comes Around potvrdzuje, že cieľom tvorcov nebolo len konštatovať fakty, ale aj morálne klasifikovať. A navyše pri tej všetkej závažnosti, autentickosti a surovosti som sa pobavil, pretože akcie (ak sú) sú napínavé a celá séria obsahuje i vtipné vsuvky. TWO THUMBS UP.(6.7.2010)

  • - Seržant Rodolfo "Rudy" Reyes hraje v seriálu sám sebe, narcistického a svalnatého mariňáka posedlého krásou. (c.tucker)

  • - Družstvo seržanta Colberta (Iceman) mělo svůj Humvee vyzbrojen 40 mm rychlopalným granátometem Mk. 19 ("devatenáctka"). Kadence přes 300 ran/min, dostřel 1600 m. Trombley obsluhoval lehký kulomet FN Minimi M249 ráže 5.56 mm ve verzi PARA. Iceman používal útočnou pušku Colt M4 ráže 5.56 mm s noktovizorem (noční vidění), v podvěsu granátomet M203 ráže 40 mm. (c.tucker)

  • - Chybou v zásobování dostali mariňáci protichemické obleky v lesní kamufláži "Woodland", což se během operace Irácká svoboda v roce 2003 skutečně stalo. (c.tucker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace