Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Říkají mu Řidič. Přes den je filmovým kaskadérem, po nocích si přivydělává jako nájemný řidič zločineckých gangů. Nezajímá ho o jakou práci ten večer zrovna jde, řítí se nocí s policejními vozy v zádech. Shannon je Řidičovým učitelem i manažerem, který se ho snaží dohazovat filmovým režisérům i zlodějům, kteří za něj jsou ochotni dobře zaplatit. Shannon má v plánu koupi vozu, ve kterém by se Řidič mohl zúčastnit profesionálních závodů. Navrhne, aby se investorem stal Bernie Rose, místní boháč s pochybnými zdroji příjmů. Samotářskému a ze svého dvojího života značně rozpolcenému Řidiči zcela změní život náhodné setkání se sousedkou Irene, se kterou tráví stále více času. Vše se však změní když je z vězění propuštěn Irenin manžel Standard. Řidič se s ním domluví na poslední loupeži, která Standardovi umožnit splatit dluh, kvůli kterému ho vydírají gangsteři. Ukáže se však, že šlo o nastraženou past. Vše se začíná komplikovat a aby Řidič ochránil sebe i Irene, musí udělat to, co umí nejlépe – řádně šlápnout na plyn. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (2 624)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Drive se chce stavit do pozice filmu stojícího mimo hlavní proud svého žánru. Nechce být jen lacinou nebo třeba i drahou popkornovkou, která staví na efektech, rozpočtu a hvězdách. Je to pozér, kterému záleží na image, rád se nechává vídat ve společnosti těch, co se považují za vytříbené estéty, za znalce pravého umění a nikoliv pouhé konzumenty zábavy. Celkem se mu to i daří, především díky hypnotické hudbě a pomalé kameře, které spoluvytváří napětí a sugestivní atmosféru. Pokud si ale dáte práci a vysvléknete drive ze slušivého kabátku, najdete tuctový příběh, překvapivě neoriginální a snad až triviální, s postavami, které se snaží být cool na úkor své uvěřitelnosti a vnitřní logiky. Pochopitelně coolovitost Drive nemá nic společného s tím, jak coolovitost chápe například série Kurýr určená pro popkornovější publikum. Eticky dost pochybná je zřejmá estetizace brutálního násilí a především - tvůrci vnímají svého hrdinu jako pozitivní protiváhu mocných padouchů a jejich poskoků, jako ochránce a svého druhu romantickou postavu z podsvětí. Z mého pohledu vypadá a jedná Řidič spíš jako ukázkový psychopat - jeho neschopnost prožívat a sdílet lidské emoce, odbourání etických zábran, sklon k asociálnímu chování a výbuchy násilí ho jasně demaskují. Na místě Irene bych se svého ctitele spíš bál. Chování hlavních protihráčů je plně v zajetí rituálů, bohužel ale konstruovaných scénáristou, než vyplývajících z reality amerického podsvětí a povahy střetu filmových postav. Celkový dojem: 60 % za vizáž snímku, nikoliv jeho obsah. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Refn ma jedno uzasny nadani. Dokaze vzit hodne zajimavy tema, ktery slibuje drsnou jizdu a je jedno, jesli to je film o vezni, co se rad rve, o barbarovi nebo v tomhle pripade o ridici pro lupice a z ocekavany akcni jizdy udela artovku. Vetsinou mu to nevyjde a je to neskutecne se tahnouci nuda, ale tentokrat to docela zvladnul. Ne v tom smyslu, ze by film byl sviznej a akcni, to rozhodne ne, je to pomaly, moc se tu nemluvi, ma to takovou melancholickou atmosferu, jenze zaroven to taky dokaze zaujmout a nenudi. Herecky obsazeni je fajn, ale samozrejme to je hlavne o Goslingovi. Chvily jsem premejslel, jestli je jeho postava nema, retardovana nebo zahadna, protoze on furt tak nejak jen klidne kouka, ale pak jsem si na to zvyknul a musi se uznat, ze to je docela stylovy. Co se tyce tech jizd autem, nejsou to zadny kuryrsky akcicky ala Statham, ale rozhodne to dovede strhnout. Navic jak je u Refna dobrym zvykem, pro nejakou tu brutalitu se nejde daleko, takze neni problem rozkopat drzku a podobne. Celkove tak ohrany tema podany zajimavym zpusobem a pravdepodobne Refnovo nejlepsi film. ()

Reklama

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Terapie, díl tři. Hype hraničící s absurditou. Absolutně prázdná nuda, jednou přerušená slušnou honičkou a dvakrát nebo třikrát přehnaně krvavou scénou. Mezi tím chodí Ryan Gosling a vrhá pohled "po tomhle záběru se fakt už pudu vysrat", který tu a tam vystřídá výrazem "paní máte loštomilouškého chlapešta". Možná to není úplně jeho vina, protože mu to předepisuje scénář, ale našlo by se snad pár herců, jejichž charisma by utáhlo málomluvnýho drsňáka, kterej taje pod, ehm, teplými pohledy sousedky a jejího synáčka. O děj tu moc nejde, ten se jen občas prodere zpod deky, pod kterou ho drží - no, to - jo, umění. Pod uměním si zde třeba představit dlouhý zoufale prázdný záběry na dlouhej, zoufale bezvýraznej obličej hlavního postaváka a sem tam obdobně prázdnou větu nebo dialog. Jednání tu nemá logiku - např. nevíme, proč vlastně hlavní hrdina je na šikmý ploše, zjevně ho to nijak netěší, přitom k tomu zároveň neni nijak existenčně nucenej ani mu to nepřináší nějakej echtovní zisk. Stejně tak jeho pozdější protivníci postupujou často v rozporu se zdravým rozumem a korunu tomu nasazuje výtah, jehož cesta mezi čtvrtým patrem a garáží trvá asi třetinu filmu. Jo vono je to vlastně vo melancholii. Tak to prosím zábavu, přátele, v horším případě chlast a a antidepresiva, ne hluboký mlčení. A teď si jdu hrát s angličáky, brm brm. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

První, na co jsem zabrala, byl skvělej soundtrack a teprve pak na děj, protože ten rozjezd byl trochu pomalejší. Stejně se celý film odehrával v jakémsi hypnotickém pomalém tempu a atmosféře. Jsou filmy, kde téměř nestíhám titulky, ale tady jsem byla v naprosté pohodě, protože množstvím slov Drive zrovna nehýří. Jestli nám chtěl Nicolas Winding Refn podat thriller na trochu jiném talíři, tak se mu to rozhodně podařilo. Na mě osobně tam bylo té brutality trochu příliš, ale já do toho šla hlavně kvůli Ryanovi, kterému se to podařilo sehrát opět výborně. Takže ta třetí hvězda je hlavně za něj. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Výtečná atmosféra, výtečný Gosling a všudypřítomný ambient dělají z Drive skutečně jeden z nejlepších a především nejzajímavějších filmů roku. Refn opět volí pozvolné vyprávění, aniž by se ale přitom jakkoliv podbízel divákovi a šel mu na ruku. Ten buďto stíhá jeho ostré úhybné manévry, nebo má smůlu. K dokonalosti tomu ale chybí elegantněji dotažené finále a zdaleka největším problémem je paradoxně nekompromisní, až přehnaně naturalistická brutalita, bez které by se film rozhodně obešel. Jinak ale palec silně nahoru. P.S.: Řidič je jednoznačně gay, což dělá zpětně jeho motivace a chování mnohem zajímavější a postavu komplikovanější, rafinovanější a vůbec tak nějak "hustší" :) ()

Galerie (150)

Zajímavosti (137)

  • Keď Nicolas Winding Refn prechádzal katalógom mixu Johnnyho Jewela, vybral skladby "Under Your Spell" a "Tick of the Clock", pretože si predstavoval film ako rozprávku. Počas vrcholu filmu sa melódia "A Real Hero" o stávke byť "skutočným človekom a skutočným hrdinom" opakuje, pretože vtedy sa Vodič (Ryan Gosling) mení na oba tieto statusy. Pôvodne sa Jewel obával, že "Under Your Spell" môže byť príliš doslovná, ale čoskoro si uvedomil, že v Drive je použitá "...presne tak, ako som ju cítil, keď som ju písal. Určite zachytil detail skladby, pochopil, čo malo znamenať, a chcel preniesť tú emóciu divákovi, ten istý pocit." (Pat.Ko)
  • Tím postavil budovu Vodičovho (Ryan Gosling) bytu, ktorá zahŕňala chodbu a výťah, ktorý spojil jeho byt s bytom Irene (Carey Mulligan). Beth Mickle tiež postavila striptízový klub a apartmán Bernieho Rosea (Albert Brooks) v opustenom objekte. Jedným z najnáročnejších úloh bolo premieňanie obyčajnej autodielne v Los Angeles na veľkolepý predajný priestor. (Pat.Ko)

Související novinky

Po kom půjde Neonový démon?

Po kom půjde Neonový démon?

06.02.2015

Dánský režisér Nicolas Winding Refn (Bronson, Barbar) si řádně nakopnul kariéru s Drive. Jeho předloňský film Jen Bůh odpouští ale naopak všude vyhořel, takže Refn o mainstreamovější pozornost opět… (více)

Ryan Gosling režíruje fantasy

Ryan Gosling režíruje fantasy

25.11.2012

Ale nečekejte hobity, elfy, čaroděje a meče. Režijní debut čím dál populárnějšího a uznávanějšího herce (brzy jej uvidíme v krimi The Place Beyond the Pine) je popisovaný jako „pochmurná moderní… (více)

Refn a Gosling ještě brutálnější

Refn a Gosling ještě brutálnější

29.03.2012

Nemusíte „melancholický thriller“ Drive považovat za nejlepší loňský film. Neupřete mu ale, že šlo o pozoruhodný počin, který měl odvahu nabourávat žánrová pravidla (však se i dočkal v Americe žaloby… (více)

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Reklama

Reklama