Režie:
Antoine FuquaScénář:
Michael C. MartinKamera:
Patrick MurguiaHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Ethan Hawke, Richard Gere, Don Cheadle, Wesley Snipes, Ellen Barkin, Robert John Burke, Lili Taylor, Michael Kenneth Williams, Wass Stevens, Sarah Thompson (více)Obsahy(2)
Tři přátelé, tři policisté, tři příběhy. Strhující drama z prostředí newyorského policejního sboru, jež realistickým způsobem zachycuje, jak jednoduché je překročit hranici oddělující od sebe muže na straně zákona a zločinu. Každodenní povinnosti řadových policistů ve městě, které nikdy nespí a nedovolí usnout ani divákům v kině. Režisér Antoine Fuqua (Training Day) opět dokázal nevšedním, a přesto drsně realistickým, způsobem zachytit život strážců zákona. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (300)
Fuqua sa znova vracia k žánru ktorý ho preslávil. Drsná dráma medzi policajtmi a gengstrami. V konečnom dôsledku treba povedať, že film je lepší ako Odstreľovač, alebo Kráľ Artuš. Ale aj samotný Training day pokryvkával na miestach, ktoré dokázali L.A. utajené skutočnosti, alebo filmy Davida Ayera ustáť. Problémom je väčšia spätosť s hrdinami. Väčší dôraz na budovanie charakterov a na väčšie spojitosti medziľudských vzťahov medzi postavami. Vo filme sledujeme tri dejové línie a pritom len tá s Richardom Gereom stojí za zmienku. Pričom aj nej chýba potrebnejšie vykreslenie. Fuqua a scenárista Martin sa rozhodli, že čím menej o minulosti hlavného hrdinu budeme vedieť tým lepšie. Sledujeme ich v konečnom dôsledku len v určitom úseku ich života. Lenže spomenúť nejaké veci a potom neukázať vizuálne ich dôsledky je veľkou chybou. Skutočné kamarátstvo medzi Cheadleom a Snipesom sa nedá vysvetliť len obyčajným potľapkaním po chrbte a kvázi dôverou. Zmätenosť Ethana Hawkea sa nedá znázorniť spoveďou v kostole a potom už ničím iným. Každý z hrdinov podstupuje zúfalé kroky, tie ale akoby zanechávali pocit zbytočnosti. Prečo to hrdinovia robia, keď v konečnom dôsledku tie veci nie sú až také zlé? ide o česť? Ale kde je ukázaná? Ide o spravodlivosť? Ale voči komu? Film je síce pekne zrežírovaný a nenudí, ale vyšumí z hlavy rýchlejšie ako šumienka v pohári vody. Dobrá myšlienka, ale robená lepšie inými tvorcami. ()
Klasicka mozaika o troch policajtoch, ktorych osudy sa prakticky vobec nepretnu. Filmu najviac uskodilo pomale tempo, odtazita atmosfera, ktora nedokaze divaka dostatocne vtiahnut do pribehu a zaver ktory ma natolko unahlene rozuzlenie plne nahod, az to bolo komicke. Herecke vykony su slusne. Najviac ma potesil Wesley Snipes, ktory ma sice malo priestoru, ale dokazal, ze hrat vie stale velmi dobre a zasluzil by si viac prilezitosti v kvalitnych filmoch namiesto tych videosraciek, ktore teraz toci. ()
Pohled mezi policisty dobré, špatné, mladé, staré, kde každý z nich si nese své problémy. Práce v utajení nebo rodinné trable otevírají možnosti vymáčknout z filmu napětí, city… Fuqua ale s ničím nejde na krev a tak zajímavých a vyhrocených momentů je ve filmu po málu. Vzhledem ke stopáži se to může trochu táhnout. Zpracování se zvlášt nevymyká nápadem ani kvalitou dialogů a po předchozím Training Day se tak o žádnou bombu nejedná. Policejní dramata mám ale rád, dobré obsazení a herecké výkony udělali své a tak jsem spokojený. Jsou to slabší 4*. Svižnějším pohledem do policejních řad je Street Kings. Alternativa: Street Kings, Training Day, Harsh Times, We Own the Night. ()
Antoine Fuqua už po několikáté dokazuje, že je pouhým rutinérem, jehož Training day byl asi režijní vrchol. A návrat do stejného žánru se mu vůbec nepovedl. Jeho režie je nevýrazná a ničím nezaujme. Film se vleče hooodně pomalým tempem a scénář je nezajímavý. Z dějových linek mě zaujala vlastně jenom ta okolo Dona Cheadla, ostatní mi přišli až moc předvídatelné a docela i zbytečné. Pochvalu si tak zaslouží pouze do jednoho výborní herci. Ti ale sami výborný film neudělají. ()
S Brooklyn´s Finest mám stejný problém jako s dosavadními Fuquovými filmy. Mají dobré a zajímavé téma, povedenou kameru, dobře zvolenou hudební složku, ale jsou takové "zpatlané". Začátek Brooklynu je hrozně dlouhý a chvíli mi trvalo, než jsem vůbec pochopil, o co půjde. To jsem se lehce nudil. Ale zase jak se blížil konec, tak to nabíralo grády a konečně se začalo něco dít. Herci jsou všichni (ano, i Gere) dobří a role jim lze věřit. Hawke je sice trošku afektovanější, než by bylo zdrávo, ale to vem čert. Potěší solidní Snipes, který ještě má na pořádné filmy. Hudební složka (ne hiphopová) je dobrá, správně zvolené skladby. Místy je to opravdu hodně složitě propletené a nepřehledné, ale ke konci se to všechno tak nějak sejde. Možná, že černochům a lidem znalým Brooklynu se to bude líbit mnohem víc. Předpokládám, že když Fuqua je černoch, tak ví, jak to v této komunitě chodí, takže je to snad realistické. Nic proti ničemu, relativně solidní kriminálka. 60% ()
Galerie (52)
Photo © Thunder Road Productions
Zajímavosti (4)
- Po pětileté pauze od filmu Blade: Trinity (2004) se jedná o první snímek Wesleyho Snipese, který se dostal do kinodistribuce. (KucC)
- Počítačová hra, ktorá sa mihne na obrazovke je "Mercenaries: Playground of Destruction" od vývojárov z Pandemic Studios. (Real Tom Hardy)
- Slovo "fuck" ve filmu zazní 270krát, což je 1,93krát za 1 minutu. (Dixxx)
Reklama