Tvůrci:
Jesse ArmstrongHudba:
Nicholas BritellHrají:
Brian Cox, Jeremy Strong, Matthew Macfadyen, Sarah Snook, Kieran Culkin, Alan Ruck, Nicholas Braun, Hiam Abbass, Natalie Gold, Mary Birdsong (více)VOD (1)
Série(4) / Epizody(39)
Obsahy(1)
Rodina Royových – Logan Roy a jeho čtyři děti – řídí jeden z největších mediálních a zábavních konglomerátů na světě. Seriál Boj o moc sleduje jejich životy poté, co se stárnoucí otec rozhodne ze společnosti odstoupit a jeho potomci zvažují svou budoucnost. Drama, které se odehrává v New Yorku, zkoumá témata moci, politiky, peněz a rodiny. Logan Roy, tvrdý, vlivný a stárnoucí patriarcha, stojí v čele společnosti Waystar Royco, rodinou řízeného mezinárodního mediálního konglomerátu. Žije se svou třetí manželkou, milující a impozantní partnerkou Marciou. Kendall Roy, Loganův nejstarší syn z druhého manželství, ve firmě působí jako prezident divize a je Loganovým právoplatným nástupcem. Kendallův mladší bratr Roman Roy je Loganův upřímný a prostořeký syn, který se rád baví a ve Waystar už nadále nepracuje. Siobhan "Shiv" Royová, Loganova jediná dcera a nejmladší ze všech dětí, se snaží udělat kariéru v politice. Connor Roy, Loganův nejstarší syn a jediný potomek z prvního manželství, se pokouší vést nezávislý život v Novém Mexiku. Jakmile se Loganovy narozeniny zvrhnou v boj o moc mezi otcem a synem i mezi sourozenci samotnými, začne stoupat napětí. Royovy děti stojí před těžkým rozhodnutím poté, co vypukne spor o vedení společnosti a rodinná loajalita se začne drolit. (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (98)
Spolu s Kdo je tady ředitel a Viceprezident(ka) zas něco , co mě roztlemilo od lalůčku k lalůčku. Smál jsem se asi víc, než možná by bylo autorům milo (ale jo, taky mi občas bylo trapně koukat na ty figurky co ne a ne pohnou zeměkoulí, nebo aspoň s ultrapatriachátem-což už asi záměr autorů byl). Tuhle formu vyprávění žeru. Jen doufám , že třetí řada se zas nepřehoupne někam dál a dál, by z toho jednou zas nebyla nějaká ta Spice Op(e)ra (což se onehdy přihodilo jistým Biliónům). (-no a po shlédnutí třetí řady /ta je zatím jinak hodnocena hodně vysoko/ jsem jednu hvězdu ubral - už je to pro mě selanka na jedno téma, takže nová Dynastie (?) v novém hávu (?), --další řady mně minou) ()
"I love you, but you are not serious people." Dallas pro náročného sviňá... Ehm, diváka. Zbohatlíci s "daddy issues", kdy jeden každý se považuje za alfu (kterou není), si v nejvyšších patrech mrakodrapů vrážejí korporátní dýky do zad, intrikují, lžou, chčijí na(d) spodin(o)u (přeneseně i doslovně) a za americkými úsměvy žabomyší pikle kují. A je to skvělé. Tedy pokud je vám po chuti pragmaticky cynický odosobněný styl, kde není ani náznaku sympatických postav. Bohužel je to sráženo postavou Grega. Což je nejhůře napsaná i zahraná postava na poli veškeré zdařilé quality TV. Je jasné o co se s ní tvůrci snaží, ale tohle je jak zasadit Jar Jar Binkse do původní trilogie. Je až neuvěřitelné, že s ohledem na množství talentu za psacími stroji i před (a za) kamerou, tak nikdo z Nicholase "Goofyho" Brauna nevytáhl byť jednu jedinou scénu, kde by nepůsobil, jakože se teprve snaží pochopit neuchopitelný koncept "hraní". Jinak lze jen chválit, protože výkony ostatních (především pak tria Cox-Strong-Snooková a v pozdějších sezónách i Culkina a Macfadyena) jsou na úrovni, která naprosto upozaďuje veškeré výtky. A to včetně pozvolnějšího rozjezdu i nepřehlédnutelného faktu, že jakkoli první série nemá slabších epizod, tak by z toho nesporně šla vydestilovat minisérie bez ztráty čehokoli zásadního pro postavy/děj/intriky. Jakmile si to však sedne, tak nastává hodokvas intrik, pragmatismu, cynismu, osobních záští, ambicí a "rodinné lásky". O třech sériích pak platí v zásadě nemlich to samé. Stěžejní postavy a linie jsou hodny nejpřísnějších měřítek, ale na každou takovou linii/postavu připadá nějaká výplňová linie/postava. Což neznamená, že by i tak nebyla kvalitní výplň, ale pořád je to jen vata. A tak na každého Kendalla připadá jeden Connor, na každou kudlu-si-vrážející linii připadají eskapády Grega. Finální řada pak přeci jen již jde pouze "po mase a k jádru pudla", tam jsou ty nadbytečné postavy upozaděny. A je to ku prospěchu všem; divákům, seriálu i těm postavám samotným. | S1: 4/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5 | S4: 5/5 | ()
To jsem se zas nechal nalákat na extatické reakce některých nekritických konzumentů natahovaných seriálů. Vydržel jsem celých 20 hodin, které mi nikdo nevrátí. Přes slibný začátek to nakonec rozbředne jako většina "neuzavřených" seriálů, a obě sezony jedou podle osvědčeného mustru "8 hodin žvanění a natahování, něčím ten vysílací čas vyplnit musíme, pak ve dvou dílech trochu vyeskalujeme napětí, aby se lidi začali těšit na další sezonu, pak zas 8 hodin žvanění a natahování, něčím ten vysílací čas vyplnit musíme, pak ve dvou dílech trochu vyeskalujeme napětí, aby se lidi začali těšit na další sezonu, pak zas 8 hodin žvanění...". Přitom některé postavy jsou dobře napsané a seriál hezky ukazuje morální bahno vyšší společnosti, a kdyby to byla čtyřdílná minisérie, bylo by to super. Na další neuzavřený seriál se zas jen tak nepodívám. ()
Jeden starý bohatý patriarcha a jeho čtyři děti, které se ho všechny bojí. Jedna velká firma – Waystar Royco – a starosti o její prosperitu… Rodinné rozmíšky, naschvály a podrazy na vlastní příbuzné, péče o firmu a snaha mít nad ní rozhodující vliv. Jednou se daří otci, jindy synovi, jindy dceři a tak pořád dokola. Po nějaké době se děj stává repetitivním a únavným. Vyjádřením na Tv Zone, že se jedná o geniální seriál, nevěřte. Nezakládají se totiž na pravdě. 2*. ()
Jeden z nejzbytečnějších seriálů, které jsem kdy viděl. Přesto jsem z nějakého záhadného důvodu dokoukal celé dvě první řady. Hlavní poselství seriálu ve smyslu „nechutně bohatí lidé se chovají jako debilové“ bylo pochopitelné od první epizody, ale dál už mi to přišlo každý díl zbytečně natahované. Navíc jsem se po prvním díle těšil, že přijde Loganův konec a celý seriál se bude věnovat tomu, jak celé Waystar impérium převezme jeden z jeho potomků a povede ho rychle do záhuby, ale chyba. Logan tam straší celé dvě řady. Do toho mi hrozně vadily dialogy. Přišlo mi, že scenáristé mnohdy vyloženě tlačí na pilu a hlavně u Romana se snaží valit jednu přisprostlou hlášku za druhou, ale takhle pohotově ve skutečnosti nikdo nemluví, natožpak člověk, kterého mají všichni za blbce. Tím, že mi byla většina postav nesympatická, jsem měl problém se do seriálu pořádně vžít. Zpětně mi došlo, že to ve mně vlastně celé emočně nic nevyvolalo. Prostě seriál, na který koukáte, říkáte si, že musel stát hodně peněz, ale v paměti vám nijak zvlášť neutkví. Navíc bych asi i měl problém někomu vylíčit, o co v tom seriálu jde, protože je to ve výsledku jedno dlouhé roztahané tlachání o tom, kdo převezme rodinný podnik. ()
Reklama