Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (665)
Mlčanie jahniat je kultový film, ktorý videl snáď každý fanúšik hororov a určite nielen tohto žánru. A nasadil latku pekne vysoko. Poznáte to, keď zimomriavky vám idú po chrbte a vy sa nemôžete odlepiť od stoličky aj keď ste hladný, alebo vás príroda volá na wc. Ale príbeh je taký pútavý, že odlepiť sa jednoducho nedá. Ja som to zažil pri viacerých filmoch. Po prvých 15-tich minútach som si povedal, že určite sa film ešte rozbehne. Je to taký ideálny čas na vykreslenie príbehu, čo sa deje a ako sa to približne bude vyvíjať. Ľudia, ktorí nevideli doteraz vôbec Hannibala, budú možno úplne mimo s deja a preto by si mali pozrieť skôr Mlčanie jahniat. Najlepšou scénou bol obed s Rayom Liottom. ()
Řekněme si to pěkně polopatě: u "Lecterovské trilogie" platí - co režisér, to unikátní podání. Ale pokud míníte kázat o neskutečných nechutnostech, které tu jsou k vidění, rád bych všechny přítomné upozornil, že v knize se dočkáte daleko větších chuťovek. Ale zhodnoťme si dílko Ridleyho Scotta - ke všeobecnému zklamání se neshledáme s Clarice Starlingovou v podání božské Jodie, ale "jen" s Julianne Mooreovou. Ona to možná nakonec není taková škoda, protože závěr knihy a filmu se diametrálně liší, a nerad bych viděl one and only Clarice jednat podle filmového scénáře. Prostě by to nějak nebylo ono. Co ale je přesně ono, je prostřední část filmu, do posledního detailu kopírující předlohu - úchvatná Florencie, Palazzo Vecchio, Sál Lilií, geniální přednášky z historie umění, malý ostrý Harpy:), prostě brilantní. A s Florencíí souvisí poslední věc, ke které se tu míním vyslovit, a to soundtrack. Hodně ambientní hudba a ruchy Hanse Zimmera vám, za laskavého přispění filmových monologů Hannibala Lectera, prožene mráz po zádech, aby se v závěru mistr rozloučil nádhernou operní árií na text Danteho La Vita Nuova, Vide Cor Meum (kterou uvidíte v už opěvované Florencii). Nicméně právě Vide Cor Meum pochází od Patricka Cassidyho;) Dear Clarice, I have followed with enthusiasm the course of your disgrace and public shaming... ()
Každý díl Lecterovské série je něčím výjimečný a každý je nadprůměrný. Kdyby pracovala většina štábu na Hannibalovi (Demmem počínaje a Fosterovou konče), byl by to asi jeden z nejmrazivějších thrillerů a možná by předčil i jehňátka. Proč si to myslím? No Hannibal na svobodě, to je přeci skvělý námět na brutálně nedýchatelnou atmosféru! Ještě si vezměme pojetí Demma jako "napínače" strachu a celkového děje. Scott je ovšem jiný a i Harrisova kniha byla od jehňátek odlišná. S Demmem i bez Demma by stejně musely být natočeny krvavé a brutální scénky (střeva letící z balkonu, mozek na konci, znetvořený Mason dychtící po pomstě, lidožravá prasata). Atmosféra je ale i tak mrazivá. Rozhodoval bych se mezi 3* a 4*, ale přikláním se ke čtverce ještě za tu skvělou hudbu a fakt, že Scott kopíroval podle mě knihu úspěšněji, než Demme. Část ve Florencii je skvělá. [Přesná stopáž: 132 min] ()
Namlsaná "Mlčením jehňátek", thrillerem dle mého gusta, těšila jsem se na pokračování převelice. Anthony Hopkins pod taktovkou Ridleyho Scotta! Julianne Moore se holt nějak překousne (a třeba doslova:-))... Vysoké očekávání zase jednou vedlo k velkému zklamání: namísto napínavého příběhu se na mě sesypala nuda, sice atmosférická a možná i plná zajímavé filozofie + dobré psychologie, ale pořád jen roztahaná nuda s gurmánskou třešničkou na mozku ve finále. Na druhou stranu: jsem teď bohužel starší a bohudík trpělivější, možná uzrál čas podívat se po letech na "Hannibala" znovu, bez přemrštěných očekávání. Je možné, že hodnocení stoupne - nebo taky ne, ale druhou šanci film každopádně dostane. Zatím 55%. ()
Ridley Scott narozdíl od Demmeho všechno vsadil na postavu doktora Lectra, sice nápad to nebyl špatnej, ale to zpracování už bylo horší, hlavně kvůli dost nekvalitnímu scénáři. Film je z větší části založenej na vzathu mezi Lectrem a Starlingovou, bohužel jejich rozhovory ani zdaleka nedosaahujou kvalit prvního dílu, ať už kvůli tomu, že scénář je debilní a nebo kvůli tomu, že Jodie Foster vystřídala nevýrazná Juliane Moore. Hannibal prostě nemá takovou sílu jako Mlčení jehňátek, ale musí se nechat, že některý scény svý kouzlo maj, taková scénka s mozečkem fakt stojí za to ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Hudba při úvodních titulcích je "Aria da Capo" od Johanna Sebastiana Bacha. Stejnou skladbu poslouchá Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) ve své cele v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
- V knižní předloze má Hannibal Lecter (ve filmu Anthony Hopkins) cestovní doklady pro útěk z Florencie ukryty v tzv. Ďáblově brnění. (Cenobita)
Reklama