Hudba:
Kwong-Wing ChanHrají:
Andy Lau, Tony Chiu-wai Leung, Anthony Wong, Eric Tsang, Kelly Wai-lam Chan, Sammi Cheng, Edison Chen, Shawn Yue, Gordon Lam, Chapman To, Berg Ng (více)Obsahy(1)
Dva kadeti donuceni následovat dvě různé cesty. Ming byl rekrutován vůdcem největšího hongkongského gangu, aby se infiltroval do řad policie jako tajný vyzvědač. Policista Yan se mezitím úspěšně infiltruje do gangu a získává si důvěru mafiiánského bosse a Ming je povýšen do CIB - útvaru zvláštního zpravodajství, oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí. Policie má podezření, že v jejích řadách někdo slídí, a tak potřebuje volavku. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (308)
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $169,659║Tržby Celosvetovo $9,300,000║ Základná kostra príbehu je pútavá ale je v takom nesúrodom prevedení, prechody medzi scénkami su proste nezvládnuté, že pokiaľ by som nevidel remake tohto filmu pod názvom Skrytá Identita moc by som z tohto originálu nemal, rovnako tak som mal asi do polovice filmu problém zvyknúť si kto je kto a akú úlohu ma v tomto filme. Vizuálne celkom slušne, občas to narazí o celkom slušné napätie, pokiaľ príde na akciu tak je nulová, hudba tu je len do stratena. Slabší priemer, žiadna veľká sláva sa nekoná. /40%/ ()
Vskutku výtečný thriller, který mě mile překvapil upozaděním akce a vytažením perfektní režie, která si s malými výjimkami vystačí bez brutality a divokých přestřelek a pracuje pouze s náznaky a "nezávislým" třepením narativní linie do zdánlivě nesouvislého proudu střihů a časoprostorých přeskoků. Expoziční část je možná "roztřepená" až příliš a dost dlouho trvá, než se divák ve změti retrospektiv a dteailů trochu zorientuje, ale vzápětí se už perfektně vyvážený příběh dvou dvojitých agentů (každého na jiné straně barikády) rozjede skvostně. Ústřední duo asi nejlépe vystihuje prostředí, v němž žijí – inspektor Lau v dobře zařízené domácnosti s pohlednou přítelkyní, volavka Yan na věčném útěku, z nějž nachází únik jen na střechách domů a v křesle své psycholožky. Perfektní atmosféru zajišťuje jedna hodně specifická a moderní kamera, jednak výborné herecké výkony a hudební podkres. Volavka není přímočarý thriller, pohrává si s decentními náznaky, nesměřuje k lineární koncovce, ale zpochybňuje dobro a zlo a dokáže i překvapit kvalitním twistem. Ač to není žádný myšlenkový kolos a extra promyšlený labyrint, funguje přesně jako hodinky a dokáže pohltit svým zvláštním civilním tónem. ()
Problém je, že som videl skôr Scorseseho remake a až potom Hong Kongský originál - a ten bol akýsi rýchlejší (no napriek tomu menej akčný), roztrojená línia partneriek žien (Scorsese ich dal do jednej - pričom šéfov/nadriadených urobil z jedného troch) - no, skrátka, o čo mi ide - nesporné práve prvenstva patrí Volavke v oblasti námetu - ten je premyslený a príbehovo naozaj originálny, dramatický a vypracovaný - čo sa ale týka spracovania toho námetu do scenára, aby všetky motívy dostali zadosť, všetky linky sa uzavreli, atmosféra sa pekne rozvinula, postavy prešli svojím oblúčikom, emócia zapasovala v správnom momente a aby sme to mali pekne aj s akciou, drámou a všetkým tým okolo, to majstrovskejšie urobil Scorsese - aj keď možno fakt neviem nazerať na tento film bez toho, aby som ho porovnával s remakeom, ktorý, keďže to je Hollywood, ktorým som odchovaný, mi prišiel už viac zrozumiteľný a viac predžutý pre môj spôsob rozumenia filmovej reči . . . ()
V podstatě žádná akce, což považuji v akčním filmu za fatální selhání. A nezachrání to ani zajímavě vystavěná zápletka, ač v jádru banální. Charaktery jsou dobře vykreslené a divák fandí ať už má východní mektání a klikiháky rád, či nikoliv. Přesto je to však jediný klad který jsem našel. Zbytek je nuda a šeď. Velice průměrný film, vysokému hodnocení nerozumím, ale to už je zde normální. ()
Osobně Hong kongskou produkci nijak zvlášť nevyhledávám, ale pokud už se na nějaký výtvor podívám, tak musím uznat, že má něco do sebe. Skvělý scénář, to je základní kámen Volavky. Zajímavý, neokoukaný příběh dvou lidí, kteří jsou infiltrováni, každý do jiného druhu společnosti. Zatímco policista, slídící v řadách mafie chce s touto prací seknout, mafián v řadách policejních, chce ukončit své styky s mafií a udělat kariéru u policejních jednotek, kde se mu velmi daří. Než se jim však tyto sny splní musí navzájem objevit své pravé totožnosti, které vedou pro mě k dosti překvapivému konci. Velmi dlouho mě film takhle nezaujal už svou základní myšlenkou. Ta je navíc rozšířena vynikající atmosférou asijského prostředí, která snímek dostává tak trochu do jiné reality, která je podchycena a zvýrazněna výborným hudebním podkladem a taktéž kamerou, kterou bych neoznačil za nějak výrazně invenčí. Spíš je to učebnicově odvedená práce s několika extra momenty. I když je po technické stránce vše výborné, bez dobrých herců se dobrý film nevykouzlí. To naštěstí v tomto případě také nehrozí. Hodně působivé momenty zahrané s naprostým přehledem mě utvrzují v názoru, že asijská kinematografie má vždy co nabídnout a má spoustu talentovaných herců, a je to jen dobře. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (8)
- Tvůrci se značně inspirovali kultovním akčním filmem Hard Boiled (1992) od Johna Woo, kde Tony Leung ztvárnil taktéž roli tajného agenta policie. Některé dialogy jsou doslova okopírované. (Dolvich)
- Když Lau Kin Ming (Andy Lau) odchází z kina, aby splnil svůj úkol, lze spatřit plakáty na filmy K-19: Stroj na smrt (2002) a Muži v černém 2 (2002). Všechny tři filmy měly premiéru ve stejném roce. (MATADOR)
- Z důvodu čínských regulí byli tvůrci nuceni vytvořit dva konce. Původní se promítal v Hongkongu a ve světě, nový pak v Čínské lidové republice a Malajsii. (Grimaldi)
Reklama