Režie:
Steven SpielbergScénář:
David KoeppKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Tom Cruise, Dakota Fanning, Miranda Otto, Justin Chatwin, Tim Robbins, Rick Gonzalez, Yul Vazquez, Lisa Ann Walter, Ann Robinson, Gene Barry, Peter Gerety (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Rozvedený newyorský mechanik Ray Ferrier získává od bývalé manželky na víkend do péče své dvě děti – desetiletou dceru Rachel a náctiletého syna Robbieho. V té době dochází ve městě k podivným změnám v počasí, včetně několikanásobných úderů blesků do jednoho stejného místa. Lidé si to nedokážou vysvětlit, když se začne zvedat zemský povrch, ze kterého vylezou ze svých úkrytů podivné mimozemské stroje. Mimozemšťané ve svých mechanických maskách začnou útočit a zabíjet lidi. Strhne se davová panika a Rayovi je jasné, že musí utéct s dětmi z města pryč. V kradeném cizím automobilu se tedy vydává do domu své manželky, která zde však není. Druhého dne objeví Ray na ulici vrak spadlého boeingu. Na místo přijíždí štáb televizních reportérů, který Raye informuje o tom, že mimozemšťané ve svých strojích zaútočili na všechny světové kontinenty a podařilo se jim zničit velká území a zabít miliony lidí. Ray se rozhodne odvézt své děti k jejich matce do Bostonu, ovšem jejich auto je přepadené davem zoufalých lidí. Ray tedy přichází o auto, ale jsou naloděni na trajekt, který má odvézt obyvatele Bostonu do bezpečí. Loď je ovšem potopena a Ray s dětmi se dostávají na břeh. Ray se musí smířit s tím, že Robbie se rozhodl bojovat proti mimozemšťanům po boku armády, a pokračuje s Rachel na cestě sám... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 433)
až dokumentárně pojatý, a 100%ně přesvědčivý. Divák je neustále deptám, vystaven příšernýmu nátlaku na emoce..., a kolikrát má pocit přímé učásti dění na plátně. Spielberg natočil velice nekompromisní film, ve kterém není slabé místo, Tom Cruise hraje jako bůh, což je malý zázrak, a mě nezbývá než dát plnej počet ()
Spielberg nám nějak zdrsněl. Žádná Blízká setkání třetího druhu, ale tvrdá brutalitka, někdy vážně velmi depresivní a beznadějná ( lidé vypařující se na prach, zoufalý dv prahnoucí po pojízdném vozidle ), kde nám emzáci jdou nemilosrdně po krku. Po technické stránce nemám co vytknout, po herecké v podstatě taky. Žádný vyloženě neskousnutelný sentiment jsem nenašel. Líbil se mi oldschool voiceoverový počátek a pěkně neholywoodsky utnutý konec ( obojí ve stylu původní Války světů ). Ovšem logické chyby by se určitě našly. Jinak označení komorní velkofilm ( vím, že se to zdánlivě vylučuje ) je trefné. dočkáte se velkolepých trikových scén, ale taky dlouhých minimalistických založených na výkonech herců. Spielberg se snaží poměrně často běsnění emzáků neukazovat, vystačí si se záběry na vyděšené obličeje postav a je to velmi působivé. ()
Řekl bych, že tohle je nejdražší >béčko< v dějinách filmu. Mám chuť na téma tohoto naprosto zbytečně zmršeného (a tím zbytečního) filmu napsat nějaký elaborát, ale nevím, jaký by to mělo smysl. Možná někdy s odstupem (viděno poprvé včera na dvd)... Každopádně nechápu, proč do tohoto projektu (po přečtení - dle mého názoru - tak neskutečně blbého scénáře) S.S. šel. Leda, že by za tím byly nějaký ty scientologicko-šekelovský vlivy... :-( Takže jedna hvězdička za film a jedna pánům z ILM za zvláštní efekty. ()
Výborné efekty i atmosféra, zvuky opravdu realistické, ovšem samotný děj, kde si Tom Cruise najde vždy cestu pryč, vždy o vlásek před jistou smrtí, byl až moc pro-viditelný. Příběh je velice poutavý, zajímavý a jako remake Válka světů (1953) Spielberg sice nezazářil, ale na druhou stranu ani nezklamal a natočil výborný film k popcornu, na který se dobře dívá. 80 % ()
Čistý, technicky dobře zvládnutý filmový přepis - či spíše přepodstatnění - klasického, v mnohém zakladatelského literáního Wellsova díla. Kritika filmu je kritikou jeho předlohy, v níž vlastně také "o nic" nejde. Pozdější Wyndhamův DEN TRIFIDŮ ve svém dystopickém záběru výrazně pokročil a dále pronikavě rozpracoval toto klasické téma fantastiky. Spielberg naopak v mnohém literárním předlohu posunul a aktualizoval (rozpad moderní rodiny, nesnadný úděl rodičů, generační střety, americká nekázeň vydávaná za individuální svobodu apod.). Druhová "předekologicky" bezstarostná "humanistická" sebestřednost ze světa určitě nezmizela a její připomenutí nikdy není od věci. Porovnáváme-li tento film v rámci vývoje i obvyklé kvality žánru, zjišťujeme, že máme co dělat i s invenční, i s pietní, i aktuální filmovou podobou špičkové kvality. Nemusíme být za každou cenu fanoušky tohoto z větší části pohádkového žánru, v jehož produkci je řada nepopiratelných hlušin; na druhé straně by nám však nemělo být proti mysli, dostává-li se mu toho, což jeho jest. Budoucnost a její divácký i kritický ohlas hodnotu tohoto Spelbergova výkonu ještě důkladně prověří. ()
Galerie (132)
Zajímavosti (74)
- Natáčanie prebiehalo v Naugatuck, Windsor (Connecticut, USA), Burbank, Los Angeles, Piru, Santa Clarita, Universal City, Culver City, Mystery Mesa (California, USA), Bayonne, Elizabeth, Howell, Newark (New Jersey, USA), Athens, Beacon, Cold Spring, Croton-on-Hudson, New York (New York, USA), Brownsburg, Lexington a Raphine (Virgínia, USA). Film sa natáčal od 7. novembra 2004 do marca 2005. (Arsenal83)
- Tržby ze severoamerických kin byly 234,3 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 603,9 mil. (NIRO)
- Tom Cruise (Ray) ochorel na chrípku a na dva dni prestal nakrúcať, čo stálo tím režiséra Stevena Spielberga viac ako 60 000 amerických dolárov, pretože komparzisti (vyše 200) dostávali bežný denný plat, hoci produkcia bola prerušená. (Arsenal83)
Reklama