Reklama

Reklama

Válka světů

  • USA War of the Worlds (více)
Trailer 2
USA, 2005, 116 min

Obsahy(1)

Rozvedený newyorský mechanik Ray Ferrier získává od bývalé manželky na víkend do péče své dvě děti – desetiletou dceru Rachel a náctiletého syna Robbieho. V té době dochází ve městě k podivným změnám v počasí, včetně několikanásobných úderů blesků do jednoho stejného místa. Lidé si to nedokážou vysvětlit, když se začne zvedat zemský povrch, ze kterého vylezou ze svých úkrytů podivné mimozemské stroje. Mimozemšťané ve svých mechanických maskách začnou útočit a zabíjet lidi. Strhne se davová panika a Rayovi je jasné, že musí utéct s dětmi z města pryč. V kradeném cizím automobilu se tedy vydává do domu své manželky, která zde však není. Druhého dne objeví Ray na ulici vrak spadlého boeingu. Na místo přijíždí štáb televizních reportérů, který Raye informuje o tom, že mimozemšťané ve svých strojích zaútočili na všechny světové kontinenty a podařilo se jim zničit velká území a zabít miliony lidí. Ray se rozhodne odvézt své děti k jejich matce do Bostonu, ovšem jejich auto je přepadené davem zoufalých lidí. Ray tedy přichází o auto, ale jsou naloděni na trajekt, který má odvézt obyvatele Bostonu do bezpečí. Loď je ovšem potopena a Ray s dětmi se dostávají na břeh. Ray se musí smířit s tím, že Robbie se rozhodl bojovat proti mimozemšťanům po boku armády, a pokračuje s Rachel na cestě sám... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 433)

Lynn 

všechny recenze uživatele

Přece jen jsem čekala trochu víc od takové ikony dneška, jakou Steven Spielberg bezpochyb je, nicméně nelze mu upřít, že stále zůstává oním skvělým vypravěčem. Celý film mne udržoval v napětí, co bude dál - pořád jsem čekala válku a katastrofickou vizi konce světa. Snad proto mě zklamal možná až příliš patetický a sentimentální závěr. Takže spíš 3,5*. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nemám problém s tím strohým koncem mimozemské invaze, protože Spielbergova Válka světů byla od začátku chytře koncipována jako neglobální boj rodiny Raye Ferriera o holé přežití, ale to srdceryvné "bostonské rendezvous" bylo jako když někdo s rozběhem nakopne Tripoda mezi nohy.. Přehlídka spektakulárních triků nezakryje mrtvou duši filmu a po druhém zhlédnutí jsem nabyl skálopevného přesvědčení, že s rozpočtem 132 milionů by na podobné úrovni dokázaly pracovat i mnohem menší režisérské kapacity. Stevena nám asi začíná obrůstat ten marťanský plevel Red Weed.. ()

Reklama

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Z dnešního úhlu pohledu mi v tomhle filmu nedává smysl vůbec nic. Lépe řečeno, myšlenka realistické a civilní road movie po různých tvářích důsledků mimozemské invaze zní super. Tedy myslím si, že tak nějak si to Spielberg představoval. Jenomže málo ze složek filmu ve výsledku tu myšlenku podporuje. Předně Tom Cruise, Tom Cruise není realistický civilní táta z rozvrácené rodiny. Jeho postava vypadá (a chová se), jako by stejně jako mimozemské tripody viděla i svoje děti poprvé v životě. I svůj dům. I svou životní situaci. Nevěřím mu vůbec nic, zkrátka už jenom použitím tohoto herce jde slavné potlačení nevíry (suspension of disbelief) do kopru rychleji než dvacet šest blesků do jednoho místa. Za druhé, děti. A zejména dcera, která je po tátovi další hlavní postavou filmu. Nevím tedy, jak přesně byla ve scénáři napsaná a zamýšlená, ale myslím si, že jde o režisérské selhání ve snaze vykreslit realistický mix roztomilého, úzkostného a vystrašeného dítěte. Podobná role se nachází v Shyamalanových Znameních a tam se ve spolupráci s herečkou podařilo vytvořit postavu, která se chová jako přesvědčivé dítě se všemi implikovanými "neduhy", ale zároveň je i vnímavou a zábavnou protagonistkou, se kterou nemá divák problém sympatizovat a fandit jí. O tom si Válka světů může nechat jenom zdát a možná je to kromě režiséra vina i Dakoty Fanning, protože když se nad tím zamyslím, tak mě nejspíš ještě v žádné roli, dětské či dospělé, doopravdy nepřesvědčila o svých schopnostech. Za další, dramaturgie. Rozdvojení filmu mezi drahé CGI scény a laciné sedíme-ve-studiu-v-pečlivě-rozmlácených-kulisách momenty je očividné a rušivé, nemluvě o nezvládnutém sloučení mikropříběhu naší malé rodinky a makropříběhu maximálně smolařské invaze do funkčního dějového oblouku. Což mě přivádí k emocím, které mi přijdou pro mě nestravitelně předkládané. Výjimku tvoří scéna se sklepem plným průzkumníků, protože tam jsem doopravdy zadržovala dech. Ale jinde se mi už podobný stav nenavodil. Nejvíc mě dráždí dvě konkrétní scény, které na na papíře musely vypadat famózně, ale Spielbergův audiovizulní převod nedokázal ten apokalyptický surrealismus zprostředkovat. A tím mám samozřejmě na mysli řeku těl a hořící vlak. Oba obrazy jsou naservírovány hrozně nepřipraveně a ze své podstaty by měly jít vytěžit mnohem, mnohem víc. Vlak je rozmazaný, digitální, strašně rychlý a jako by ho žádná z postav u přejezdu doopravdy neviděla. Nemáme žádné povědomí o prostoru, ve kterém se setkání s ním odehrává (odkud přijel? nebyl vidět z dálky? nebylo by lepší, kdyby byl vidět už z dálky?), ani o efektu, jaký má na lidi všude vůkol. Zvukové a hudební řešení mi také nepřijde nejšťastnější. (Pro srovnání scéna příjezdu vlaku ze Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem - to je k čertu působivý příjezd vlaku a to ten vlak ani nehoří, kdyby ještě ke všemu hořel, tak budu muset jet kameramanu Rogeru Deakinsovi osobně poděkovat, jak pěkně ten příjezd vlaku natočil.) Scéna u řeky je zase natočená jako z televizního thrilleru. Už předem lacině návodná hudba. Holka jde k řece, protože dostala od někoho mimo obraz pokyn "dojdi k řece", ne jako dívka, která se potřebuje vyčůrat a chce na to v tom pošahaném světě alespoň trochu soukromí. První tělo kolem ní propluje přesně v tom okamžiku, kdy se u vody zastaví, ani moment na vydechnutí a nasáknutí atmosféry zdánlivého klidu, který bude následně brutálně narušen. Tento záběr je také statický, z dálky a přes její záda a dynamikou vůbec nenavazuje na následný protipohled, ve kterém se hýbe jak kamera, tak dívčina hlava a ramena, a podle rostlin v pozadí stojí na jiném místě než na záběrech zezadu. Tahle výměna přes záda na řeku x řeka samotná x jenom obličej se několikrát opakuje a herecká akce počínajícího panického záchvatu z detailů na obličej nenavazuje na ostatní záběry. A s příchodem otce se pokus zobrazit dívčino emocionální prožívání okamžitě přetrhne. Otec se na řeku podívá, ale nijak na ni nereaguje, a dívčinu tvář už divák znovu neuvidí. Kamera rovnou skáče do další situace, do nesouvisejícího plotpointu jiné postavy. Emocionální otisk je tím ponížen a zahozen, scéna není nijak dohraná, takže jako by tam ani nebyla. Kromě té emocionální frustrace, kterou za sebou zanechává, ale ta myslím není chtěná. A na závěr je potřeba položit si nejzásadnější otázku: Proč jsem právě strávila asi dvě hodiny snahou sama pro sebe si popsat, proč se mi nelíbí Válka světů, místo abych dělala doslova cokoliv jiného? Inu, to ví snad jen déšť, ale možná je to kvůli tomu potenciálu, že by se mi mohla líbit, ale Spielberg se svým štábem dělá všechno pro to, aby k tomu nedošlo. Celkovým "pocitem" mi film připomíná Světovou válku Z. Jako by to byly podobné filmy s podobnými ambicemi, selhávající z podobných důvodů. A kdybych musela vybrat vítěze, tak bych volila Světovou válku Z, protože Brad Pitt přece jenom dokáže svým obličejem tlumočit různorodé emoce a Marc Forster lépe pojednává absurditu lidské existence a nečekané změny jejího diskurzu. () (méně) (více)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Všechny ty 4 nebo 5 hvězdičkové kometáře a hodnocenní mi přijdou hrozně vysokáí. Ten film nemá na 4* a už vůbec ne na 5. Spielberg je pan režisér, uznávám, ale to jsem věděl už dříve. To, že vykrade pár filmů (jurský park-ufouni ve sklepě a jejich procházka, Den Nezávislosti-viz. níže) není od génia jeho formátu moc hezké. Nejhorší však je, že vzal Válku světů od H. G . Wellse a přepracoval ji k obrazu svému a přesto ponechal původní konec, kterýve filmu vyzní naprosto podělaně. Film vám řekne bez znalosti knihy asi tak polovičku toho co by jste měli vědět. Strčit 3 postavy z knihy (Ogilvyho-vědce, vikáře a dělostřelce) do jedné osoby hrané Timem Robbinsem je nejstupidnější nápad co jsem kdy viděl. Jeho postava je ve filmu pár minut a jediný její smysl je ukazát, že Tom Cruise udělá proto aby žil cokoliv. Spielbergův úžasný cit pro kameru a celkové audio-vizuální vyznění filmu se nedá popřít, ale nemůže zachránit film. Je krásné se v některých chvílích na to dívat, ale min. ve dvou scénách (např. Cruise utíká před prvním strojem) je bluescreem až amatérsky patrný(a nebo ho vidím jen já:-)). Stroje jsou více ve future stylu než by měli být, ale budiž avšak to co předvedl Spielberg s ufony, které oproti knize hodně předělal, je neodpustitelné. Podobnost s postavičkami z Dnu nezávislosti je až neuvěřitelně velká. Bud pan Spielberg nemá fantazii nebo si myslí, že už více povedení být nemohli. V knize se ufoni pohybují ztěžka působením vyšší gravitace a jsou popsáni více děsivě. Jedna z velkých chyb může být i čas kdy se nám ukáží roboti ve své plné kráse. Po asi 10 minutách filmu se už rozjede celý kolotoč zabíjení laserovým paprskem. Bitvy většinou bud mimo obraz nebo v malé televizi asi ušetřili velké peníze, jiný smysl v nich nevidím. Nelogičností je tam pár, ale každý dělá chyby. osobně bych změnil konec, ale ne pro jeho vyznění. Četl jsem knihu a chápu reakce čtenářů na tento aspekt ponechaný i ve filmu. Jde však o formu a k filmu, který má být prvním scifi-hororem pohádkového strýčka Stevena by se hodil úplně jiný konec. Více spielbergovský, více holywoodský, lépe povedený. Bohužel konec mi vadil i v knižní verzi, takže to je asi má chyba. Herecký výkon Toma Cruise je skvělý, ale to je asio tak vše. Dakota Fanning hrající jeho dceru je pro mě podprůměrná a tuto roli by zvládla i herečka s ohodně méně talentem. Justim Chatwin se asi snaží, ale je spíše zklamáním než překvapením. Miranda Otto ve filmu figuru 4 minuty a Morgan Freeman se stane pouze naším vypravěčem. Atmosféra filmu je pro mě bohužel zklamáním, protože jsem se prakticky ani minutu nebál, jen v pár scénách jsem obdivoval cit pro kameru a vyváženosti (rozhovor v autě, první setkání s roboty apod.)Válka světů je o hodně jiná než kniha a bohužel k horšímu. Zklamání léta, které zmizí v propadlišti dějin. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tomovi tyhle filmy sednou jak prdelka na nočník, o tom žádná. Dakota na můj vkus moc ječela a příšera byla nechutná, ale já nejsem scifíčková holka, tak mě berte s rezervou. A konec byl už snad v mých očích žánrově hozený do hororů. U mě mezi trojkou a čtyřkou, nicméně věřím, že mnozí si to užívali. Tyhle filmy chtějí pivko, buráky a bude to za pět. ()

Galerie (132)

Zajímavosti (74)

  • Když celá rodina prchá po útoku z města a najíždí na dálnici, je po chvíli zřetelné, že dálnice je neprůjezdně ucpaná auty stojícími uprostřed a auto s rodinou směřuje do přibližně 20 metrů vzdálené úzké mezery mezi stojícími auty. Je dobře vidět, že bez kolize by to určitě projet nešlo. Ihned po střihu je ale dálnice bez problémů průjezdná a auta stojí většinou při straně. (Patrik256)
  • Vojáci ve filmu používají rakety Javelin, které byly americkou armádou využívány ve válce v Afghánistánu. (DJDVD)
  • Ray (Tom Cruise) opouští dům, aby našel Rachel (Dakota Fanning). Později ji z převráceného auta vidí, jak stojí na kopci a dívá se na stroj. Rachel má nadýchané, suché a čisté vlasy, jako kdyby právě přišla od kadeřníka, ale asi před minutou ve sklepě je měla špinavé a zplihlé. (Patrik256)

Související novinky

Nový film Spielberga možná našel hlavní hvězdu

Nový film Spielberga možná našel hlavní hvězdu

15.06.2024

Chystaný nový film oblíbeného režiséra Stevena Spielberga (E.T. - Mimozemšťan, Blízká setkání třetího druhu) možná našel hlavní hvězdu. Kolem stěžejní role v dosud nepojmenovaném snímku totiž podle… (více)

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Parazit Davida Koeppa našel režiséra

Parazit Davida Koeppa našel režiséra

24.04.2020

David Koepp je nejen filmový scenárista stojící za snímky jako Válka světů, Jurský park, či Mission: Impossible, je totiž zároveň i úspěšným spisovatelem. Jeho nejnovější knížku, v originálním názvu… (více)

Reklama

Reklama