Reklama

Reklama

Star Trek

  • USA Star Trek (více)
Trailer 3
USA / Německo, 2009, 127 min

Režie:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hrají:

Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder (více)
(další profese)

Obsahy(1)

James Kirk se narodil v den, kdy byla napadena hvězdná loď jeho otce. Od té doby vyrůstal jako poloviční sirotek, nebyl zrovna vzorné dítě, ale přesto se dostal ke hvězdné flotile. Jako kadet se ocitá na palubě U.S.S. Enterprise pod velením kapitána Pikea. Potkává zde prvního důstojníka Spocka, který je mu na první pohled nesympatický, a jejich antipatie jsou vzájemné. Enterprise přijímá tísňové volání z planety Vulcan a vyjždí na pomoc, ačkoliv posádku tvoří kadeti. Jsou totiž nejblíže. Kirk si ale uvědomí, že okolnosti jsou stejné, jako ten den, kdy zmizel jeho otec, letí do pasti. Opravdu, u Vulcanu na ně čeká ničivá loď pod velením romulana Nera. Nero chce, aby důstojník Spock trpěl, jenže Spock toho muže vidí poprvé v životě. Ukáže se, že Nero je z budoucnosti, kde byl svědkem zničení své planety, svého domova. Viní z toho Spocka, který slíbil, že planetu zachrání. Cestoval proto do minulosti a chce, aby mladý Spock trpěl stejně, jako trpěl on. Chce zničit jeho planetu, jeho domov, jeho rodinu. Bohužel se mu jeho dílo zkázy podaří a Vulcan přestane existovat. Další na řadě je Země. Mladá posádka se musí hrozbě postavit. Snad se při tom z Kirka a Spocka stanou dobří přátelé, tak, jako tomu bylo v jiné časové linii. (TV Prima)

(více)

Videa (16)

Trailer 3

Recenze (1 950)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Abrams válí! Lépe přenést fenomén do nového tisíciletí (a k novým divákům) nešlo. Jen jedna malá rejpavá – podobně jako kdysi Martin Campbell v Casinu Royale servíruje Abrams to nejlepší hned na začátku. Úvod má v sobě tolik emocí, že by to mohlo konkurovat Titanicu a jednomu se až nechce věřit, jak rychle lze emocionálně vtáhnout do hry. Pak už se hraje na jiné city – na city nostalgie. Mládí, nepoznamenané Star Trekem, to bude považovat jen za cool podívanou s potřebnou dávku sex-apelu. Starší ročníky ocení veškeré narážky na původní seriál, díky kterým dostávají scény ten správný chuťový ocas. A finále je zničující, herecky i filmařsky. Přesto, na body vede úvodní scéna. P.S. Výběr herců je neuvěřitelně přesný. Jeden by si skoro myslel, že původní posádka prošla počítačovým liftingem… ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Úvodní dvě poznámky se týkají kamery, zbylých pět pak odůvodňuje mé nižší hodnocení. 1, Máte-li postavu, kterou cloumají emoce, otočenou zády ke kameře a chcete divákovi zpřístupnit její stav, můžete to učinit dvojím způsobem: buďto „explicitně" ukážete tvář této postavy v dalším záběru, nebo „implicitně" jako režisér postavě přikážete, aby otočila obličej kolem ramene a snímáte ji – bez předešlého střihu – z profilu. Star Trek v minimálně dvou scénách volí druhý, mazanější postup. A to proto, že čelní polodetaily obličejů jsou ve filmu až příliš časté, díky čemuž je třeba volit i jiné postupy. 2, Hýbe se v kinematografii spíše s herci, nebo s kamerou? V první polovině dvacátého století probíhaly promluvy herců bez střihu v jednom velkém záběru (hýbalo se s herci, kamera zůstávala v klidu), v druhé polovině dvacátého století byla hercova replika rozdělena na několik detailních záběrů (hýbalo se s kamerou, herci zůstávali v klidu), zatímco v první polovině dvacátéhoprvního století kamera bez střihu přejíždí (švenkuje) mezi herci, viz klopotné scény na palubě lodí. Hýbe se tedy jak s kamerou, ale i s herci – kupř. jakmile vkročí do osy kamera-postava nějaká další postava, kamera věnuje nové příchozímu pozornost a přerámovává scénu, aby ho udržela ve středu, ale i do nově ustanovené osy kamera-nově příchozí často vstoupí zas někdo další apod. ____ A, Kompozice filmu je následující: emoce, vtip, akce, romantika - emoce, vtip, akce romantika - emoce, vtip, akce, romantika... a tak po celé dvě hodiny. Opravdu, Star Trek absolutně nezná míru, klidně orámuje smrt rodiného příbuzného zleva flirtováním Kirka a zprava vtípkem Simona Pegga, přičemž všechny tři scény vpasuje to dvaceti sekund. Tahle zběsilá a schizofrenní „rapidmontáž“ čtyř různých „žánrů“ nejenže nedovoluje jakoukoliv gradaci a kontinuitu v příběhu, protože se zdá, jako kdyby nějaký „velký strůjce obrazů“ neustále přepínal ovladačem mezi čtyřmi kanály, ale ze všeho nejvíce usvědčuje Abramse z nekalých, mainstreamových úmyslů. Podobně jako George Lucas před čtyřiceti lety přitáhl undergroundový sci-fi žánr pro zasvěcené do každé rodiny, obdobně i Abrams zrealizoval nikoliv teenagerovský, jak mu bývá někdy vytýkáno, ale čistě rodinný spektákl „from 9 to 99“. B, Proč mají všechny ženy ve filmu minisukně? Protože Star Trek meets Beverly Hills. Odendáte-li postavy a dějový rámec Star Treku z vesmíru a zasadíte oboje do středoškolského kampusu, bude vše fungovat bez sebemenších komplikací i nadále. Vesmír, sci-fi, technologie, strunová teorie, vize – to je u Abramsova díla pouhý rámec a alibi pro povinně blockbusterové atrakce, ale jinak ani jedno s filmem (s jeho sémantikou) víceméně nesouvisí. C, Matka, která na začátku rodí, to není nic jiného než „vychcaně“ umístěná scéna určená ženám do ryze mužského sci-fi světa. A nejen to, u celého filmu je až extrémní, jak se Kurtzman, Orci a Abrams snaží umanutě oslovovat fakt úplně každého bez rozdílu vyznání, barvy pleti nebo orientace. D, Ohledně toho oslavovaného racia a vítězství rozumu... za prvé, s rozumem se ve filmu sice operuje, ale nevítězí, protože Spock se nakonec ukazuje ve srovnání s Kirkem jako „přemožený". A za druhé, rozum Spocka má ve filmu pouze vyvažovat až extrémně převtipělý a nevážný děj. Tzn. že tvůrci prvně vykonstruovali děj, a pak teprve podle toho volili, do jakých extrémů charakter Spocka dotáhnou, nikoliv obráceně. E, A nakonec to, co mi vadilo nejvíce: Hudba je ve srovnání s Bournem nebo TDK opravdu špatná-nijaká a akční scény a souboje (mimo úvodní jízdy autem) bez choreografie, rytmu a jakéhokoliv stupňováni, popřípadě spádu. () (méně) (více)

Reklama

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Nejlepší vesmírné sci-fi mé generace? Abrams v roli Boha všech geeků ? Kapitán Kirk, jako vesmírný Indiana Jones ? Ano, ano a ano. Můžu koukat pořád dokola a stejně mě to nikdy nepřestane bavit. Lens flare, hudba M. Giacchina, Chris Pine, Quinto, Nimoy, Saldana, Pegg, Yelchin, Urban, Cho, Enterprise, zelený prsa, Hoth ... prostě neunavujicí pecka. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Docela masakr, ale co jiného taky čekat od rozpustilého a chytrého geeka. Abrams dává roztomile okatě najevo, že vyrůstal na Star Wars (fetišistické snímání lodí, závěrečný úprk) a nebojí se rýpat do fantazií obtloustlých třicátníků v kostýmech, kteří hudrují při sebemenší odchylce od pravidel zajetého univerza. Málokdo dneska takhle svižně staví a boří žánrová klišé, viz patetické sebeobětování x Beastie Boys, aby do nás následně pral jednu over the top scénu za druhou (injekce). Drhne snad jenom ta nostalgická epizodka z planety Hoth, u které jsme lehce tlačeni k vytažení kapesníků a obdivu CGI tvorečků co se navzájem žerou. Jinak asi nejlepší rebranding co jsem za poslední roky viděl. Ta značka bude mít velký zvuk. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Najlepšie sci-fi od Pomsty Sithov a s veľkým náskokom najlepší Star Trek s pôvodnou postádkou, ktorá mi prostredníctvom starých filmov k srdci vôbec neprirástla. Abramsov reštart kedysi veľkej série má všetko, čo má správny blockbuster mať - je dynamický, svieži, vtipný - a pritom inteligentný a nezabúda ani na fanúšikov pôvodnej série. Napríklad aj dokonalým castingom, ktorý si vystačí aj bez veľkých mien a herci v mladších verziách posádky USS Enterprise svojimi rolami doslova žijú. Tešil som sa, ale nečakal som, že ma prvé dobrodužstvo vtiahne až natoľko, že by som si hneď po skončení pustil aj ešte nenatočený sequel. A to som nikdy, aj napriek obľube Novej Generácie, nebol trekkie. ()

Galerie (157)

Zajímavosti (91)

  • John Cho (Sulu) strávil během příprav na roli dva týdny tréninkem se zbraní. (HellFire)
  • V přípravě na svou roli kapitána Jamese Kirka zhlédl Chris Pine klasické epizody seriálu a četl o světě Star Treku. Svou roli chtěl nicméně pojmout zcela originálně. Založil ji na postavě Mavericka – Tom Cruise ve filmu Top Gun – a na ikonických postavách Harrisona Forda – Hanu Solovi a Indiana Jonesovi. (HellFire)

Související novinky

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

12.01.2024

Je tomu už téměř osm let, co do kin dorazil zatím poslední filmový Star Trek s podtitulem Do neznáma. A zatímco o přímém pokračování série v hlavních rolích s Chrisem Pinem, Zacharym Quintem a Zoe… (více)

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

02.03.2023

Je to už několik měsíců, co studio Paramount s nadšením oznámilo vedle dalšího rozšiřování univerza skrze televizní seriály taky čtvrtý filmový Star Trek. V tom se měli údajně vrátit všichni původní… (více)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (více)

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

10.06.2022

Nejdůležitějším projektem Marvelu v příštích pár letech bude podle všeho reboot Fantastické čtyřky. Do třetice všeho dobrého to totiž chce mít Kevin Feige správně, a podle posledních drbů by se… (více)

Reklama

Reklama