VOD (1)
Série(4) / Epizody(40)
Obsahy(1)
Planeta zamrzla a v obřím vlaku, který krouží po zeměkouli, se poslední lidé snaží bok po boku přežít v křehké rovnováze. (Netflix)
Videa (9)
Recenze (55)
Čistý bílý jsou ti zlí a špinavý hnědý ti dobráci – to je dojem z valný části první série. Dost odpornej dojem, tak moc poplatnej době. A to začali točit před vším tím BLM humbukem roku 2020. Naštěstí se na konci ukáže, že ten hodnej černej to nemá tak úplně promyšlený, i když má cool dredy, a zlí bílí mu musej poradit – a celej ten zmrzlej svět je zase v pořádku. ()
Hele... Nebudeme si nic nalhávat, Snowpiercer je cheesy béčkový drama jako poleno. Ale ať se propadnu, jestli to není jedno z nejlepších. Možná to je má slabost pro dystopický postapo, možná je to kvůli tématické podobnosti s Frostpunkem. Možná je to kvůli určité podobnosti se zrušeným Stargate Universe, což jsem stále po deseti letech nepřenesl přes srdce. Ale abych vnesl i nějakou snahu o objektivní hodnocení, tak musím vyzdvihnout hudbu. Vibe jako ze Stranger Things dodává skvělou dramatickou atmosféru. Interiéry jednotlivých vagónů a kostýmy taky na jedničku. Kdo ale drží celý seriál na nohách, je Jennifer Connelly. Její výrazné obočí a grimasy se do její role hodí perfektně. Když už jsme u těch herců, ještě jsem byl příjemně překvapen Mickey Summer a samožřejmě Stevenem Oggem. Ten už chudák asi nikdy nemůže hrát normálního klaďase.. Kdo mi ale nesedí, jako většině, je Daveed Diggs. Jeho herecký výkon opravdu bída a ještě ke všemu mi k jeho obličeji a postavě strašně nesedí hlas. Buď jak buď, plné hodnocení je pravděpodobně trochu přestřelené, ale mě prostě celkově vzato Snowpiercer šíleně baví. ()
Pánové tvůrci vzali zajímavý sci-fi nápad, ten použili jako základ pro sociologické třídní drama a nápad zůstal jen základem, dál už se to neřeší a řeší se jen povětšinou nudné blbiny. Tím to, dle mého názoru, uvrhli do šedého průměru. Druhá část, která seriál zabíjí, jsou technické a fyzikální nedomyšlenosti, které dokáží zabít jakékoliv sci-fi. Podobně jako zpřítomnělí, kde udělají nářezový pilot, ale onen základ se dál vůbec neřeší a zase se řeší jen zmíněné blbiny. Škoda. Chápu, že není populární analyzovat techniku ve filmech/seriálech, ale nedá mi to, všude jsou dveře na čip, každý (kromě lidí z tailu) má svůj nastřelený čip, ale je problem v takto v náznacích moderním vlaku sledovat pohyb lidí? Pak, žádné kamery na chodbách, jen jedna před lokomotivou. Teď k chování lidí, to je velmi nelogické, i ve stresu, tím spíš, že například Melanie čistě a hladce řídí vlak 6 let a pak najednou udělá řadu nesmyslných bot? Přinejmenším divné. A věc poslední, když vlezete do vlaku bez jízdenky, vyhodí vás, tihle jedou načerno a chtějí dělat revoluci, protože se (ti s jízdenkou) v první třídě mají líp? To rozhodně stojí za rozbor na přednášce etiky. ()
Představa, že by se celý svět musel smrsknout na jediný vlak, je sama o sobě celkem drsná. Přesto se v první sérii jedná o generický netflixovský blender, jehož děj je roztříštěný na několik linek a ani jedna není příliš zajímavá. To se ovšem změní s druhou sérií a příchodem společného nepřítele. Sean Bean je ve své roli perfektní a celkově se jeho postava dost povedla. Spád, jaký to dostane v druhé polovině, je vynikající. V době, kdy moc nových věcí nevychází, jsem moc rád, že tady máme seriál, jako je Snowpiercer, 1034 cars long. ()
filmového Snowpiercera sem viděl několikrát a dost se mi líbil.Seriálová verze se sice docela snaží si z filmu dost vzít,ale daří se jí to se střídavou úspěšnosti.Dokáže nabídnout slušné momenty s tou správnou atmosférou,ale taky dokáže nudit ve chvílích,kdy se začne babrat ve vztazích a zbytečných řečech.Seriály mají tu výhodu,že mají mnohem větší možnost práce s postavami,ale ani to tady úplně nefunguje a nějakou větší hloubku sem nezaznamenal.Ani Jennifer Connelly to nezachrání.Na druhou řadu se každopádně po povedeném posledním díle podívám.I kdyby jen z čiré zvědavosti...60% ()
Galerie (1 061)
Photo © TNT / Netlix
Zajímavosti (18)
- Z gramofonu hraje „Sealed With A Kiss“ od Bobbyho Vintona. (Duoscop)
- Cestující LJ Folger (Annalise Basso) hraje na konzoli Nintendo Switch. To ale není možné, protože i když se děj odehrává v roce 2021, je to již 7 let, co jsou cestující ve vlaku, tzn. od roku 2013. Nintendo Switch vzniklo až v roce 2017. (Habansz)
Reklama