Reklama

Reklama

Hlava Medúzy

(seriál)
  • Slovensko Hlava Medúzy
Česko, 2021, 7 h 41 min (Minutáž: 52–60 min)

Režie:

Filip Renč

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Petr Hojda

Hrají:

Jitka Čvančarová, Jiří Dvořák, Michal Isteník, Petra Bučková, Jana Švandová, Jan Vlasák, Karel Heřmánek ml., Pavel Kříž, Gabriela Štefanová, Štěpán Tuček (více)
(další profese)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Zmizelý originál Rubensovy "Hlavy Medúzy" a dva mrtví muži. Tak začíná první epizoda nového seriálu České televize, který natočil Filip Renč. Osm příběhů podle scenáristy Petra Hudského zavede diváky do Brna a jeho okolí. Čtveřici kriminalistů vede precizní a cílevědomá Karin v podání Jitky Čvančarové. Dalších rolí se zhostili Jiří Dvořák, Michal Isteník a Petra Bučková. „Vybrali jsme si podobu Medúzy jako symbol našich kriminálních příběhů. Co jeden jedovatý had v její hlavě, to jeden příběh, jeden zločin, jedno zlo,“ říká režisér Filip Renč a dodává: „Je pro nás velkou výzvou přijít v dnešní bohaté produkci detektivek a kriminálek s originálním realizačním řešením. Jednotlivé příběhy jsou tedy kombinací skutečných kriminálních případů a fikce autorů. Co se týká stylu vyprávění i hudební dramaturgie, rád bych obnovil atmosféru českých kriminálek ze šedesátých let. Jednoduchá, výrazná hudba, napětí, účelné dialogy, tajemná atmosféra a minimální barevnost obrazu. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Snorlax k tomuto seriálu (8)

Hlava Medúzy (2021) 

Tento seriál je zcela průměrný. Mohou za to především scénáře jednotlivých dílů, které mají sice místy realistické dialogy (a tím nemíním jen občasný vulgarismus), ale zápletky by byly vhodné spíše pro dětského diváka, jenže to by zase nesmělo jít o vraždy. Vrazi nikdy nezapírají a vždy s gustem ochotně odvypráví, proč se svých skutků dopustili. Zde se ukazuje jedna z největších slabin režie, která vše točí podle jednoho zaběhnutého systému. Na důvěryhodnosti příliš nepřidá, když 100% vrahů nepociťuje ani náznak lítosti a pragmaticky odvypráví průběh vražd. Bez zásadních výhrad musím pochválit herecké výkony, Havelkův lapsus raději z úcty k němu rychle zapomenu. Krom očekávaných kvalitních výkonů (Dvořák, Cibulková, Goldflam) se zaskvěla v roli megery postižené opičí láskou Gábina Štefanová. ()

Hlava Medúzy (2021) (E01) 

Scénář je přinejmenším nepříliš inteligentní, režie nudná. Jenže herecké obsazení je skvělé. Jirka Dvořák má dostatek prostoru, aby ostatní kolegy herecky převálcoval. Jen krůček za ním se drží okouzlující galerista Goldflam. Vidět zase po dlouhé době Dvořáka s Barešem v Brně, byť ne na prknech, která znamenají svět, ve mně vyvolává tolik blažených vzpomínek na nejedno úžasné představení, že musím zcela neobjektivně hvězdičku přihodit. ()

Vykročení do života (2021) (E02) 

Mankote, to se nám ten scénář zase nepovedl. Závěr hodný brakové literatury je korunován nápadem, že mrtvá dívka ochotně pro zmatení stop odkraulovala od lávky doprostřed rybníka. Isteník zřejmě stanislavského metodu dotáhl do úplné dokonalosti, pro roli policejního eunucha se nechal skutečně vykleštit, takže se mu nejen špatně hovoří, ale i chodí. Tenhle díl nedokáže zachránit ani Jirka Dvořák. ()

Dům na konci ulice (2021) (E04) 

Trošičku to mělo atmosféru, ale ta pointa se tedy opravdu nepovedla. ()

Královny krásy (2021) (E05) 

Konečně má Jirka Dvořák adekvátní hereckou konkurenci, jako vždy skvělou Vilmu Cibulkovou, škoda, že je jí tam tak málo a ostatních tak moc. Je mi líto Hudského i Renče s jejich představou o tom, jak lékař oznamuje smrt blízké osoby. To už je empatičtější pokladní v marketu sdělující výslednou cenu nákupu. ()

Tajemství umírajícího lesa (2021) (E06) 

Vlasáková je skvělá, ale absolutně nechápu, co za ochotničinu tu předvádí jinak vždy skvělý Martin Havelka. O scénáři ze slušnosti pomlčím. ()

Kalich hořkosti (2021) (E08) 

Nejlepší na tomhle dílu je hudba, dosti smutné. ()

Reklama

Reklama