poster

Ator, pán ohně (neoficiální název)

  • Itálie

    Ator l'invincibile

  • Velká Británie

    Ator, the Fighting Eagle

Fantasy / Dobrodružný

Itálie, 1982, 98 min

Režie:

Joe D'Amato

Scénář:

Joe D'Amato

Kamera:

Joe D'Amato

Producenti:

Alex Susmann

Střih:

David Framer
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • darkrobyk
    ***

    Typický představitel italské heroic fantasy inspirující se ve stejném roce natočeným Barbarem Conanem. Takže zde má dítě vychované bez rodičů, které opatrovníkům donese muž ne nepodobný Merlinovi, dospělý Ator, jemuž unesou nevěstu a vesnici vyvraždí a vypálí černí jezdci, výcvik, setkání se spřízněnou bojovnicí, co ji zajímá hlavně zlato a stříbro, překážka v podobě čarodějnice dělající si zálusk na Atora, tajemný artefakt, bez něhož by vítězství bylo nejisté, a setkání s kněžím pavoučího chrámu a kultu. Kněží designově nic moc, ale aby divák věděl, o koho jde, lezou po něm neustále dva až tři sklípkani. Dojde i na obřího pavouka, ale jsou z něj vidět nejprve jen nohy, následně první polovina těla, řekněme hlavohruď, což je trestuhodně málo. Na jedné straně hezké lokace - hory, lesy, vodopád, stará zapomenutá místa, na druhé levná výprava vesnicí počínaje a pavoučím chrámem konče. O komparsu čítajícím ve vrcholných scénách maximálně dvacet bojovníků nemluvě. Solidní kamera, slušná hudba, pohledná Sabrina a medvídě coby psí stopař. Dnes spíše pro fanoušky. Hodnocení ponechávám.(11.4.2020)

  • LiVentura
    *

    To vám byla chujovinka, až jsem se z kostýmů místy za bříško popadal, ale oceňuji snahu "erotického režiséra"..(18.10.2013)

  • JohnnyD
    *

    V roku 1982 prišiel Conan a Taliani prezprostredne kontrovali náložou treťotriednych vykrádačiek. Len v tom istom roku si v troch z nich zahrala Sabrina Siani, ktorá bola pre apeninské barbarské filmy tým, čo pre Cormana Lana Clarkson. Scény, kedy sa 50 kilová Siani oháňa mečom a chromo hádže päsťami, sú najlepšími momentami filmu. Inak je to nudný céčkový eurotrash.(20.5.2020)

  • TERRORDROME
    odpad!

    Fantasy film v štýle Meč a Bukvice od naslovovzatého majstra hovnografie Joe D'Amata. Story je štandard, Ator ako vyvolený hrdina musí zatočiť s pánom pavúkov a jeho čiernymi "hordami" čo mu zabili rodičov. Hneď na úvod porodí Atorova matka čosi čo určite nie je novorodenec a ak hej tak to nemohol byť človek ale teľa s hlavou ako meteorologický balón. Keď sa potom rokmi pretransformuje do dospelej formy je z neho natupírované osvalené vemeno s priblblým úsmevom a veľkými strapcami na čižmách. Zlatý Deathstalker, to bolo aspoň vtipné hovädo. Rád by si vzal za ženu svoju sestru, tak mu otčím slávnostne oznámi že to nie je jeho sestra lebo je adoptovaný a všetci sú strašne šťastný a chystajú svadbu. Ono im to dlho nevydrží, lebo pavúčí kráľ dedinku vyplieni a jeho milú unesie. Je čas vydať sa na záchrannú misiu. Táto misia je jedinečná tým, že Ator a jeho parťáčka Amazonka sa z každej nebezpečnej situácie nejako vykrútia a dohromady sa teda takmer nič nedeje. V jednej scéne ich napr. napadne banda zaprášených zombie rytierov, hrdinovia len prebehnú cez pár miestností, zombíci to vzdajú a zmiznú. Týmto spôsobom sa vyrieši každý problém, čo je pohodlné pre hrdinov, ale divák sa môže baviť maximálne niekoľkými vtipnými vsuvkami ako medvieďa odhrabávajúce zával v jaskyni ( "dokážeš to!" ), alebo hromový prejav pavúčieho kráľa k jeho armáde desiatich čiernoodencov. No, ku koncu sa predsa len začne niečo diať, páčil sa mi súboj s tieňom, ale bol veľmi krátky. Pri rozhodujúcej bitke s čiernymi rytiermi ma viac než samotný súboj hypnotizoval zadok hrdinnej amazonky, prebleskujúci spopod jej mini kostýmku. Samotný pavúčí kráľ sa po celý čas filmu stále iba hral s tarantulami čo si nechal loziť po holej hlave, na záver uvidel svoj odraz vo vyleštenom štíte, zasyčal a zmizol. Hmmm, že by WTF? Pobavila aj obria pavučina z lán a polovica gigantického pavúka vytŕčajúca spoza rohu ktorá síce hýbe nohami, ale stojí stále na mieste. O súboj s pavúkom ale neprídeme. Ďalší, respektíve jeho hlava totiž trčí z vchodu do chrámu. Ator sa pred neho postaví chvíľu máva mečom a potom ho zapichne. keď to porovnám s obdobným Fulciho Conquestom, tak ten je oproti tomuto jednoznačne vyšperkovaným veľdielom, aj keď tam nikto nemal ani len jeden meč.(12.8.2015)

  • corpsy
    **

    Snímok si požičiava mnoho dejových prvkov a momentov z BARBARa CONANa. V tom nevidím veľký problém, veď predsa všetky Italo žánrovky tej doby boli vykrádačky. A predsa. Pridať viac fantázie, vyšperkovať stupídne dialógy a okoreniť fádnu a amatérsku akciu, mohlo to byť aj za maximum. Plusy za celkom kvalitnú hudbu a za duši lahodiacu Sabrinu Siani.(22.1.2013)