Režie:
George A. RomeroScénář:
George A. RomeroKamera:
Miroslaw BaszakHrají:
Simon Baker, John Leguizamo, Dennis Hopper, Asia Argento, Robert Joy, Eugene Clark, Jennifer Baxter, Boyd Banks, Shawn Roberts, Sasha Roiz, Krista Bridges (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Země mrtvých George A. Romera je dlouho očekávaným návratem zakladatele žánru zombie hororu k jeho kořenům. Muž, který před 35 lety hororovým fanouškům naservíroval kultovní Noc oživlých mrtvol, natočil film, při kterém živí umírají hrůzou a mrtví ožívají vzrušením. V Romerově děsivé představivosti se zrodila Země mrtvých, místo, v němž svět, tak jak jsme ho znali, je pouhou vzpomínkou. Pozůstatky lidské civilizace přežívají uvnitř opevněného města, zatímco živí mrtví se potulují pustinou, která ho obklopuje, a hladově hledají známky života. Uvnitř města ale také existují dva oddělené světy. Ti vyvolení obývají mrakodrap Fiddler´s Green, v němž si užívají absolutního luxusu, ti méně šťastní pak živoří na ulicích. Obě dvě skupiny jsou ale závislé na týmu žoldáků, kteří v obrněném transportéru pravidelně vyrážejí z městských bran do země mrtvých, aby v ní doplnili zásoby. V jejich čele stojí dva muži, kteří se navzájem liší jako voda a oheň. Cholo (John Leguizamo) si chce nebezpečnými výpravami zajistit vstupenku do Fiddler´s Green, Riley (Simon Baker) touží najít svět bez zombií a bez plotů. Konflikt, který se mezi nimi rozhoří, ohrozí nejen je samé, ale i poslední baštu lidské civilizace. Armáda mrtvých stojí před jejími branami, připravená využít i sebemenší zaváhání jejích ochránců. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (450)
Svět ovládly zombie - kulhavé apokalypsy, které požírají vše, co má jen trochu příchuť masa...přeživší lidé jsou zabarikádovaní v centru jednoho bývalého velkoměsta...a tady příběh začíná...Režisér natočil skvělý film s patřičně nechutnými hardcore scénami(rozstřílené a uražené hlavy, vyrvaná střeva), dobrým scénářem a zasadil ho do temné doby neurčitého roku. Obrněný transportér cool(vždycky jsem takový stavěl z lega), zombies správně namaskované a zahrané, atmosféra hutná. Některé lekačky lze dopředu odhadnout, takže výsledný záměr není takový, ale sem tam něco unikne, tak pozor, ať to s váma nešlehne. Jeden podařený vtípek o Samoy. Film se mi líbil více než remakeovaný Dawn of the Dead(původní jsem neviděl)...15 miliónů dolarů(rozpočet)/43,7 miliónů dolarů(celosvětový výdělek) ()
Škoda, že legenda George Romera není už taková jak bývala. Mluvilo se o něm jako o otci zombies , ale on se vrátil a bojim se říct ne v nejlepší formě. Pravděpodobne ukázal co chtěl, ale mě jako dnešnímu trochu více naročnému divákovi to nestačí k uspokojení. Jeden myslící zombík mi v evoluci přijde málo a že uměj plavat je horší než že běhají. Temnota filmu je fajn, ale něco této záležitosti chybí. Možná srdce, možná styl. ()
Tak u toho jsem se skutečně skvěle bavil. Taková nápaditost v zombie hororu, kterých už je snad stovky, je vskutku nevídaná. Romero se nebojí lehké parodie žánru, však na to taky má! Samozřejmě, příběh nic moc - ale o to přece nejde. Bavil jsem se? Bavil, tzn. účel filmu splněn. HUDBA: Reinhold Heil, Johnny Klimek - ne zrovna typická hororová hudba s častým použitím, snad módních, přírodně znějících bubnů. ()
Ďaleko za hranicami civilizácie blúdia státisíce čakateľov, čo už stratili reč, tváre aj životy. Jediné čo chcú, je spoluúčasť na pôžitkoch, ktoré sa zaiste odohrávajú za stenami vysvieteného vežiaku v diaľke. Neuvedomujú si, že poklady (a podklady) pre život v blahobyte im poskytuje priestor, v ktorom žijú. Na oblbnutie týchto umŕtvených primitívov stačí zopár farebných svetelno-zvukových efektov, pri ktorých ľahko zabudnú. Túžba po zdieľaní „lepšieho sveta“ je ale silnejšia než ilúzia neba, a tak sa plíživo, nebadane blížia. Zrazu sú všade okolo, hlasne sa dožadujúci svojho kusu žvanca. Vnútri priepustných hraníc žijú ľudia, lepšie zabezpečení ako tí odpísaní chudáci, ale v skutočnosti rovnako pacifikovaní k zabúdaniu, len rádovo silnejšími dráždidlami, než sú iskričky ohňostroja. Skupina zabezpečených, ovládajúcich masy pod nimi, sa pohybuje v raji dostatku, vzdialená od problémov podľudí, ktorých k životu, až na pár výkonných žoldnierov, vôbec nepotrebujú. Toto nie je vízia, ale skutočnosť požierajúcej sa civilizácie, živenej zdrojmi tretieho sveta (ktorý si postupne uvedomuje, že si necháva srať na hlavu). Človek = výlučne námezdná pracovná sila, jediným kritériom užitočnosti je jeho výkon. Heslá o individualite v praxi vytvárajú homogénnu masu. Varianty úniku zo zovretia stále viac kontrolovaného a kontrolujúceho sveta sú spochybnené. Všetko obsiahnuté v príbehu, ktorý je možné pochopiť rôzne, ako to pri filme, poskytujúcom možnosť pre viaceré výklady býva: slušnú zombie jazdu, odvar predchádzajúcich romeroviek s niekoľkými krvavými chuťovkami, spoločenskú satiru bez atmosféry strachu, atmosférické depresárium beznádeje so slušnými hercami, nudu bez hlavy a päty atď. ()
Technicky je film zvládnutý výborne a vzhľadom na rozpočet 14 miliónov je to až neuveriteľné. Poteší aj občasný žartík na odľahčenie, prípadne „chuťovky pre fajnšmekrov“, ktoré sú pekne úchylné. Zriedkavo sa vyskytne aj zaujímavý záber či dokonca celá scéna (napríklad výstup zombií z rieky). A rozhodne je veľkým plusom aj dĺžka filmu, ktorá zaručí, že sa to dá vydržať až do konca. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (24)
- Film je částečně založen na scénáři Dne mrtvých (1985), který byl původně o dost delší. (imro)
- Scéna, ve které zombie vylézají z řeky, je pocta filmu Carnival of Souls (1962), kde mrtví povstanou z Great Salt Lake před taneční scénou. (topesto)
- Legendární maskér Tom Savini se ve filmu mihne ve stejné roli, kterou ztvárnil i v původním Úsvitu mrtvých. (Reiniš)
Reklama