Režie:
George A. RomeroScénář:
George A. RomeroKamera:
Miroslaw BaszakHrají:
Simon Baker, John Leguizamo, Dennis Hopper, Asia Argento, Robert Joy, Eugene Clark, Jennifer Baxter, Boyd Banks, Shawn Roberts, Sasha Roiz, Krista Bridges (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Země mrtvých George A. Romera je dlouho očekávaným návratem zakladatele žánru zombie hororu k jeho kořenům. Muž, který před 35 lety hororovým fanouškům naservíroval kultovní Noc oživlých mrtvol, natočil film, při kterém živí umírají hrůzou a mrtví ožívají vzrušením. V Romerově děsivé představivosti se zrodila Země mrtvých, místo, v němž svět, tak jak jsme ho znali, je pouhou vzpomínkou. Pozůstatky lidské civilizace přežívají uvnitř opevněného města, zatímco živí mrtví se potulují pustinou, která ho obklopuje, a hladově hledají známky života. Uvnitř města ale také existují dva oddělené světy. Ti vyvolení obývají mrakodrap Fiddler´s Green, v němž si užívají absolutního luxusu, ti méně šťastní pak živoří na ulicích. Obě dvě skupiny jsou ale závislé na týmu žoldáků, kteří v obrněném transportéru pravidelně vyrážejí z městských bran do země mrtvých, aby v ní doplnili zásoby. V jejich čele stojí dva muži, kteří se navzájem liší jako voda a oheň. Cholo (John Leguizamo) si chce nebezpečnými výpravami zajistit vstupenku do Fiddler´s Green, Riley (Simon Baker) touží najít svět bez zombií a bez plotů. Konflikt, který se mezi nimi rozhoří, ohrozí nejen je samé, ale i poslední baštu lidské civilizace. Armáda mrtvých stojí před jejími branami, připravená využít i sebemenší zaváhání jejích ochránců. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (450)
Těžce brutální, velice nechutný, ale také atmosférický zombie gorefest, který doporučuje devět z deseti nemrtvých. Film očividně vychutnaný jak tvůrci při jeho natáčení, tak diváky při jeho sledování. Ovšem slabším povahám, kterým se dělá zle už při pohledu na nějakou tu ustřelenou hlavu, ho rozhodně nedoporučuji! P. S. Viděl jsem pouze Director’s Cut. ()
Noc živých mrtvých přišla s revolucí v žánru, Úsvit mrtvých s extrémně protahovanou komedií, Den mrtvých se skvělým, inteligentním a mrazivým thrillerem a teď přichází Země mrtvých. Co asi nabízí ta? Odpověď je jednoduchá, nenabízí nic jiného než intenzivní nudu a neustálé kroucení očima nad všeprostupující hloupostí a unylostí filmu. Už jen fakt že tenhle koment píšu už během sledování filmu o něčem vypovídá. ()
Ďaleko za hranicami civilizácie blúdia státisíce čakateľov, čo už stratili reč, tváre aj životy. Jediné čo chcú, je spoluúčasť na pôžitkoch, ktoré sa zaiste odohrávajú za stenami vysvieteného vežiaku v diaľke. Neuvedomujú si, že poklady (a podklady) pre život v blahobyte im poskytuje priestor, v ktorom žijú. Na oblbnutie týchto umŕtvených primitívov stačí zopár farebných svetelno-zvukových efektov, pri ktorých ľahko zabudnú. Túžba po zdieľaní „lepšieho sveta“ je ale silnejšia než ilúzia neba, a tak sa plíživo, nebadane blížia. Zrazu sú všade okolo, hlasne sa dožadujúci svojho kusu žvanca. Vnútri priepustných hraníc žijú ľudia, lepšie zabezpečení ako tí odpísaní chudáci, ale v skutočnosti rovnako pacifikovaní k zabúdaniu, len rádovo silnejšími dráždidlami, než sú iskričky ohňostroja. Skupina zabezpečených, ovládajúcich masy pod nimi, sa pohybuje v raji dostatku, vzdialená od problémov podľudí, ktorých k životu, až na pár výkonných žoldnierov, vôbec nepotrebujú. Toto nie je vízia, ale skutočnosť požierajúcej sa civilizácie, živenej zdrojmi tretieho sveta (ktorý si postupne uvedomuje, že si necháva srať na hlavu). Človek = výlučne námezdná pracovná sila, jediným kritériom užitočnosti je jeho výkon. Heslá o individualite v praxi vytvárajú homogénnu masu. Varianty úniku zo zovretia stále viac kontrolovaného a kontrolujúceho sveta sú spochybnené. Všetko obsiahnuté v príbehu, ktorý je možné pochopiť rôzne, ako to pri filme, poskytujúcom možnosť pre viaceré výklady býva: slušnú zombie jazdu, odvar predchádzajúcich romeroviek s niekoľkými krvavými chuťovkami, spoločenskú satiru bez atmosféry strachu, atmosférické depresárium beznádeje so slušnými hercami, nudu bez hlavy a päty atď. ()
Soundtrack Johnny Klimek a Reinhold Heil: 1. Sometime Ago ,2. Eats ,3. Big Daddy ,4. Call it a Night ,5. Last Night ,6. Department Store Raid ,7. Into Liquor Store ,8. Liquor Store ,9. Military Zone ,10. Saving Slack ,11. Cholo Escapes ,12. Zombie Targets ,13. Stealing Dead Reckoning ,14. Meeting Kaufman ,15. Leaving Mouse ,16. Team into City ,17. Looking for Ammo ,18. Shoot Manolete ,19. Driving to Drop Off ,20. Zombie on the River Bank ,21. Surface ,22. City Battle ,23. Overcome Cholo ,24. Back to the City ,25. Cholo Bitten ,26. The Battle Continues ,27. Mercy Killing ,28. Zombies Enter Mall ,29. Mall Slaughter ,30. Dead Reckoning Under Siege ,31. Get Away ,32. You Have No Right! ,33. Gasoline ,34. The Massacre ,35. Now We Can Go ,36. To Canada ()
Romero ja klasik, ne-li zakladatel žánru. To mu dává určité právo na tento žánr různě improvizovat. A vskutku, tenhle film je netradiční zombíkárna. Nabízí to co žádný podbný film předtím. Začátek je opravdu slibný, ale bohužel se ke konci film vyvine jen ve vysokorozpočtové béčko s prvky komedie. Headshoty zombíků jsou opravdu zábavné, zombíci jsou fešáci k pohledání, prostě nenáročná solidní zábava. ()
Galerie (81)
Photo © Universal Studios
Zajímavosti (24)
- 15-milionová zombie párty vydělala během úvodního víkendu (24. – 26. 6. 2005) slušných 10,2 mil. dolarů. Celkový obrat v kinech Severní Ameriky se pak vyšplhal na 20,7 milionu. (imro)
- Legendární maskér Tom Savini se ve filmu mihne ve stejné roli, kterou ztvárnil i v původním Úsvitu mrtvých. (Reiniš)
- I se směšným rozpočtem 15 miliónů dolarů jde o nejdražší film režisérovy kariéry. (Reiniš)
Reklama