Reklama

Reklama

Útěk z vězení - Série 1

(série)
USA, (2005–2006), 15 h 24 min (Minutáž: 42 min)

Tvůrci:

Paul Scheuring

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robin Tunney, Amaury Nolasco, Marshall Allman, Peter Stormare, Wade Williams, Sarah Wayne Callies, Rockmond Dunbar (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(22)

Stavební inženýr se rozhodne vysvobodit bratra z vězení. Přepadne banku a nechá se zatknout, aby mohl do věznice propašovat plán budovy. (Netflix)

Recenze (28)

Wallis3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tady si dal někdo hodně práce s přemýšlením. Vše nešlo hladce. Situace, kdy se věci sraly, ať už s úmyslem druhých, či souhrou náhod, i když některé byly hodně klišé, uměly zabrnkat na nervy. Různorodé charaktery, které mají své cíle a jdou si za  nimi, ať už to způsobí jakekoliv komplikace, se povedly. První série rozhodně patří k těm, co vás připoutá ke křeslu a napětím nepustí 🙂 ()

Gamekeeper77 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jsem velkým fanouškem vězeňských filmů, takže úspěch a moje líbivost v Prison break pro mě není žádným překvápkem. Rád bych řekl, že nic lepšího jsem neviděl, ale to zas prrr. Trošku mi tu vadí celkovej průběh série, kterej se dostkrát točí trošku dokola, jakoby tvůrci chtěli co nejvíc natahovat děj. Úmysl je to samozřejmě dobrej, jen na mě to zkrátka působí trochu toporně, spíš jako vaření z vody. Je to ale jen muj osobní pocit, kterej bere týhle startovní sérce jen pár bodů. Na 5 to každopádně ale stačí. 87%. ()

Reklama

Scanerior 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První a asi nejlepší série představuje skvělý příběh. Hlavní dějová linka je perfektní a především epizoda 6 je velké překvapení. Mezitím vedlejší dějová linka neustále zdržuje děj a není nijak moc zábavná, co možná zklame ještě víc, že ve finále první sezóny ani tato linka nemá nějaký extra význam a do příběhu v první sezóně zasáhne významně asi dvakrát. Hlavní dějová linka má, ale o dost více prostoru a je plná napětí a akce. Na konci sezóny bych po shlédnutí 22 epizod čekal méně otevřený konec, ale nijak moc to nevadí a celkově je sezóna zajímavá. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Revoluce, scénáristická a stylová genialita, již mám namemorovanou. Chytře se staví na kombinaci prostředí, vynikajících postav, pomalu dávkovaných příprav na útěk a komplikací; veškeré překážky jsou očekávatelné a jsou logickým a pravděpodobným vyústěním toho, co se stalo dříve. Pole, kde se může odehrávat další děj, je soustavně rozšiřováno i rafinovanou distribucí informací – jelikož jsou nám poskytovány informace, ke kterým hlavní postava nemá přístup, zvyšuje se tím napětí té které scény, jelikož my ze své pozice domnělé vševědoucnosti nevidíme způsob, jak problém vyřešit. Tím, že jsou nám ale zároveň upírány informace, ke kterým hrdina přístup má (a ke kterým přístup zároveň logicky mít musí), nenabude výsledné rozuzlení nikdy podoby deus ex machina. ()

Ouwen 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Absolutní nářez. Po první sérii na mě snad 95% seriálů působí úplně zpomaleně. Revoluční, scénáristicky natáhnuté k dokonalosti a výborná režie. Skoro vše, co se v seriálu odehraje není dílem náhody, ale chytré vsuvky, která nakopne už tak adrenalinové tempo. Precizní paleta postav, jejich motivace, přirozený humor a ani chvilka nudy. Ubisoft se ani nemusí snažit o Splinter Cell na plátna, poněvadž první série Prison Break je názornou ukázkou stealth akce, improvizace, logiky a napětí. Wentworth Miller se pro roli Scofielda narodil, nesmírné charisma, úžasný herecký projev (to však platí u všech jeho kumpánech, obzvláště Purcell, kterej se topí v béčkovejch hovnech) a celej ten proces, postup, hledání cest, čtení okolí a zvyků muklů kolem něj, mě fascinovalo. Vždycky je cesta a ani samotka neznamená konečnou. Líbilo se mi, jak aj čte ze svého tetování, a ačkoliv mu celá ta věc přerůstá přes hlavu, je to jedným slovem génius. Asi ten největší, kterej se kdy na plátnech zjevil. Nepamatuju postavu, u který bych tak obdivoval postup celým příběhem, natož aby to byla civilní postava, která se štítí a zhrozí z násilí kolem něj. Scény, kdy zůstane šokovanej v cele od krve a klepe se, jen a pouze podtrhují naturalistický podkres a kulisu, ve které se to dění odehrává. Nutno dodat, že to není pouhá kulisa, ale skutečně obří pískoviště, které slouží k interakci mezi Scofieldem a samotným útěkem. Splinter Cell nezmiňuji náhodou. Majkl šplhá po trubkách, římsách, vše si pečlivě plánuje, taktizuje, chodí šachatama a potrubím. Je jasné, že všechno se naplánovat nedá a proto je každej krok vpřed nesmírně riskantní a doslova o hubu. Atmosféra celého Fox River na mě dolehla. Může za to především citlivá režie, Djawadiho impozantní soundtrack a skvělé herecké projevy. Dostanu se do hlavy muklovi, kterého čeká trest smrti - je nevinný, ale pocítím na vlastní kůži, jak mě poslední hodiny odtikávaj, sním poslední jídlo, zahraju poslední karty se svým bratrem s uvědoměním, že za pár chvil to přijde a prostě nejde z toho nezešílet. I ostatní postavy skutečně výborné, nehodlám každého vypisovat detailně, to se musí vidět a prožít. Bavil mě každej, každej je výbornej a neumim si bez něho Prison Break představit. Každej něčim přispěl. Nyní jsme venku, a však čeká nás pro tentokrát skutečně těžší konkurence, mnohem těžší než vláda a její zabijáci. Na scénu přichází FBI hunter, Mahone. A Majkl dostal rovnoceného rivala. ()

Galerie (187)

Zajímavosti (16)

  • Pôvodný názov epizódy And Then They Were 7 je narážkou na knihu "And Then There Were None" ("Desať malých černoškov") od Agathy Christie. (ash99)
  • Keď LJ (Marshall Allman) zhodí Quinna (Michael Gaston) do studne, tak sa poklop z dosiek zlomí, ale keď neskôr k nemu príde Paul Kellerman (Paul Adelstein), tak je poklop z dosiek položený na zemi vedľa studne. (ČSFD)

Reklama

Reklama