Reklama

Reklama

Když se náš čas na Zemi chýlí ke konci, je skupina výzkumníků pověřena nejdůležitějším posláním v lidských dějinách: cestou za hranice naší galaxie, při které má za úkol najít mezi hvězdami pro lidstvo nový domov. (Warner Bros. CZ)

Videa (28)

Trailer 1

Recenze (3 387)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to perfektný dobrodružný sci-fi film od Christophera Nolana. Má výborný príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, kedy kvôli plesniam a prašným búrkam okrem zdravotných ťažkostí radikálne ubúdajú zásoby potravín, pričom je jasné, že ľudstvo v týchto podmienkach už dlho nevydrží a tak poslednou nádejou je nájsť mu nový domov. Keďže už dlhší čas sa v našej slnečnej sústave nachádza červia diera vedúca do neznámych miest vesmíru, kde by ale mohli byť planéty vhodné pre život, posádka vesmírnej lode na čele s farmárom, ale prvotriednym bývalým pilotom urobí všetko preto, aby ľudstvo zachránili, aj keď si uvedomujú, že svoj vlastný život musia nechať za sebou. Spracovanie je na tom mimoriadne dobre, už úvodná fáza zo Zeme je perfektne zvládnutá, získali si ma postavy a vzťahy medzi nimi, netradičná vízia postupného zániku ľudstva, pri ktorej pritom vôbec neprekáža, že to nie je predstavené globálne, ale prakticky len na jednom poli a okolí, má to také príjemne civilné čaro a ešte pár zaujímavých prvkov, takže som mal skutočne skvelý pocit, že si ma to až takto získalo už v tej nie až tak dôležitej fáze. A keď sa už dej presunie do vesmíru, tak sa je očakávane tiež na čo pozerať. Síce ma trochu prekvapilo, že tentoraz sa Nolan nepokúšal o čo na prvý pohľad najoriginálnejšie prevedenie, ale zvolil skôr taký klasické pojatie, ale to rozhodne nie je zápor, práve naopak, milo ma tým potešil a zvládol to snáď najlepšie, ako vôbec mohol. Síce toho, čo mi prišlo nelogické sa tu toho nájde viac, než dosť, ale to pri filmoch s touto tématikou vôbec neriešim, hlavne, že všetky vesmírne scény sú vynikajúce, až na časť na druhej planéte, kde mi tá potreba mať záporáka za každú cenu moc nesadla je to dejovo po celý čas výborné, ani tá jedna pomerne originálna fáza určite nesklame, práveže mi to prišlo dosť zaujímavé a hlavne je tu množstvo nezabudnuteľných a veľmi emotívnych scén, ktoré mi prišli jednoducho úžasné, obzvlášť tá posledná štvrtina filmu je ich plná. Takže tu som skutočne nadšený. Veľmi spokojný som aj po stránke akcie, tá tu samozrejme určite nie je až tak dôležitá, ale až na jeden zbytočný súboj sú všetky komplikácie, ktoré sa prihodia hlavným postavám skvelé, hlavne snaha pripojiť sa k poškodenej lodi mi svojou pôsobivosťou až brala dych. Herecké obsadenie je výborné, Matthew McConaughey ma ešte nikdy ani zďaleka takto nebavil, skvelo zvládol tú svoju civilnejšiu, ale aj dobrodružnejšiu polohu, konečne môžem pochváliť aj Anne Hathaway, nikdy som ju moc nemusel, ale toto jej sadlo, k tomu tradične skvelá Jessica Chastain, nesklamú ani Michael Caine a Casey Affleck a k tomu ešte viacero zaujímavých vedľajších postáv, tu sa nedá nič vytknúť. Réžia a technická stránka sú vynikajúce, tentoraz ma Nolan skutočne potešil, vizuálna stránka je prvotriedna, tých pár nápadov mu vyšlo a dokonca tentoraz fungujú aj emócie, čo ma pri ňom veľmi milo prekvapilo. A k tomu ešte tá úžasná hudba, Hans Zimmer ma už dlhé roky vôbec nezaujímal, ale teraz konečne vytvoril skvelú hudbu. Takže Nolan konečne natočil film, vďaka ktorému si získal môj rešpekt, až na tú slabšiu časť na druhej planéte tu prakticky nemám čo vytknúť, perfektný film, ktorý budem vidieť ešte veľakrát. 90% () (méně) (více)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Asi ne nejlepší, ale rozhodně pro mě nejpůsobivější film letošního roku. Víc nepotřebujete vědět, tak běžte do Imaxu, nikam jinam to nemá cenu, a pak si přečtetě zbytek. // Interstellar jsem očekával už od dob, kdy na něm pracoval Steven Spielberg. Je plný fantastických momentů, které berou dech (vlna, kolotoč, ...) a nebojí se jít ve stopách největšího příběhu o cestě vesmírem, filmu 2001: Vesmírná odysea. Je tu úmyslná a hlavně nezapíraná inspirace, ale podoba končí tématem cesty a vesmírem okolo, zbytek je velice odlišný. Snad nikde se tolik neprolínala hra s časem, jak filmovým (návaznost scén, přeskakování výcviku apod., vše, co působí zkratkovitě), tak příběhovými (dramatické scény jsou často spojením dvou liní, rodina na zemi a otec ve vesmíru, přestože je dělí dlouhá doba, objektivní vs. subjektivní pohled, třeba nevidíme umírající města, ale vidíme jedno městečko a farmu...). Nolan pracuje s mnoha motivy (rodina, mesiášství, odpovědnost), kontrasty (snílci vs. praktici, pud sebezáchovy vs. touha zachraňovat) a vše se ve finále propojuje. I po technické stránce je film brilantní, důraz na detaily (kamera zabírá ve vesmíru detaily oproti velkým záběrům ala 2001) a až dokumentární styl (záběry startu lodě srovnejte se záběry ze startů Apolla;-)). V závěru se ukazuje, že i nejlepší současný americký režisér je svým způsobem otrokem svých diváků a nemůže si dovolit utnout film dříve nebo ho nedovysvětlit do detailu, ne v tom případě. To společně s průhledným scénáristickým twistem zamrzí, ale rozhodně film nezkazí. Tak moc jak je tahle vesmírná cesta nedokonalá (a že samozřejmě je), tak o to je působivější a zůstává zahryznuta pod kůží. PS: doufám, že Nolan se Nolan naučí zabíjet důležité postavy ve svých filmech:). PPS: dojímá mě, jak si lidé myslí, že to je ekologický film, přitom to je naopak:)) ()

Reklama

Arx 

všechny recenze uživatele

Těžký film na ohodnocení. Na jednu stranu vnímám tu neuvěřitelnou genialitu, tu úžasnou audiovizuální stránku, tu atmosféru, kterou jsem u žádného filmu hodně dlouho nezažil. Budu citovat Civala, když také pronesu, že Nolan je prostě jinde. Je to pan režisér a jeho filmy jsou vždycky zárukou toho nejlepšího. Na druhou stranu se i naprosto ztotožňuji s komentářem POMa. Ve filmu jsou naprosto zbytečné scény, přijde mi to hlavně ať se tam něco točí a děje, nám tupým divákům to stačí. Přijde mi, že Nolan by byl schopen natočit spolu se Zimmerovým doprovodem nervydrásající scénu o tom, jak nám třeba v autě došel benzín, nebo jak jsem dostal místo kečupu na párek hořčici. Spousta scén mi přijde zbytečná a nechápu proč ten film musí mít 169 minut. První polovina filmu úžasná, druhá slabší ale za ten konec, za ten nápad, za tu srdceryvnou scénu se vzkazy, to nikde jinde nemáte možnost vidět. Běhá mi z toho mráz po zádech a pustím si to znova. Jo dám plný počet, už jen kvůli tomu, že o filmu i po dvou hodinách po projekci přemýšlím, tohle je prostě dílo! Tipuji ale, že hodnocení na CSFD půjde ze současných 86% dolů. Tohle není film pro masu a pro popkornového diváka. A Matthew, to je extratřída! 90% ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Pokus o metafyzický art za 165 mega, který vypráví o údělu lidstva a podstatě lidství a lidskosti... a v důsledku dojíždí na svojí silně rétorickou povahu a na to, že Nolan opět tahá svoje postavy jako automatony v přesně sestrojeném mechanismu. S výjimkou McConaugheyho, který by v současné formě našel emoce i v kusu umělé hmoty, je to takový orloj mluvících schémat a věšáků na dialektiku (pochodující kvádry působí mnohem lidštějším dojmem než všechny často plačící postavy). Nechci se nicméně plně stavět na stranu haterů, kterých si Interstellar našel nemálo. Na téhle autorské vizi mě baví celá řada věcí - současná "pre-apo" skepse vyvažovaná idealismem, syrový pohled na mezihvězdné lety jako traumatický fenomén, práce s prostorem a živly. Neskutečné je i to, jak kdysi těžko mobilní imaxové kamery rozehrál Hoyte Van Hoytema ve flexibilní mnohostrunný nástroj evokující místy niterné snímání Emmanuela Lubezkého. Paradoxně se tu výška a šířka rámu uplatňuje k vytvoření komorního dojmu snad ještě častěji než k dosažení wow efektu z celků. Vybledlý pohled na zaprášenou budoucnost, meditace o tom, že rodiče se v momentu narození potomků stávají duchy jejich budoucnosti a pár další věcí se mě dotkly. Ale jako celek mi Interstellar připomíná kombinaci velkolepých témat a motivů, která nedokáže zhmotnit, co není zároveň přímo vysloveno. A to je u filmu, který pojednává o fenoménech na periferii našeho racionálního vnímání světa, trochu problém. Je to pro mě zkrátka ten typ podívané, na které budou skutečně strhující až bonusy z produkce. [70%] ()

choze 

všechny recenze uživatele

Jako nolanovec a fanda do vesmírných sci-fi jsem se na INTERSTELLAR fest těšil, věřil mu a kopal okovanýma botama do každého, kdo ho viděl dřív než já (v premiérovém týdnu jsem ležel nemocný doma) a nenapařil mu plný počet. Leč jsem zklamán. Když už se děj konečně dostane ze zakukuřičněné a zaprášené Země a od otravné dcerky do vesmírných dálav a zrádných časových záhybů, zjistíte že každý druhý film z kosmu prodává vizuálně vesmír líp (HORIZONT UDÁLOSTI, SUNSHINE, GRAVITACE...) a že vyvrcholení časové zápletky je předvídatelné a úsměvné WTF. Za několik silných emotivních momentů v prostřední části, hudbu a spolehlivého tahouna McConaugheyho čtyři hvězdy. ()

Galerie (238)

Zajímavosti (89)

  • Během filmu jsou několikrát citovány první řádky z básně „Do Not Go Gentle Into That Good Night“ britského básníka a spisovatele velšského původu Dylana Thomase. „Do dobré noci neodcházej tiše. Na konci dne má stáří jasně žhnout; běsni a zuř, když světlo stěží dýše. Ač moudrý ví, že tma zvítězí i příště a slova bleskem nerozčísla proud; do dobré noci neodchází tiše.“ (Aelita)
  • Ani v jedné scéně z téměř tříhodinového filmu nevyužil Christopher Nolan zeleného plátna, které se dnes při natáčení používá v téměř všech filmech zahrnujících efekty počítačových animací. (Num3roO)

Související novinky

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

27.01.2024

Před deseti lety byl Matthew McConaughey na absolutním vrcholu. Hlavní role v nolanovce, která je jednou z nejlepších sci-fi poslední dekády. Za Klub poslední naděje vyfoukl DiCapriovi Oscara, navíc… (více)

Oppenheimer si připsal mimořádný rekord

Oppenheimer si připsal mimořádný rekord

18.08.2023

Snad to ani není třeba psát, ale pokud jste ještě v kině náhodou nebyli na nejnovějším snímku Christophera Nolana (Počátek) Oppenheimer, rozhodně vyrazte. Včera bylo pozdě. Film, který nadchnul… (více)

Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars

Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars

19.07.2023

Režisér Christopher Nolan si za ty roky v Hollywoodu vypěstoval pověst tvůrce, který má pevnou vizi, přesně ví, čeho a jak dosáhnout, a málokdy se co se kvality týče splete. Navíc se mu několik let… (více)

Oppenheimer a třetí Strážci budou dlouzí

Oppenheimer a třetí Strážci budou dlouzí

25.03.2023

Trend bobtnajících filmových stopáží pokračuje i letos a po 169minutovém Johnu Wickovi 4 se diváci pomalu ale jistě můžou začít připravovat i na další vydatné kousky. Čerstvě totiž byly odhaleny… (více)

Reklama

Reklama